[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 24/05/2008 @ 15:38 Leen1984 | Hoi, MIjn zoontje heeft al heel zijn leven last van veelvuldige infecties. Gisteren bleek uit een slikfoto dat hij waarschijnlijk verborgen reflux heeft. Ik dacht eerst: oh fijn een oorzaak gevonden, maar nu ben ik aan het opzoeken geweest en bijna overal staat dat kinderen eruit groeien, dat het meestal overgaat met 1-1,5 jaar. Hij is nu dus 3,5 en heeft het dus blijkbaar nog steeds. 5 juni moeten we terug naar het ziekenhuis om alle resultaten (ook zweettest en phmetrie) te bespreken en te starten met medicatie waarschijnlijk. (nu heeft hij puffers en singulair) Ik maak me echt zorgen. Als hij dat nu nog heeft, zou hij er dan wel uitgroeien of zou dat genezen met medicatie? Naar wat ik begrijp komt dit toch voor uit een afwijking aan maag/slokdarm dan lijkt me dat gewone maagzuurremmers het probleem toch niet kunnen verhelpen? Of zal hij heel zijn leven medicatie moeten nemen? Dat kan toch niet gezond zijn? Nu begrijp ik ook waarom hij zo vaak de hik heeft. Ik had hier nooit echt aandacht aan besteed, maar door het opzoeken vanmorgen, zag ik dat veel hikken ook een symptoom is van reflux. Ook ben ik erg boos, omdat hij al zoveel jaren last heeft, zoveel antibiotica heeft gehad en dit waarschijnlijk allemaal niet nodig was geweest. Ik hoop dat hier moeders zijn die mij kunnen helpen/geruststellen. Groetjes, Leen |
| 24/05/2008 @ 18:52 Leen1984 | Bedankt voor je reactie! Het gekke is dat mijn zoontje geen spuger is. Als baby niet (alleen veel honger, wat dus blijkbaar ook een teken is van reflux) en nu nog niet. Hij geeft weleens over als hij hoge koorts heeft of zo of als hij erg hard moet hoesten, maar voor de rest niet. Dus ik was helemaal verbaasd zeg maar. |
| 26/05/2008 @ 10:20 | reflux van kleuter van 4 Mijn zoontje wordt over 2 weken 4 jaar en heeft al vanaf de geboorte reflux, hij heeft toen zantac gehad en wij waren eigenlijk ook in de veronderstelling dat het rond z'n eerste weer over zou zijn. Het is ook wel minder geworden maar toch bleef ie soms spugen en had toch veel last van oprispingen, hikken, boeren en maagzuur. In oktober heeft een slikfoto, maagonderzoek en phmeting gehad. Nu blijkt dat zijn slokdarm ontstoken is. Zijn maagklepje sluit niet goed en waarschijnlijk heeft ie een middenrifbreukje (dat verklaart het hikken) wat nog eens een keer tegen dat klepje aan duwt. Hij kreeg 1 x per dag 20mg. Losec maar dat hielp niet, nu krijgt ie dat 2 x per dag samen met 3 x per dag domperidon. Dit is puur voor de bescherming van zijn slokdarm omdat die nog steeds ontstoken is. De laatste twee maanden is ie ook 2 kilo afgevallen. De kans dat ie er alsnog overheen groeit is aanwezig maar de kans dat het erger wordt ook. Voorlopig blijft ie streng onder controle. |
| 27/05/2008 @ 14:53 Leen1984 | Hallo Nathalie, Bedankt voor je reactie. Helaas heb ik hier weinig aan. Bij Elias bleek al uit de slikfoto (dan moest hij nuchter bariumpap drinken terwijl via röntgen gevolgd werd hoe de passage gebeurde) dat er reflux was. Tijdens de phmetrie mocht hij geen bruisende drankjes, geen citrusvruchten, geen melk en geen tomaten, om een zo realistisch mogelijk beeld te krijgen. De normale zuurtegraad is 4, hij had voortdurend waarden tussen 1 en 3. Ik denk dat dit dus wel heel duidelijk was. Toch bedankt voor je tip! |
| 27/05/2008 @ 15:52 ria | Hoi Leen, Ik lees hier je berichtje ivm de PH-metrie. Da's natuurlijk geen goed nieuws. Hopelijk vinden ze snel een oplossing. Ik hoop ook voor Elias dat hij geen te zware medicatie moet krijgen, want dat is ook niet goed. Onze kids hebben net dezelfde allergietest ondergaan als kids van Nathalie en met een gelijkaardig resultaat. Omdat onze dochter zoveel luchtwegeninfecties had, vroeg de homeopathische KA onmiddellijk of ze ooit de diagnose "reflux" gesteld hadden. In ons geval was dat niet, maar door de test bleek dat ze aan een aantal voedingsstoffen allergisch is. Door die van het menu te schrappen, zijn ook de luchtwegeninfecties gestopt. Wel nog eens een valling, maar dat kan je niet vermijden. Groetjes, Ria |
| 23/06/2008 @ 01:12 | Hallo, Ik herken heel veel in jou verhaal. Mijn zoontje is in mei 3 jaar geworden. Als baby huilde hij heel erg veel en er was vermoeden van verborgen reflux. Ook had hij de ene luchtweginfectie na de andere. Nu zijn we nog steeds op de sukkel. In februari heeft hij nog een gastroscopie gehad en ph meting. Er is nog altijd reflux en er was weer een slokdarmonsteking graad B. Ondertussen neemt hij al heel lang losec en sinds enkele maanden ook 3x per dag prepulsid. Hij puft ook al bijna gans zijn leventje (flixotide). Maar de luchtweginfecties krijgen we niet onder controle, enkel met zware aerosol (ventolin, 16dr pulmicort, atrovent en fys). Als we dan stoppen met de aerosol hervalt hij na een dag of 10. Hij begint dan zwaar te hoesten, kort van adem, piepen,... . We weten ons soms ook geen raad. Onze kinderarts zegt dat hij gevoelige luchtwegen heeft, daardoor blijft de reflux, de reflux zorgt voor terugkomende luchtweginfectie. Het is een visceuze cirkel. Er is geen afwijking ofzo aan zijn slokdarm geconstateerd. Het is een straatje zonder eind soms. Wij overwegen nu om een opinie in Leuven te vragen. Grtjs Gwen |
[Reageer]

verborgen reflux bij kleuter van 3,5