< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Malariatabletten ???

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Malariatabletten ???
07/08/2007 @ 11:08
Toon

Wie heeft er wel eens malariatabletten geslikt tijdens zijn zwangerschap??
Link naar deze reactie
07/08/2007 @ 12:40
Mama_Kim

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
nou ik niet ( gelukkig ) maar hoezo wil jij dat weten dan? Wil je weten of het schadelijk is??

ik denk dat je voor dat soort vragen gewoon het beste even kan bellen naar de HA

Link naar deze reactie
07/08/2007 @ 13:43
Toon Besling

Online Status
Ik ga volgende week met vakantie waar ik Malarone moet gaan slikken, maar kom er dan ook achter of ik zwanger ben of niet. HA, ggd enz enz kunnen mij niet vertellen wat de effecten KUNNEN zijn als ik dit slik en toch zwanger ben. Daarom ben ik op zoek naar iemand die dit heeft meegemaakt en er misschien meer over weet.....
Link naar deze reactie
07/08/2007 @ 15:29
PT

Online Status Stuur bericht
Hallo Toon,

Ik heb geen ervaringen met Malarone enkel met Lariam en kan u daarover het volgende vertellen :
Van Lariam wordt 1 tablet per week gebruikt, liefst 2 à 3 weken voor vertrek, tijdens het verblijf en tot 4 weken na de terugkeer .
Malarone is een uitstekend maar duur alternatief voor Lariam .
Anti malaria middelen worden best niet gebruikt tijdens de eerste semester van de zwangerschap .

Wat kan je het best doen om muggenbeten te vermijden :
De mug die malaria veroorzaakt steekt tussen zonsondergang en zonsopgang . Draag daarom ‘s avonds bij voorkeur licht gekleurde kledij, die armen en benen zoveel mogelijk bedekt . Smeer de niet bedekte delen in met een insectenwerend middel en herhaal dit om de 4 tot 6 uur .
Slaap 's nachts in kamers waar muggen niet binnen kunnen (airconditioning) of slaap onder een muskietennet (bij voorkeur geïmpregneerd met een muggenafstotend product, waarvan de randen onder de matras worden gestopt .
Gebruik eventueel een anti-muggen spray of een insecticidenverdamper (tabletjes of spiraal)
Als deze maatregelen correct worden uitgevoerd, vermindert de kans op malaria al met 80 tot 90%.

Veel succes met je zwangerschap en een prettige reis .

Link naar deze reactie
07/08/2007 @ 15:52
Toon

Dank je wel voor je reactie. Ik ga nog even nakijken wat voor risico ik daar echt loop voor ik een beslissing neem.
Link naar deze reactie
07/08/2007 @ 20:19
kaya

Online Status Bekijk profiel
Hoi Toon,

Ikzelf vertrek binnen 3 maanden ook naar Thailand en heb minder drastische maatregelen genomen. Ik neem zoals PT hierboven zegt een geïmpregneerd muggennet mee, smeer me in met muggenmelk (wel zonder DEET!!, muggenmelk met DEET mag niet met muggenmelk!) en draag 's avonds lange broeken en lange mouwen en lichtgekleurde kledij.

Ik zou me er echt niet te veel zorgen in maken hoor! De kans dat je schade toebrengt door die pillen te nemen is veel groter dan dat je met bovenstaande middelen preventief werkt en toch malaria oploopt!

Veel succes!

groetjes

kaya

Vermoedelijke bevalling op 19/04/2008.
Al 72 weken en 6 dagen zwanger (182.42% ver), nog 32 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.
Link naar deze reactie
08/08/2007 @ 11:11
Kristel

Online Status Stuur bericht
Hoi Toon,

Ik zou zeker ook geen malariatabletten nemen tijdens de zwangerschap.
Malarone is het snelst uit je systeem maar duurt toch +/- 10 dagen. Voor de ander raden ze aan minstens 3 maanden te wachten na de laatste inname vooraleer zwanger te worden.
Zoals hierboven vermeld ik zou eerder de alternatieve middeltjes gebruiken dan malariatabletten slikken. Maar hoewel je je zo goed mogelijk kan proberen te beschermen, 1 muggbeet is genoeg om malaria te krijgen.
'k Zou toch heeeeel voorzichtig zijn om naar malaria gebieden te reizen wanneer je zwanger bent hoor.
Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

Groetjes
Kristel

Link naar deze reactie
08/08/2007 @ 11:32
Toon

heel erg bedankt voor jullie reacties. In de bijsluiter staat vermeld dat als het risico groter is voor de moeder dat het dan ingenomen moet worden......ik heb er wel over gelezen dat ze dierproeven hebben gedaan ermee en dat die positief waren en er geen gevaren optraden bij de baby's. In Malarone zitten 2 aparte bestandelen die opzichzelf staand geen gevaar opleveren alleen over de werking van deze stoffen samen hebben ze nog geen informatie...ik twijvel nogsteeds, omdat het gevaar dat je Malaria oploopt en dan je kindje zeker verliest groot is....
Link naar deze reactie
08/08/2007 @ 15:09
Lindsay

Online Status Bekijk profiel
Hoi Toon,
Ik heb zelf in augustus 2004 Malarone geslikt en de medewerker van de GGD zei dat ik echt niet zwanger mocht raken binnen 3 maanden na de laatste Malarone-pil.

Succes!

Gr. Lindsay

[Laatst gewijzigd door Lindsay - 09/08/2007 @ 08:15] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]