< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » wie is in belgie (gent) bevallen??

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
wie is in belgie (gent) bevallen??
03/08/2007 @ 12:39
michouk

Online Status Stuur bericht
Hallo, ik ben uitgerekend eind maart 2008 en ik ga bevallen in het maria middelares in Gent (B)
Wie is daar ook bevallen of ergens anders in Belgie en wat zijn de ervaringen?
x femke

Link naar deze reactie
06/08/2007 @ 10:15
Anne-Sophie

Hallo,

Ik ben ook van Gent. Ik ben geboren in Maria Middelares en ben er als kind geopereerd. Volgens mijn moeder werd ze daar heel goed behandeld. Zelf kies ik voor Sint Lucas omdat dit voor mij het dichtst bij is en omdat mijn schoonzus er bevallen is en ook zeer tevreden.
Ik heb nog nooit klachten gehoord van dat ziekenhuis dus ik zou me geen zorgen maken.

Groetjes

Link naar deze reactie
06/08/2007 @ 11:10
Ilste

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ik ben bevallen in St-Lucas en zeer tevreden. Zowel van de gyn als van het verblijf nadien. In st Lucas mag je nog 6 dagen blijven en dat vind ik persoonlijk geen overbodige luxe (5 was ook goed geweest maar alles wat minder is is naar mijn mening te vroeg)
In UZ mag je nog 3 dagen blijven dankzij freya vandenbossche. Net op de dag waarbij je het zelf het moeilijkst hebt (jaja de babyblues) sturen ze je naar huis. Onverantwoord vind ik.

Maria middelares heb ik geen ervaring mee (ook niet van vrienden of familie). Ik heb geen goede ervaring gehad met dat zh (Spoed) dus ik kom er nooit meer hoewel dit het dichtste zh is voor mij.

Wat de bevalling betreft laat niet teveel op je inpraten en doe waar je je zelf goed bij voelt. Ik ben ingeleid en vervolgens zonder epidurale bevallen. Om de weeën op te vangen heb ik wel (eens 5 cm ontsluiting) in bad gezeten maar de bevalling zelf niet onder water. Misschien de volgende keer wel, daar ben ik nog niet uit.

Link naar deze reactie
07/08/2007 @ 08:26
Bren

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik ben in UZ bevallen en ben er super goed geweest. En van die drie dagen klopt niet hoor. Ik ben de zondagochtend (1u 's nachts) bevallen en moest pas de donderdag naar huis. De woensdag zou voor mij ook al gemogen hebben want ik voelde me echt goed, maar ziekenhuis zei donderdag, dus heb ik dat maar gedaan.
Ik had al van de vrijdag weeen en heb heel veel steun gehad van de vroedvrouwen. Vooral nadat de zaterdagochtend mijn water spontaan was gebroken en weeën nadien stopten. Ze hebben me dan in de namiddag terug moeten inleiden wegens slechte bloedwaarden.
Ook tijdens de ganse zwangerschap ben ik super begeleid geweest. Zeer veel echo's en bloedcontroles. En altijd bereikbaar voor zelfs maar de domste vragen die ik had.

Link naar deze reactie
07/08/2007 @ 08:59
michouk

ik kom uit nederland, vlak bij hulst woon ik. Maar ik wil niet en nederland bevallen. Omdat ik zoveel slechte verhalen hoor over het streekziekenhuis.
Hoe gaat het er in belgie aan toe dan, want ik heb gehoord dat ze na de geboorte je kindje weghalen om te wassen/ wegen ed. maar ik wil hem graag gelijk bij me hebben en proberen om direct aan te leggen, zou dat mogen??
groetjes Femke

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]