< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » zwanger na kijkoperatie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
zwanger na kijkoperatie
24/04/2008 @ 17:20
jenny

Ik heb net een kijkoperatie achter de rug en daar werd er niets gevonden. We zijn al bijna 3jaar bezig en nog steeds geen bol buikje (of toch niet van een zwangerschap). Nu vroeg ik me af of er vrouwen zijn die snel na de kijkoperatie zijn zwanger geworden ook al werd er niks gevonden (omwille van het feit dat de eileiders eens "proper" gemaakt zijn met de contrastvloeistof of door het psychische effect - weten dat er lichamelijk niks mis is...). Ik zou graag eens een positief verhaal horen om me wat aan op te trekken of lotgenootjes om mekaar te steunen.
Link naar deze reactie
25/04/2008 @ 11:32
Mickey

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Sorry, hier geen postitief verhaal. We zijn inmiddels 2,5 jaar bezig maar het is ons nog niet gegund. Vorig jaar in mei hebben ze mijn eileiders doorgespoten, dat leverde niets op. In december heb ik een kijkoperatie gehad met wederom doorgespoten eileiders. Inmiddels 2x IUI gehad maar beide zonder resultaat.

Hopelijk gaat het bij jou beter!

Succes in ieder geval!

Link naar deze reactie
26/04/2008 @ 20:19
jenny

Dag Mickey, ik heb je profiel eens gelezen. Jij hebt ook al een hele weg achter de rug. We zijn ongeveer tegelijk begonnen. Ik ben gestopt met de pil in augustus 2005. Wij hebben ook al 4 iui's achter de rug zonder resultaat. Alle onderzoeken hebben dusver nog niks opgeleverd bij ons. Mijn cyclus is bijna griezelig regelmatig. Alle maanden mooi een eitje dat rijpt. Mijn man zijn zaadkwaliteit is prima. Alles perfect dus, alleen na bijna 3 jaar nog steeds niet zwanger. Ik hoop dat er snel goed nieuws voor ons komt. We gaan nu een maandje of drie-vier geen behandeling meer doen en wat afwachten. Wat zijn jouw plannen?
De kijkoperatie is nu een week achter de rug en ik voel me eigenlijk nog steeds niet tiptop. Hoe was dat bij jou? En heb je littekens?
Link naar deze reactie
27/04/2008 @ 09:59
Mickey

Ha Jenny,

Grappig dat we bijna dezelfde weg bewandeld hebben in dezelfde tijd!

Ik was op vrijdag geopereerd en heb het hele weekend in bed gelegen. OP maandag heb ik thuis gewerkt en dinsdag ben ik weer gewoon naar mijn werk gegaan. Eigenlijk voelde ik me meteen weer goed, wel heel moe nog van de narcose.
Balen dat je je al een week niet lekker voelt!

Momenteel ben ik erg aan het kijken naar alternatieve behandelingen als voetreflexmassage. Ik heb al van meerdere kanten gehoord dat mensen met en medische achtergrond niet verbaasd zijn dat ik niet zwanger wordt. Ze 'zien' iets aan me. Geen idee wat, maar goed. En omdat ik 9 jaar geleden een ongeluk heb gehad, ben ik bang dat er nogal wat blokkades in mijn lijf zitten. Onlangs ben ik een aantal keer bij een osteopaat geweest. Hij ontdekte dat alles in mijn onderbuik vast zit, ook mijn baarmoeder. Hij heeft geprobeerd die wat losser te maken. En ik moet zeggen, sinds die tijd voel ik meer gebeuren (krampjes en hevige menstruatie pijnen). Ik hoop nu dus dat er via voetreflexmassage nog meer blokkades opgeheven kunnen worden.

Heb jij ook iets in deze richting gedaan om een zwangerschap te bevorderen?

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 15:10
jenny

Hey Mickey, ik heb nog niks alternatief geprobeerd. Wat wel heel frappant is, ik heb 2 jaar geleden ook een zwaar verkeersongeval gehad! Sindsdien heb ik ook heel veel rugpijn. Wat een toeval! Laat je me weten hoe de alternatieve dingen meevallen? Van welke streek ben je?
Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 21:38
Mickey

Jeetje, het is inderdaad toevallig en vooral vervelend dat we steeds meer hetzelfde lijken te hebben... Vervelend in de zin van vervelende situaties, niet dat we elkaar hier tegen komen natuurlijk!

Ik had geen verkeersongeluk, en overbuurjongen van toen 16 jaar heeft mij op mijn hoofd laten vallen, recht naar beneden, een behoorlijke klap op mijn nek... Toen naar verschillende fysiotherapeuten geweest, mede omdat ik voor studie een paar keer verhuisde en uiteindelijk bij mijn lief ging wonen. Mijn laatste probeersel was de osteopaat. Hij constateerde spanning in vooral de rechterkant van mijn lijf. En ook in mijn onderbuik (rechter nier, darmen en baarmoeder) zat vast. Hij heeft het een en ander los gemaakt. Ik merk ook wel verschil, maar volgens mij is het nog niet weg.

Nu sprak ik op de sportschool een dame die mensendieck therapeut is. Ik raakte met haar aa nde praat en na een tijdje kwam het niet zwanger worden ter sprake. Het verbaasde haar niet, ze zij iets aan me te zien... Heb ik dat?! Dus net maar een mailtje gestuurd voor een voetreflexmassage bij iemand die ook reikie doet. Wie weet wat dat op gaat leveren.

Ik kom uit NL, Noord Holland. En jij?

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 21:57
Petra

Jenny,

Ik wil jou toch een hart onder de riem steken. Wij waren ook al 2,5 jaar bezig, alle testen ondergaan, 3 IUI toen ze uiteindelijk een kijkoperatie hebben gedaan. Daar werd endomtriose gevonden, een lichte vorm die eigenlijk geen belemmering voor een zwangerschap mocht zijn. Wij kregen toen de raad om het nog 6 maand zo te proberen om daarna terug op IUI of IVF over te stappen.
Maar ik was in de eerste cyclus na de kijkoperatie zwanger, het medisch team stond zelf versteld.
Toen ik bevallen was van Jolien hebben ik vijf maand de pil geslikt en toen ben ik gestopt want het kon wel weer eens enkele maanden duren voor we terug zwanger waren. Deze keer was het in de tweede rond raakt tot onze verrassing.

Wat ik maar wil zeggen het hoeven niet direct erg dingen te zijn die ze ontdekken bij een kijkoperatie, soms is de kleinste belemmering al voldoende om niet zwanger te geraken.

Ik wens jullie allemaal een zwangerschap toe

Groetjes

Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 09:04
jenny

Bedankt voor je verhaal Petra! Ik heb al een aantal gelijkaardige verhalen gehoord, waarbij een lichte vorm van endo werd vastgesteld en verwijderd en daarna resulteerde in een zwangerschap. Bij mij werd echter helemaal niks vastgesteld. Maar we geven de hoop niet op.
Mickey, ik kom uit België.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]