< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » November 2007-Club » thuis bevallen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
27/07/2007 @ 11:54
Liesje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi iedereen
zijn er nog mensen die in november moeten bevallen en dit graag thuis zouden doen?
het wordt mijn eerste kindje maar ik kan me niet voorstellen dat ik naar een ziekenhuis zou gaan...
Of zijn jullie allemaal fan van het ziekenhuis?
Grtjs
Liesje (en Kato'tje)

Link naar deze reactie
27/07/2007 @ 19:21
ingrit

Hoi

Het is de bedoeling da tik thuis ga bevallen. Was de vorige keer ook gepland, maar door een te lage hartslag van Esmee bij het persen ben ik met loeiende sirenes naar het ziekenhuis gebracht.

Ik weet niet of je dicht in de buurt van een ziekenhuis woont, als dat wel zo is zou ik gewoon kiezen voor een thuisbevalling. Je hebt namelijk in het ziekenhuis wel veel mensen om je heen. En thuis gaat (denk ik) alles toch een beetje gemoederlijker en rustiger. En mocht er iets gebeuren ben je zo in het ziekenhuis (ik met ambulance nog geen 5 minuten).

Ik hoop dat je er iets an hebt.

Groetjes Ingrit

Link naar deze reactie
30/07/2007 @ 18:15
Natas

Online Status Bekijk profiel
Ik wil erg graag thuis bevallen,
en dan zou ik ook nog graag een waterbevalling willen.

iedereen vraagt me of ik het eng vind om thuis te bevallen,
Maar er zijn genoeg stammen in Verwegiestan waar ze in de bosjes bevallen, en daar gaat ook alles goed.

Maar eerst moeten we nog maar eens afwachten of het mag, want ik heb een redelijk laag liggende placenta. ze zeggen dat ie omhoog gaat als mijn baarmoeder groeit. met 28 weken krijg ik een echo om te kijken of het ook echt zo is.

Ik woon ongeveer... 3 min van het ziekenhuis af voor als het mis gaat..

Vermoedelijke bevalling op 15/11/2007.
Al 95 weken en 1 dag zwanger (238.11% ver), nog 55 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
30/07/2007 @ 20:32
Lin

Hallo Liesje,

Ik ben thuis bevallen en vond het heerlijk. Lekker in mijn eigen omgeving en weinig mensen erbij.
Mijn zwangerschapwas best gecompliceerd door bloedverlies dus was toch wel een risico.
Maar het verliep allemaal best snel dus de vk.durfde het erop te wagen om thuis te blijven,en ik wilde ook echt niet meer naar het ziekenhuis toe met 7 cm ontsluiting.

Deze keer wil ik ook weer gaan voor een thuisbevalling, maar als het anders loopt sta ik daar wel voor open natuurlijk.
Enige voordeel van het ziekenhuis lijkt mij dat er dan pijnbestrijding mogelijk kan zijn.

Fijne zwangerschap en bevalling gewenst.

Linda

Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 15:02
Kimmie

Hey,

Uw zus wil altijd wel komen helpen in de kraamdagen dan kan uw dochtertje misschien ineens spelen met haar nichtje
HAHA

kus kus

Link naar deze reactie
22/08/2007 @ 10:19

Hallo Natas,

Ik ben op 30 juni thuis in het aqua-baby bad van de Waterooievaar bevallen. Dat is een heel groot bad waarin je alle ruimte hebt. Het was echt super. Zo'n verschil die pijn op het droge of in dat heerlijke warme water! Ik kon de weeenstorm die ik had toen ik erin ging ineens weer aan en daarvoor zat ik er echt doorheen.
Wat ik je ook nog even wilde melden is dat ik vooral het persen in het water erg prettig vond. M'n benen dreven automatisch in de juiste houding en m'n partner (die naast me zat) hoefde alleen m'n rug boven water houden. Niks geen krampachtig gedoe met kin op de borst en benen naar je toe dus.
Onze zoo in 5 minuten onder water gebleven. Hij keek onder water meteen heel helder rond en ontspande heel z'n lijf. Daarna is hij nog 20 minuten op m'n borst gebleven met alleen z'n hoofd boven. In die tijd beghon hij heel langzaan steeds iets dieper adem te halen, zonder huilen. Pas daarna is de navelstreng doorgeknipt.
Een tip: laat de placenta buiten het bad geboren worden. Na de bavalling is het water vaak nog mooi schoon, maar daarna niet meer en dat is een hoop opruimwerk.
Link naar deze reactie
23/08/2007 @ 10:15
Natas

Hallo Jolyn,

Wat mooi zeg ik hoop nog steeds op zo'n mooie bavalling als jou!!

Dinsdag heb ik een pret 3d echo gehad wat onwijs mooi zeg!
Ik had eigelijk gehoopt dat deze echoscoopiste al uitslag kon doen over of mijn laag liggende placenta omhoog was gegroeit,... ze durfde er geen uitspraak over te doen, mooi balen want ik zit al vanaf de 20 weken echo inspanning of ik natuurlijk mag bevallen of niet (wat mijn voorkeur heeft)

Nu zal ik maandag te horen krijgen hoe het zit bij een medische echo, maar na de reactie van de pret echoscoopiste heb ik er nog weinig vertrouwen in en ben ik bang dat ik een keizersneede zal krijgen. omdat het anders te veel bloedingen zou geven.

even duimen dus of mijn wens ook kan uitkomen,...
Bedankt voor de tip! als het goed gaat zal ik hem zeker meenemen... en anders voor de volgende keer??

gr Natas

Link naar deze reactie
29/08/2007 @ 10:02
Natas

Nou maandag het dan te horen gekregen dat ik thuis mag bevallen!! maar met afwachting of ik veel bloed ga verliezen.

Dus ik denk dat ik maar geen waterbad huur,
heb nog ietsjes meer kans dat ik als nog naar het ziekenhuis moet.
en dan vind ik die 250 euro toch wel erg veel geld.

Link naar deze reactie
29/08/2007 @ 10:13
marjoontje

hoi natas.

ik had ook een hele laag liggende placenta,en er was ook eerst twijfel over een keizersnee,maar met week 34 lag de placenta heel mooi op de plek,en was het als nog mooi mee gedraaid.

niet te veel zorgen maken he,het kan nog helemaal goed komen.

groetjes marion,

Link naar deze reactie
03/09/2007 @ 10:39

Zo zie je maar weer, het is afwachten of een thuisbevalling ook echt door kan gaan!
Onze zoon is in het ziekenhuis geboren maar ik hoop nu thuis te kunnen bevallen De bevalling duurde heel lang en ik was best gespannen(vandaar ook waarschijnlijk dat het zo lang duurde).
Ik hoop thuis beter te kunnen ontspannen, een badbevalling lijkt me ook wel wat alleen zo'n gedoe!Hoe lang moet zo'n bad in je kamer staan?En het lijkt me echt een rommeltje na die tijd hihi...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]