< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kleuters » Tandje kwijt door val.

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Kleuters
Tandje kwijt door val.
11/05/2008 @ 00:09
nele

Hallo,

ik moet even mijn verhaal kwijt. Mijn dochertje van 3 is vandaag door een val één van haar voortanden verloren. Ik ben ermee naar de tandarts van wacht en naar spoed geweest. Daar is ze volledig nagekeken en ze heeft voor de rest niks (geen hersenschudding, enz). Ook de tandarts maakte er geen probleem van dat haar tandje uitgevallen is. Het was overigens een tandje dat door een val, enkele maanden geleden, al wat grijs verkleurd was. Het moet toen reeds een serieuse klap gekregen hebben.
Ze heeft natuurlijk wat last van haar lipje (is dik en gekwetst) en misschien ook wel van het missende tandje, maar eigenlijk voelt ze zich tamelijk goed en heeft ze ondertussen al weer aan het ravotten geweest.
Ik maak me echter zorgen. Ik ken niemand die dit heeft voorgehad en vraag me af of hier ouders zijn waarvan het kindje op jonge leeftijd een melktand verloren heeft en hoe dit evolueert. Als iemand me hier er iets kan over vertellen dan lees ik dat heel graag.

Alvast bedankt!
Nele
Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 09:15
Bashful

Een vriendin van me had net hetzelfde voor met haar zoontje. Dat is ondertussen 4 jaar geleden en zijn melktanden beginnen nu te wisselen voor het vaste gebit. Dat éne tandje staat er voorlopig nog niet, maar het zit wel klaar, volgens de tandarts.

Het is een beetje vreemd omdat je kindje de volgende jaren zonder dat tandje zal rondlopen, maar als alles er goed uit ziet, komt er later wel gewoon een andere tand in de plaats. Als hij niet te hard geraakt is, maar dat kan een tandarts wel zien.