< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » wat doen als kindje niet mag plassen in winkel

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
wat doen als kindje niet mag plassen in winkel
20/05/2008 @ 12:21
moeke

Hier ben ik nog eens ...

Miss Boesy, het gaat hier om peuters, ik denk wel dat daar een grens in te trekken valt hoor. Ik heb 2 meiden, eentje van 6 en eentje van 2.5. Die van 6 kan heel goed ophouden en hoeft niet perse in de winkel te gaan. Het probleem stelt zich enkel en alleen bij die van 2.5, als die zegt, mama ik moet pipi doen weet ik dat ik best zo snel mogelijk een oplossing vind of we hebben een natte broek. Ik moet dan niet proberen van de winkel uit te hollen op zoek naar een toilet want dat haal ik dan niet.

Ze mogen me achteraf gerust controleren, daar heb ik geen problemen mee. Stel het anders gewoon voor als ze afkomen met de vraag. Zeg hen meteen van 'ja mevrouw, je peuter kan even gebruik maken van het toilet als u ons achteraf toestaat dat we u even controleren'. Ik denk niet dat iemand daar iets op tegen kan hebben, de oneerlijken zullen wel snel door de mand vallen.

Als we een lange autorit maken houden we geregeld halt aan een wegrestaurant en moeten ze beiden van mij naar het toilet. Stoppen en in ze even in de berm zetten doen we in geval van nood ook wel maar dat is nu het probleem, is er een berm in de winkel?

Op onbekend terrein kijk ik altijd eerst uit naar waar de toiletten zijn zodat ik voorbereid ben als het alarm afgaat. Als ik nog veel train kan ik misschien nog naar de olympische spelen voor het sprintnummer want echt ... meer dan 2 minuten ga ik zeker niet krijgen van mijn schattige peuter (afgelopen weekend nog meegemaakt).

groetjes,
Moeke
Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 12:40
Wen370

Online Status Stuur bericht
ik val hier even tussen om te reageren, mijn zoontje is nu een goede 2 maanden droog. ook als we weggaan heeft hij geen pamper meer om en eht gebeurd dan ook al eens dat hij in een winkel anar het toilet moet. onlangs nog in de brico. mijn man vlug met hem naar de kassa om te vragen of hij een toilet mag gebruiken voor hem, ja gaat dat daar maar even aan de balie vragen bij die balie gevraagd en het mocht niet, hij moest maar naar de gb gaan die daarnaast ligt, hij is 2.5 en dan nog eens zolang moeten ophouden om nog aan de gb te hollen... dan amar gewoon achter de autos in het gras.
ik vind het niet kunnen dat zoeen kleine kindjes niet even het toilet mogen gebruiken...!!!!!
heb ook hier en daar even gelezen. als mijn zoontje zich neit kan inhouden ga ik hem neit even weer een luier gaan aandoen enz eggen plast amar in u pamper jongen ... ik vind niet dat hij dat zo gaat leren. er wordt gewoon neit meer in de pamper geplast, er wordt er gewoon geen meer gedragen, maar ja een ongelukje is snel gebeurd, amar speciaal 1e gaan aandoen, nee dat doe ik niet.
als we ergens een uitstapje maken met ons gezin, nemen wij ook al wel eens zijn potje mee. zo waren we onlangs naar de expo in brussel gegaan en hebben we daar nog in de bossen gewandeld en dan heeft hij wel 3 keer op zijn potje in het bos gezeten, we hebben hem ook wel eens omhoog gehouden, met zijn beentjes in de lucht, maar ben zelf zwanger en dan telkens 13 kilo in de lucht gebukt rechthouden, nee dank u. als het nodig moest zijn zou ik zelfs zijn potje mee in een winkel nemen. als hij daar niet naar het toilet kan of mag schaam ik mij daar absoluut niet voor om dat te doen.

[Laatst gewijzigd door Wen370 - 20/05/2008 @ 12:49] - Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 15:24
lel

intressant onderwerp eigenlijk.
ons kleintje is momenteel bezig met zindelijkheidstraining. Het gaat goed, ik heb er echter nog nooit bij stilgestaan dat die niet in elke winkel naar de wc zou mogen.
als ik hier dan lees van: ik neem het potje overal mee, ... dan denk ik: oh ja dat kunnen we beter ook beginnen doen dan.
Want effectief een pamper aandoen en zeggen doe het daar maar in, da's ook niet goed, vind ik. Hoe kan je kleintje dan leren zindelijk te zijn?

Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 12:54

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi,

terug een pamper aandoen vind ik eigenlijk ook niet zo'n goed idee, potje hebben we ook nog meegedaan id auto..

in het kruidvat mogen kindjes gaan maar mee met iemand vd winkel, de mama mag niet mee, had wel compassie met het jonge winkelmeisje,margo besliste om daar nog eens een ferme k*k* te doen

tja, ik begrijp ergens dat het niet overal kan maar het is als mama wel heel vervelend hè..
gelukkig blijft dat niet duren hè!

groetjes,
caro

Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 14:20
lel

mee met de winkeljuf ... dat zou hier een groot probleem zijn. Die zou gewoon niet meedurven.

Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 10:08

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey

ik ben de opstarter van dit topic.
heb onlangs nog maar eens voorgehad dat ze niet mocht gaan in het kruidvat.
heb gezegd dat ik haar gewoon neerzet als het zich voordoet en dat zij het mogen oppoetsen.
hebben ondertussen een potje (klein plastic kuipje met daarover een pedaalemmer zakje en daarin keukenrol, als ze dan moet plassen is et in een zakje en het keukenrol neemt et meeste vocht op. ee gewoon potje kon niet onderin haar buggy) voor als het zich voordoet.

maar de eerste keer was ik zo kwaad in de zeeman dat ik een mail gestuurd heb naar de hoofdzetel.
dat k het niet kunnen vind dat kindjes niet mogen plassen enheb vorige week mail terug gekregen.
als volgt:
Geachte,

Ik heb onderstaand in het filiaal besproken,
de dames weten dat zij absoluut geen kinderen mogen weigeren om naar toilet te gaan!
Ik vind dit dan ook een spijtige gebeurtenis,
hierbij wil ik in naam van het team uit Sint Gillis Waas onze excuses aanbieden.
En ik zou het betreuren mochten wij alsnog een klant kwijt zijn,

Vriendelijk groetjes,
Peggy Vierstraete RM
ZEEMAN textielsupers N.V.

als ik de volgende keer ga naam ik deze mail mee.
eens benieuwd als ze dan niet mag gaan en ik deze brief onder hun neus steek.

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]