< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Help: De ganse dag misselijk

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Help: De ganse dag misselijk
08/08/2007 @ 20:29
San

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik ben zoals je hieronder kan zien nog maar een kleine 5,5 weken zwanger, maar sinds zondag de ganse dag door zo misselijk als een hond. Mijn maag keert om als ik rare geuren ruik (vuilbak, katteneten, ...) maar soms duikt de misselijkheid gewoon op zonder reden en hang ik over het toilet, zelfs om tien uur 's avonds. Stom, vooral omdat ik sowieso erg gevoelig ben aan de maag.
Kent iemand middeltjes/trukjes om deze misselijkheid wat onder controle te houden? Ik weet dat ik geen motilium kan nemen voor de maag, maar bestaat er een alternatief? Alle tips zijn welkom!
ps, bij nummerke 1 was ik alleen 's ochtends misselijk bij het tanden poetsen. Dit is een gans ander verhaal dus ik heb hier echt geen ervaring mee.

Link naar deze reactie
08/08/2007 @ 23:59
Joke

Hoi San,

Tjonge, dat klinkt bekend! Heb 't ook dat ik op de gekste momenten zo misselijk ben, dat ik boven de pot moet hangen. Ik heb het al bij normale geuren: gewoon al broodbeleg of een gekookt eitje doet mijn maag al 5 voudig draaien!
Verder gebeurt 't op allerlei momenten totaal onverwacht zoals in de middag of in de avond. En bij het tandenpoetsen al helemaal, vreselijk. Steeds kokhalzen.... Bij mijn 1e zwangerschap had ik wat baat bij de mentholvrije tandpasta van Elmex.
Tegen de misselijkheid kan ik je de "Sea-band" aanbevelen. Dat zijn twee polsbandjes, die gebruik maken van acupressuur. Wordt ook gebruikt in ziekenhuizen bij chemo-therapie. Ze kosten volgens mij rond de 13 Euro en zijn te koop bij drogisterijen zoals Etos.
(Helaas heb ik ze niet bij me, ben namelijk op vakantie en ben ze thuis vergeten, net als de Elmex, omdat ik amper last van misselijkheid had toen we vertrokken, dom dom dom....)

Hopelijk kun je hier wat mee.
In ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap en succes!

Groetjes,
Joke
Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 09:17
melissa

Online Status Bekijk profiel
Ik heb dit ook heel erg gehad de eerste 3maanden. Echt vreselijk maar bij de huisarts is er iets te krijgen tegen de misselijkheid. Bel hem of haar eens op

gr

Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 09:35
Nathalie

San
hier ook misselijkheid over heel de dag.
vandaag iets beter.
Maar gsiter amai hoor. Meer wc gezien dan iets anders.
Ik was bij abel ook super misselijk, was zelfs aan het uitdrogen en heb dan 1,5 week in het ziekenhuis moeten liggen.
Ik weet dus van toen, dat ik van de gyn primperan mocht nemen. Maar denk dat het beste is zelf eens naar je dr of gyn beld en eens hoort he.

Gaat het nu al wat beter?

Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 10:59

Misschien kan ik iemand blij maken met mijn potje zwangerschapsgranules van Puur Mama van VSM?
Heb nog een vol potje staan en ik ben er inmiddels overheen.
Het is homeopathisch en MIJ heeft het geholpen door de tijd heen te komen.
Mail me even.

Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 11:05
San

Hey meiden, bedankt voro de tips. Ik heb binnen 2 weken een afspraak bij de gyn en zal het er met hem eens over hebben. Nu eet ik elk uur een kleinigheid en dat helpt een heel klein beetje maar leuk is het niet.
Ik moet wel een beetje oppassen met iets in te nemen omdat ik 1) een zwakke maag heb, en 2) zeer grote kans op zwangerschapsdiabetes heb, en volgens mijn diabetesdokter kan dat wel de resultaten beinvloeden. Stom maar ja.
Die geurtjes, dat ken ik maar al te goed. Tanden poetsen, vreselijk, en geur van de vuilbak (zelfs als die niet eens zo hard ruikt), katteneten, inderdaad eitjes, bepaalde soorten vlees, echt vreselijk. Het is nu véél erger dan bij Marnik - wie weet owrdt het dan wel een maske ;)

ps, die polsbandjes vind ik wel interessant, ik ga er naar op zoek!

[Laatst gewijzigd door San - 09/08/2007 @ 11:06] - Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 11:17
Lisa

Hallo,
Ik ben nu 20 weken zwanger en tot de 15e week heel misselijk geweest. Wat bij mij hielp is: zorgen dat je maag gevuld is. Zodra je maag leeg raakt, wordt je misselijk. Wat bij mij hielp: ijskoude cola drinken..Klinkt stom maar het hielp echt. Succes
Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 11:43
Karen

Online Status Stuur bericht
Wat mij nog steeds een groot deel van de misselijkheid afhelpt is Postafene. Ik heb het gekregen op aanraden van de huisarts, ook de gyn kende het en zag er geen probleem in... Het is vrij te verkrijgen bij de apotheek en kost +/- € 4. Groetjes en succes !

Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 12:01
San

postafene heb ik ook al een paar keer horen vallen, ik zal daar toch eens achter horen.
Weet iemand of je die sea bandjes ook gewoon in de hema of zo kunt kopen? Nen Etos moet ik al serieus achter zoeken in deze streek.

Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 13:27
Sophie

Zelf ben ik nu 10 weken zwanger en ik herken wat jullie schrijven. Ook ik was de hele dag heel erg misselijk. Nu lukt het wat beter met een aantal hulpmiddeltjes:
's Morgens voor het opstaan een beschuitje eten, ervoor zorgen dat je geen lege maag hebt en Postafene.

Vele groetjes
Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 14:40
akiki

Online Status Bekijk profiel
hoi,
ook ik was de hele dag misselijk, gedurende vier weken, maar sinds vorige vrijdag is die misselijkheid op miraculeuze wijze volledig verdwenen!! Meiden, kop op, wie weet hoeven jullie ook geen drie maanden te wachten vooraleer de misselijkheid verdwijnt!
Truukjes die ik gebruikte, waren:
- zeker om de twee uur iets eten, zodat je maag niet leeg geraakt
- een glas cola zonder gas drinken 's morgens in bed
- als je misselijk bent, altijd eerst een droog beschuitje eten, pas daarna iets anders (dan slorp je al het maagzuur eerst op, ipv het te verspreiden door vochtig voedsel te eten)
- postafene slikken
Veel succes!
Akiki

Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 16:12

Klinkt ook hier bekend.

Ook bij mij hielp kleine beetjes eten, sultana, crackers, dat spul. Cola drinken hielp ook.

Ik maakte van gember thee en dat hielp ook en vooral niets vet eten, dus geen frituur en vet vlees. Ook oppassen met de kruiden want daar raakte mijn maag ook door van streek en dus niet te veel uit pakjes eten want daar zitten veel kruiden in.

Heel veel sterkte meid.

Groetjes Annemiek

Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 16:20
Liz

Heel herkenbaar! Ik heb ook in het ziekenhuis gelegen wegens uitdroging (zie mijn profiel).
Wat bij mij een beetje hielp:
- in bed eerst een beetje eten (niet drinken!)
- de hele dag door kleine beetjes eten
- lollies tegen misselijkheid
- mijn man het eten laten maken (geurtjes voorkomen)
Succes ermee! Maar bedenk maar, het is voor een heeeel goed doel!!!

Groetjes Liz

Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 16:45
San

Elke 2 uur eten helpt tot nu toe niet, hopelijk wel soon, maar denk dat ik toch een hulpmiddeltje nodig ga hebben. ;)
Ik ga een afspraak maken met de gyn en dan horen wat die zegt zie.

Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 20:16
Musty

hey,

hier nog zo een misselijke zwangere.
Hoewel ik moet zeggen dat het EINDELIJK veel beter is.

Ik heb er nooit niets voor ingenomen, omdat ik altijd dacht VANDAAG zal het wel de laatste dag zijn. Niet dus...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]