< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Meeste miskraam tussen week???

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Meeste miskraam tussen week???
02/08/2007 @ 08:49
Lien

Hallo

Soms lees ik dat de meeste miskramen voor 8 weken voorkomen, dan lees ik weer tussen de 9de en 11de week....
Wanneer zouden nu de meeste miskramen voorkomen?
Ik heb in april een miskraam gehad op 5 weken. Nu ben ik terug 8 weken zwanger. Zou ik nu al wat minder kans hebben op een miskraam (ik ben maandag nog bij mijn gynaecoloog geweest en alls was op schema, het vruchtje was 14,9 mm met een mooi kloppend hartje)?

Groetjes
Lien
Link naar deze reactie
02/08/2007 @ 09:22
ingetjee

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi Lien
ik denk niet dat je kan zeggen dan of dan zijn de meeste miskramen
je bent pas uit de gevarenzone als je 13 weken bent, en dan kan er nog vanalles misgaan, maar de kans is dan veel kleiner

ik heb het meegemaakt op 11,5 weken en een geboorte op 17 weken...

groetjes
Inge

Link naar deze reactie
02/08/2007 @ 09:37
greet

Online Status Stuur bericht
ik heb een mk gehad op 8 weken en ben nu bijna 11 weken ver.
op 10 weken echo gehad en ukkie was toen 3,11 cm. volgens de gyn ziet alles er goed uit.
vorige keer wist ik al op 6 weken dat het fout kon gaan omdat er bloed in de baarmoeder zat.
het kan altijd fout gaan , maar volgens mijn gyn is de kans dan wel heel klein ...

Link naar deze reactie
02/08/2007 @ 10:37
Lisa

Online Status Bekijk profiel
Als er eenmaal een kloppend hartje is, is de kans op een miskraam een stuk kleiner geworden. Sluit niet uit, dat het natuurlijk altijd kan. Vaak als je een miskraam krijgt, is het vruchtje al een week tot twee weken ervoor overleden. Ik heb de vorige keer een miskraam gehad op 8 weken en ben nu 26 weken zwanger.

Link naar deze reactie
02/08/2007 @ 17:42
Sas

hoi,

is het niet zo dat als het vruchtje al eerder gestorven is in je buik zonder dat je het weet,je dan spreek van een missed abortions?
want tusssen een miskraam en missed abortion zit dan toch echt wel verschil?!

gr,sas...
Link naar deze reactie
02/08/2007 @ 20:16
michouk

hoi,
Ik heb een heleboel boeken en daarin staan wel tegenstrijdige dingen, want je vruchtje is het meest kwetsbaar in de vijfde en de zesde week, daarna neemt per week de kans op een miskraam af. Maar in 1 van mijn andere boeken staat: dat de meeste miskramen doorzetten in de 11e week. na 16 weken is het grootste gevaar geweken omdat dan de hoeveelheid HCG hormonen uit je lijf verdwijnt. Maar dan krijg je vast weer andere zorgen: of je kindje wel gezond is en daarna: als de bevalling maar goed gaat.... En de rest van zijn leven blijf je bezorgd of er toch niks met je kind gebeurd. ALs het mis gaat dan heeft het zo moeten zijn en was de vrucht gewoon niet goed ontwikkeld. hopelijk helpt je dit een beetje?
groetjes michouk

Link naar deze reactie
02/08/2007 @ 21:56
greet

sas , bij mij was er geen hartje meer te zien op 7 weken , op 6 nog wel , en op 8 weken is het afgekomen , en toch sprak de gyn over een miskraam.
vruchtje is altijd een paar dagen dood voor het afkomt dacht ik. het sterft af en dan laat het los ... zo heb ik het begrepen ...

Link naar deze reactie
03/08/2007 @ 08:07
chan

Hoi Sas, ik heb zelf 4 miskramen gehad varierend van 5.5 tot 8 weken en een kindje verloren na 28 weken, dus het blijft hoe dan ook een wonder... geniet ervan (goed proberen hoor!) en zolang de gyn tevreden is probeer dan niet het ergste te denken. Mijn ervaring is dat als het misgaat je ergens in je achterhoofd zo'n raar stemmetje hebt dat de vreugde bederfd, op een of andere manier voelt je lichaam het aan..
Ik hoop dat je een fijne zwangerschap hebt en een lekker van kan en durft te genieten!!! x
Link naar deze reactie
03/08/2007 @ 19:49
sitara

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hi Lien,

De meeste gynaecologen spreken van de grens van 12 weken.
Zelf heb ik 2 miskramen gehad in de 12de week .
Voor mezelf heb ik de grens verlegd naar 14 weken.

Nu ben ik voor de 3de keer zwanger en probeer ik zoveel als mogelijk is te genieten, maar zorgeloze zwangerschapsmaanden zitten er voor mij ook niet in ...

De meeste miskramen gebeuren inderdaad in de 5de ŕ 6de week. Veel vrouwen weten dan niet eens dat ze eventjes zwanger waren (of ze zouden het al rap moeten aangevoeld hebben of getest hebben) ...

Ik voor ons allen !

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]