< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » net bevallen, wanneer is de pil veilig??

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
net bevallen, wanneer is de pil veilig??
01/08/2007 @ 13:07
mamakim

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

ik ben twee maanden geleden bevallen van een dochter en na twee weken moest ik van de huisarts beginnen met de pil.
ik zou volgens hem en de verloskundige gelijk veilig zijn.
maar nu hoorde ik van een vriendin van mij die drie weken later bevallen is, dat zij pas met 4 weken met de pil mocht beginnen en dat je na iedere bevalling hoe dan ook de eerste strip nog niet veilig bent. en we hebben bijde de zelfde huisarts. nu ben ik dus bang dat ik misschien al weer zwanger ben, omdat ik ook misselijk ben en stemmings wisselingen heb en m'n borsten zijn ook wat gevoeliger, en ik heb ook al een paar weken vlinke menstruatie pijn en steekjes hier en daar in m'n buik. maar dat kan ook van het ontzwangeren komen en de misselijkheid van de galstenen die ik heb. we wilden wel een derde kindje maar nog niet zo snel. ik weet nu dus niet meer wat ik moet denken. weet iemand misschien vanaf wanneer de pil veilig is net na je bevalling???

[Laatst gewijzigd door mamakim - 01/08/2007 @ 13:09] - Link naar deze reactie
01/08/2007 @ 14:13
Siepie

Beste Kim,

Ik snap dat je je zorgen maakt, zo snel zwanger is natuurlijk niet wenselijk. Ik heb even rondgekeken op internet en daar vind ik steeds dat met flesvoeding de pil 2 weken na de bevalling weer genomen kan worden en dat hij dan meteen veilig is. Bij borstvoeding ligt het weer anders. Zie hiervoor ook: http://www.gezondheid.be/INDEX.cfm?fuseaction=art&

Voor zover ik het kan vinden ben je gewoon veilig hoor (al is de pil natuurlijk nooit 100% veilig). Ik denk dat je lichaam gewoon nog aan het ontzwangeren is. Maar vraag het anders eens aan de huisarts. Misshcien ziet hij dit vake

Link naar deze reactie
01/08/2007 @ 15:35
mamakim

hoi,

bedankt voor je reactie.
ik hoop dat je gelijk heb. morgen zal ik het zien. krijg ik wel of geen menstruatie.
we willen echt nog wel een kindje maar niet al zo snel ik wil wachten tot de jongste toch ongeveer 6 maanden is.
anders krijg ik 2 kinderen in een jaar en het zijn dan geen eens een tweeling is toch wel een rare gedachte hoor.

Link naar deze reactie
03/08/2007 @ 21:58

Online Status Stuur bericht
ik heb toen als advies gekregen om eerst te wachten tot dat ik weer mijn eerste normale ong heb gehad en dan met de pil te beginnen dan voor de zekerheid 4 week wachten en daarna is het weer veilig,
ik moest ook voor die tijd niet denk aan sex ofzo, maar dat is ook een bijzaak

Link naar deze reactie
03/08/2007 @ 23:40
mamakim

nou hoe het ook is ik ben gelukkig gewoon ongesteld geworden de derde zal toch nog even netjes wachten.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]