< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie wil er ook gaan voor een 1e kindje?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wie wil er ook gaan voor een 1e kindje?
28/08/2008 @ 15:18
Lieke

Online Status Bekijk profiel
Hey,

Goed seg, dat hij niet reageert op de spuitjes! Naar't schijnt zijn die op 5 maand erger...
Dat van dat aanhappen, ik heb daarvoor al een lactatiedeskundige laten komen en mede daardoor zijn mijn kloven niet meer erger geworden en zelfs heel heel stilletjesaan aan t genezen! Het verkeerd happen komt gewoon doordat hij zijn lippen niet goed zet, zijn mond niet ver genoeg opent en een te kort tongriempje heeft... (vind het iets te akelig om dat te laten knippen...)
ALs Jelte zo spuwde, heb je daar dan iets aan gedaan? Of is t vanzelf beter gegaan?

Groetjes,

Lieke

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 08:19
Anke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik heb nutriton gehaald bij de apotheek, een andere naam is Johannesbroodpitmeel.
Dat gaf ik dan een beetje voor de voeding, gewoon wat afgekolfde melk met een beetje nutriton, dan aanleggen en na de voeding weer een beetje.
Zo blijft de melk langer in z'n maag liggen, en het voelt wat zwaarder aan waardoor ze het minder makkelijk uit spugen.
Ook heb ik het hoofdeinde van z'n wiegje omhoog gezet met wat handdoeken eronder.
En na de voeding nog wat langer overeind houden na het boertje.
Al die dingen hebben wel geholpen, zo nu en dan spuugt ie nog een keer flink, maar ik merk echt wel resultaat.

Dat nutriton kun je ook als papje geven, maar dan zit er meer in het gezicht dan in de mond, haha, hij kan nog niet goed van een lepeltje eten.
Maar het staat op de verpakking hoe je het klaar moet maken.

Die borstvoeding is soms zo onzeker vind ik.
Nu kolf ik weer heel slecht af en heb ik echt het idee dat er niks in zit, maar als ik Jelte dan aanleg drinkt ie er echt wel melk uit.
Of ik heb het idee dat ie niks binnenkrijgt, maar als ie dan een boer laat komt er toch wat melk mee.
En hij blijft echt super goede plasluiers houden, dus dan moet ik er maar weer op vertrouwen.

Hoe heeft de lactatiedeskundige hem goed laten happen dan?
Jelte heeft er ook nog wel es een handje van om de tepel naar binnen te zuigen(????)
En als ie hapt doet ie z'n mond niet ver genoeg open, maar dan tijdens het drinken wordt ie even druk hapt opnieuw en dan zit het wel goed.
Heb in ieder geval geen last van m'n borsten of tepels, gelukkig maar.

[Laatst gewijzigd door Anke - 29/08/2008 @ 08:22] - Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 15:49
Lieke

Online Status Bekijk profiel
Hey,

Ik ben hier nu toch heel stilletjesaan op flesjes aan t overschakelen en ik moet zeggen dat ik het toch ook wel spijtig vind! Waarom kon die bv niet gewoon goed lopen (ten minste pijnloos had al fijn geweest!).
Onzeker was ik er eigenlijk nooit over... Ik denk niet dat kolven hetzelfde effect geeft als zuigen, zoals je zelf zegt genoeg plas en stoelgangluiers zegt genoeg! En zeker als hij goed in gewicht toeneemt! Dat is ook een reden dat ik het spijtig vind om af te bouwen... Axel is tot nu toe al elke week zo n 400 gr bijgekomen!
Maar ik ben op, mijn man is het al van week 2 beu (heel weinig steun dus!), ik mis regelmaat,... Och ja, hopen dat het werkt...

De lactatiedeskundige heeft me eigenlijk eerst een goede uitleg gegeven over bv zodat ik alles begrijp...
Om hem te doen happen moest ik als volgt doen... Voordat ik hem aanleg even mijn tepel tussen mn vingers rollen zodat die steviger wordt, enkele druppels uitduwen, hem laten snuffelen dan opent hij zijn mondje en dan op de juiste moment de tepel erin duwen (wanneer mond groot genoeg open is) ik moet dan ook mijn vingers net achter het tepelhof zetten en alles erin duwen zodat hij echt alles binnen heeft. Ik moet hem ook op een manier houden zodat hij veel makkelijker kan happen, echt met zijn buik tegen mijn buik, zijn neus aan mn tepel en met mn hand in zijn nekje stuur ik zn hoofdje, met mn andere hand duw ik soms lichtjes op zijn kinnetje zodat hij zn mondje goed open doet... T is echt niet makkelijk en in t begin moest mn man dus helpen. ALs ik hem nu aanleg moet ik vaak nadien ook nog eens zijn boven en onderlip corrigeren omdat hij deze naar binnen plooit... T is echt wel lastig...

Hoe gaat t voor de rest?? Ben jij eigenlijk lang blijven bloeden na de bevalling?

Groetjes,

Lieke

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 10:19
Anke

Lieke wat jammer dat je overgaat op flesjes, het ging zo goed!
En wat ik echt nog meer jammer vind is dat je man je zo weinig steunt, waarom???
Mis jij de regelmaat, of mist hij die?
En waarom was je man het na week 2 al beu???

Ik zou zeggen, probeer toch vol te houden, want zelf sta je er wel achter.
En borstvoeding heeft echt tijd nodig, ik ben zeker een week of 6 bezig geweest en ben nu zo blij dat ik heb doorgezet!
Als je dan toch overschakelt op flesjes en je zit er aan te denken om toch nog borstvoeding te blijven geven, dan raad ik je aan om de flesjes van Tommee Tippee te kopen, die hebben de vorm van de borst en dan kun je ook eens zien hoe hij hapt.
Jelte hapt ook op een rare manier, maar het is er niet uit te krijgen, eigenwijsje.
Z'n lippen zitten ook 9 van de 10 keer naar buiten gekruld, en zelf corrigeert ie het niet altijd.
Dat Axel zoveel per week aankwam is super!! Meid, een beter resultaat van je borstvoeding kun je niet hebben, dat is echt geweldig!
Borstvoeding lijkt zo natuurlijk, maar het is echt een kwestie van de aanhouder wint.
Het is super gezond voor je kindje, krijgt alle goede stoffen binnen en het scheelt een hoop geld in flesvoeding kopen.
Maar goed, dat hoef ik jou niet uit te leggen.
Meis, nog ff volhouden, straks gaat er bij Axel ineens de knop om en dan lach je er achteraf om.

Ik heb tot 5 weken na de bevalling nog gevloeid, na 8 weken kreeg ik ineens een tussentijdse bloeding en volgens mij zit er nu weer een aan te komen....

Link naar deze reactie
Gisteren @ 20:48
Anke

Heb net nog wat nieuwe foto's hierin gezet:

http://www.mijnalbum.nl/Album=KPHKH7ZM

De laatste 7 foto's zijn van gisteren.

En gisteren lachtte Jelte voor het eerst terug!!!

Link naar deze reactie
Vandaag @ 10:35
snuitje

Mooie foto's zeg !!!!

Link naar deze reactie
Vandaag @ 13:35
SMDJ

hey iedereen

hier nog steeds geen opening onze meid woog vorige keer al 3217 gram super he
vrijdag terug