< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Meteen raak!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Meteen raak!
30/07/2007 @ 16:27
Melissa

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Met toch wel enige fierheid mag ik mij hier toevoegen bij de pas zwangere dames!
Na 1 maand gestopt te zijn ben ik nu 3 weekjes in blijde verwachting!
Is er al een topic over april baby's?
ik kijk er naar uit om hier veel ervaringen te delen en hoop dat het voor iedereen hier een goede en makkelijke zwangerschap wordt!

Mel

Link naar deze reactie
30/07/2007 @ 17:18
nelleken

he melissa,

eerst en vooral een dikke proficiat!
het is geluk hebben hé als het direct prijs is (was bij mij ook 2keer zo

als jouw banner juist staat -7d overtijd- dan ben je niet 3w zwanger maar wel 5w want in geval van zwangerschap wordt er altijd gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruaties en aangezien jij 7d over bent komt dat aan ongeveer 5w. je moet het es checken!

groetjes,
Nele

Link naar deze reactie
30/07/2007 @ 19:31

proficiat, inderdaad je zwangerschap wordt gerekend vanaf de eerste dag van je regels dus ben je ruim 5w zwanger.
Je kan je banner aan passen bij de banners.

er is denk ik al een april 08 bij de clubs !!

Link naar deze reactie
30/07/2007 @ 20:26
cindy

Hoi,

Alvast proficiat met je zwangerschap! Geniet ervan!

Groetjes

Link naar deze reactie
31/07/2007 @ 09:03
melissa

Online Status Bekijk profiel
Gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap.

Van ons eerste kind waren we ook heel snel zwanger 2e ronde al

gr

Link naar deze reactie
31/07/2007 @ 09:42

hey

ik heb me vandaag getest en hat was positief
ik ben sinds een maand en een half gestopt met de pil
ik ben zo blij dat het meteen raak was
men eindelijk aansluite bij zwangere vrouwe het is zo een wonderlijk gevoel

kusjes prinsesje
Link naar deze reactie
31/07/2007 @ 15:30
Anne-Sophie

Online Status Stuur bericht
Hallo,

Proficiat. Jij bent blijkbaar bij een van de weinige bij wie het van de eerste keer prijs is. Mijn dokter geloofde er niet in, maar hij heeft dit bij mij toch ook moeten vaststellen! Ik ben nu in mijn vijfde zwangerschapsweek.

groetjes
annesophie

Link naar deze reactie
01/08/2007 @ 21:40
just me

Een dikke proficiat hoor!
Bij ons ook 2x van de eerste keer raak!! Is wel leuk dat je dit kan zeggen he!! Ben nu uitgerekend voor januari 2008! JOEPIE En we hebben al een prachtdochter van bijna 2 jaar!
Link naar deze reactie
03/08/2007 @ 12:26
michouk

Online Status Stuur bericht
hoi Melissa,

Bij mijzelf was het ook de eerste keer raak, dat is best wel een opluchting he, als je soms de andere verhalen hoort...
Ik ben zelf een topic begonnen, wie is er uitgerekend eind maart, begin april 2008??
ik ben zelf 31 maart uitgerekend.
groetjes femke

Link naar deze reactie
03/08/2007 @ 14:37

Online Status Bekijk profiel
Hallo allemaal
eerst allemaal proficiat !!
ik heb gisteren vernomen dat ik opnieuw zwanger ben, ons Lieke is nu 13 maanden
bij haar heeft het een half jaar geduurd eer ik zwanger was, en nu, ja, nu was het van de eerste keer raak.
wel effe verschieten hoor want ik had die zes maanden al in mijn hoofd geteld dat we daarna pas zwanger zouden geraken, maar ideaal nu.
ons kleintje verwachten we op 02/04/2008

heeft er iemand nog ervaring met zo twee kindjes kort achter elkaar?
ben me nu vragen aan het stellen over de praktische kant..??

Groetjes Kim xx..
Link naar deze reactie
03/08/2007 @ 16:43
VéroNick

Hey iedereen,

Bij ons was het niet meteen raak... We hebben eerst 10 maanden zo geprobeerd en dan zijn we de medische molen ingestapt. We hebben in principe nog geluk gehad, want na een klein half jaar in de fertiliteit was ik dan toch zwanger.

Het laatste wat ik wil is medelijden en ik wil hier vooral niet zielig komen doen, maar jullie op 't hart drukken dat jullie écht geluk hebben gehad en natuurlijk moet er ook mij iets van 't hart.
Om kort door de bocht te gaan: de behandeling met alles erop en eraan heeft ons tot op de dag van vandaag zo'n 3000 euro gekost. Minister Van volksgezonsheid Ruddy Demotte was zo vriendelijk om de terugbetaling van Menopur voor non-IVF patiënten volledig af te schaffen. In plaats van 1 euro per ampul betalen die patiënten nu bijna 20 euro. Als je weet dat sommige vrouwen tot wel 6 ampullen (en soms meer!!!) per dag moeten spuiten en dat soms meer dan twee weken lang, kan je de rekening wel maken. Zonder garantie op succes is dat niet alleen een emotionele maar ook een financiële harde noot om te kraken.
Over 't emotionele... Dat is misschien het ergste. Praktisch moet je zowat elke dag van je vruchtbare periode naar het ziekenhuis voor een bloedprik en een echo die allemaal op eigen kosten zijn. Kom je thuis met slecht nieuws dan zit je in een diep dal en vice versa. Wetende dat elke dag anders is, kan je je inbeelden wat een rollercoaster het is. Alle vrouwen met fertiliteitsproblemen zullen dit beamen.

Ik neem jullie niets kwalijk. Meer nog: het is jullie van harte gegund. Ik schaam me niet om te zeggen dat ik enkele keren naar een psycholoog ben geweest om alles op een rijtje te zetten en dat ik soms nog huilbuien krijg (ook wel onder invloed van de hormonen, denk ik ) omdat ik alles nog niet heb verwerkt.
Ik zal ons kindje later ook vertellen dat 50 percent van hem/haar via een priem in geïnsemineerd. Ik zal hem/haar ook vertellen dat mijn hele lichaam trilde, dat we samen met papa luidkeels de hele buurt bij elkaar hebben gegild na het verlossende telefoontje en dat ik de hele week heb gehuild van puur geluk. Ik zal hem/haar ook zeggen dat we letterlijk een kindje hebben "gekocht", maar dat hij/zij onbetaalbaar blijft, want het geluk ouder te worden verdient iedereen en niemand kan ons stoppen.

Zie dit bericht als een soort vraag om niet te roken tijdens je zwangerschap, geen smos met preparé te eten als je risico loopt op toxoplasmose en jullie kinderen te koesteren, want het er niet velen zomaar gegeven.

Vé & bébé

Link naar deze reactie
03/08/2007 @ 19:59
sitara

Hi,

Aan allemaal : van harte een dikke proficiat !!

'k Ben zéér blij te horen dat de meesten redelijk rap zwanger zijn geraakt .

VéronNick : je verhaal heeft me getroffen. Het spijt me te horen dat zo'n behandeling dan ook nog rond de 3000 Euro heeft gekost ...

En ik ? Zelf ben 'k nu voor de 3de keer zwanger (in de 9de ronde). De voorbije 2 jaar heb ik in de 12de week al 2 miskramen gehad .
Zoiets doet natuurlijk zeer en je moet het een plaats geven. Een vruchtje thuis verliezen in de 12de week is al héél pijnlijk en dan moet je het nadien ook nog kunnen verwerken. Al je dromen van "moedertje zijn" vallen in duigen ...
Ik zal nooit het geluk hebben om een zorgeloze zwangerschap te hebben, maar ik zal al content zijn indien ik binnen 7 maandjes een boeleke mag verwelkomen.

Ik wens hierbij iedereen het beste toe !

Link naar deze reactie
04/08/2007 @ 11:21
nelleken

VeronNick,

Jouw verhaal treft mij... net zoals de verhalen van vele mensen die heel veel moeten doen om aan kindjes te geraken.
Ikzelf heb het grote geluk gehad van 2keer direct zwanger te zijn. Ik ben daar wel blij om natuurlijk maar telkens dacht ik toch aan alle andere waar dat niet het geval is.
Daarom heb ik beslist om te zien of ik na deze zws (zal waarschijnlijk toch de laatste zijn) iets kan doen om mijn steentje bij te dragen voor mensen bij wie het moeilijk gaat, eiceldonatie of dergelijke.
Ik kan niet zeggen wat het is om elke maand te moeten afwachten, de vele behandelingen te doorstaan... ik kan me alleen voorstellen dat het echt zwaar moet zijn.
Niet alleen voor je hele persoon als vrouw maar ook voor de rest van het gezin...
Mijn schoonzus kan op de natuurlijke wijze geen kindjes meer krijgen, haar man was ernstig ziek en ze wensen het erbij te houden, geen kunstmatige behandeling, geen adoptie... Maar het doet haar telkens zeer als iemand in haar omgeving zwanger wordt of kindjes kopen...
Zij zal meter worden van ons meisje en ze zei me dat dat het mooiste cadeau was dat ik haar kon geven.
Kleine beetjes helpen soms...

Groetjes,
Nele

Link naar deze reactie
05/08/2007 @ 07:29

Hallo,

Heb net een zwangerschapstest gedaan. En ja hoor het is raak. We zijn zwanger van ons tweede kindje. Wat zijn we blij. Ik kan het wel van de dakken schreewen maar dat kan nog niet.Eerst onze ouders in lichten en even wachten tot na 13 weken.

Groetjes van,
Dolgelukkige ouders

Link naar deze reactie
06/08/2007 @ 16:15
Ellen'tje

Bij ons was het ook raak van de eerste keer !!
Zo trots en blij dat we waren

Ondertussen hebben we al de 2de echo achter de rug op 13 weken
ons kleintje was toen 6,4 cm groot
en had alles dat aanwezig moest zijn

nu kijken we al uit naar volgende echo
normaal kunne we dan het geslacht zien, als het natuurlijk niet zo koppig is als vorige keer hahaha

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]