[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 14/11/2007 @ 09:17 | Hallo, Ik ben op zoek naar tips om mijn meest vervelende zwangerschapskwaaltje een beetje leefbaarder te maken. Ik heb namelijk te veel speeksel en het smaakt verschrikelijk. Zo veel speeksel dat ik het niet kan inslikken; dan krijg ik het zuur en wordt nog misselijker dan ik al ben. Ik loop dus rond op mijn werk, naar de winkel, naar de bank,... met een potje om in te tuffen. Plezant is anders. Je hoort hier niet veel van maar er zijn in mijn buurt nog enkele die al gehoord hebben van overvloedig speeksel. Dit is mijn derde zwangerschap. Bij de eerste had ik dat ook hoor. Voor alle duidelijkheid wij zijn met ons drietjes superblij met de zwangerschap hoor! Kan iemand mij toch wat tips geven om die speekselvloed te minderen? Ikke ![]() |
| 05/06/2008 @ 14:10 | overvloedig speeksel Hallo, Ik heb net het zelfde probleem!!! Ik heb enorm veel last van speeksel, ik moet constant slikken want het loopt echt overvloedig in mijn mond!!! Ik weet echter ook geen raad, dus als iemand dit leest en ons kan helpen laat het dan zeker weten!!! Bedankt x |
06/06/2008 @ 21:17 ![]() | ik had hier ook heel erg veel last van, heb er nooit iets tegen gevongen, maar hoe verder in de zwangerschap hoe beter het werd! veel succes verder |
| 16/06/2008 @ 17:38 | speeksel ook ik heb daar ontzettend veel last van. is echt verschrikkelijk veel,naast de bank staat gewoon een emmertje om in te tuffen en op mijn werk moet ik weg lopen van klanten omdat het kwijl langs mn mond loopt. bij m,n eerste zs had ik hier ook last van maar er niets tegen kunnen vinden. dus als iemand tips heeft kom maar op ;) |
| 16/06/2008 @ 17:40 | speeksel ook ik heb daar ontzettend veel last van. is echt verschrikkelijk veel,naast de bank staat gewoon een emmertje om in te tuffen en op mijn werk moet ik weg lopen van klanten omdat het kwijl langs mn mond loopt. bij m,n eerste zs had ik hier ook last van maar er niets tegen kunnen vinden. dus als iemand tips heeft kom maar op ! |
| 05/07/2008 @ 21:22 Tessa | speeksel Ook ik heb erg veel last van speekselvloed of wel 'mijn lamakwaal'. Ik schaam mezelf dan ook geregeld als ik weer eens midden op straat een mond vol speeksel moet legen... Ik had er last van bij mijn eerste zwangerschap en ook in mijn tweede huidige zwangerschap maken mijn speekselklieren overuren. Ik heb helaas geen tips, behalve het eten van veel, veel, veel snoepjes..... Bij mijn eerste zwangerschap ging het na 12 weken over. Echter, het lijkt wel of ik er nu langer last van heb. Mijn vraag is of jullie ervaring is of het na het eerste trimester stopt of dat jullie er langer van hebben last gehad? Ik ben in ieder geval opgelucht te horen dat meer vrouwen last hebben van deze kwaal, want ik was een beetje bang dat ik de enige was met zo'n aparte kwaal.....Sterkte allemaal en succes met doorzetten!! |
| 26/07/2008 @ 23:17 Suly | Speeksel Pffffffffffffffffff Ik ben echt zo blij te lezen dat meerdere last hebben van dit kwaaltje. Ik schaam me er zo voor dat ik bijna nergens naar toe ga, en heb het gevoel dat mensen om me heen het niet begrijpen. Als ik echt weg moet samen met mijn vriend, neem ik een wegwerp plastic bekertje mee en daar spuug ik dan in. Als ik alleen weg moet eet ik snoepjes zo erg schaam ik me dus. Ik kan mijn speeksel echt niet door slikken ook niet een klein beetje, als ik dat doe moet ik overgeven, zo misselijk word ik ervan. Ik zit nu in mijn 17de week en vraag me echt af wanneer het nou weg gaat. En het ergste is nog dat ik er niks aan kan doen Ik heb nagevraagd in mijn familie, blijkt dat mijn moeder het zelfde probleem had en 2 tantes van mij, terwijl mijn zusje ook zwanger is en zij er dus geen last van heeft![]() Ik moet wel zeggen dat ik echt blij ben dat ik zwanger ben hoor (van de eerste) maar moet er niet aan denken dat ik bij de volgende zwangerschap er ook last van gaat hebben ![]() Succes allemaal ![]() |
| 14/08/2008 @ 20:37 | overvloedig speeksel hier nog zo'n zwangere met veel speeksel. oh,ik lees eindelijk herkenning en het is zoo vreselijk dat ik het idee heb dat niemand me begrijpt. dit is mijn derde zwangerschap en bij mijn vorige keren had ik er ook erg last van tot ongeveer 17 weken en daarna werd het wel minder maar het hield wel de hele zwangerschap een beetje aan. ik ben huismoeder dus ik loop de hele dag met een handdoek over mijn schouder waar ik het in spuug,met als gevolg ongeveer 4-5 handdoeken per dag kletsnat en nu inmiddels ook een kapotte tong van de handdoek. verder als ik weg ga op een boterbabbelaar zuigen of steeds een klein hapje van een appel.dat is lekker fris en gezond en je doet er lang mee. als je maar iets in je mond hebt hé. ik kwam de vorige keren ook ongeveer23-25 kilo aan,grrrr succes allemaal |
| 15/08/2008 @ 11:07 lore | Hoh, wist niet dat er zoveel mensen last van hadden. is echt wel hééél vervelend. Ik kan het gewoon niet inslikken. Waarom weet ik niet, maar het is echt onmogelijk. Zolang ik iets in mijn mond heb, gaat het prima. Maar van zodra ik stop met eten begint het opnieuw. Ik heb het geluk dat ik tussen de mannen werk. Ben magazijnierster en werk er als enige vrouw. En die mannen zitten in de loodsen ook vaak op de grond te hun fluimen te spuwen. Dus doe ik nu gewoon mee. ![]() Maar het is echt vaak zo keiveel, dat er soms een heel plasje op de grond ligt. Die mannen kunnen er nog iets van leren! |
| 26/08/2008 @ 09:24 Kim | water met citroensap O wat een ramp zeg dat speeksel, bah! Dacht dat ik van de ergste kwalen af was nu (13 weken, 2e kindje). Heb twee maanden bijna niet kunnen eten, moeten spugen, slap, moe enz enz. En het ging eindelijk wat beter en nu begint dit!! ![]() Dat het een kwaaltje is dat hoort bij het eerste trimester is dus voor mij niet het geval... ![]() Maar ik lees hier dat nog meer zwangeren er langer mee rondlopen, ben dus gelukkig niet de enige. Ik kan zelfs niet normaal drinken. Voor de zwangerschap dronk ik 1,5 tot 2 liter water per dag. En sinds ik zwanger ben gaat dit zo moeizaam, eerst kwam dat doordat mijn maag niks verdroeg en nu vanwege al het slijm en ik dus niet goed kan slikken. Ik krijg mijn water nu alleen weg met een beetje citroensap erin, dit lost het slijm op, misschien helpt dit ook voor anderen. Nadeel: je krijgt er wel meer zuur van in je maag... ZUCHT! ![]() Hahahaha! heerlijk even zo uitklagen!! Ben overigens ondanks dit nog steeds dolgelukkig met de zwangerschap!!! ![]() ![]() Sterkte meiden! |
[Reageer]

overvloedi speeksel

Bij mijn eerste zwangerschap ging het na 12 weken over. Echter, het lijkt wel of ik er nu langer last van heb. Mijn vraag is of jullie ervaring is of het na het eerste trimester stopt of dat jullie er langer van hebben last gehad? Ik ben in ieder geval opgelucht te horen dat meer vrouwen last hebben van deze kwaal, want ik was een beetje bang dat ik de enige was met zo'n aparte kwaal.....
Ik heb nagevraagd in mijn familie, blijkt dat mijn moeder het zelfde probleem had en 2 tantes van mij, terwijl mijn zusje ook zwanger is en zij er dus geen last van heeft

Die mannen kunnen er nog iets van leren!