Vorige reacties:
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 19/10/2008 @ 14:01 ik | luiers van kruidvat zijn nochtans supergoed |
| 21/10/2008 @ 13:15 Watashi | Zelf ook niet echt miskopen, maar ik heb dan wel dingen kunnen lenen van mijn schoonzus. Wat ik niet zou kopen: - Tummy Tub (heb wel een klein babybadje gekocht) - luiertafel (wij doen het met een oude bureautafel) - Bumbo Seat (ok, het is wel leuk maar een relax is handiger) - luiertas (heb een oude reistas die ik nu gebruik) - luieremmer Waar ik heel tevreden van ben: - Avent flessen en spenen, Avent microgolf sterilisator en Avent IQ flessenwarmer - nog maar pas de Beaba Babycook in gebruik genomen en dat werkt prima - MacLaren Techno XLR buggy met Recaro autozitje - Cosi Sleep, een soort slaapschelp. Dit hebben we 2ehands gekocht omdat we geen draagmand of wiegje hadden voor de eerste maanden. 's Nachts legden we dit in het begin soms tussen ons in. Dan was ze bij ons en hadden we geen zorgen dat we op ons meisje zouden gaan liggen. De eerste drie maanden hebben we het intensief gebruikt, nu niet meer. Nu ben ik aan het rondkijken voor een eetstoel, maar ik denk dat het die witte plastieken van Ikea zal worden. |
| 21/10/2008 @ 14:21 Lieveke83 | *Ik vind de tummy tub net wel een superkoop! Ik raad hem eigelijk aan iedereen aan *Tutjes heb ik niet op voorhand gekocht, in de dozen die je krijgt zitten er van verschillende merken dan je zelf proberen wat je baby het liefste heeft. Hier moesten ze allebei BIBI hebben en niks anders. Ik heb die van difrax ook geprobeerd omdat ik die zo mooi vond, helaas! *Aventflessen net hetzelfde, mijn dochter moest ze NIET hebben. Ze dronk gewoon niet uit die flessen! *een felsverwarmer heb ik dus ook nooit gebruikt Voor de rest is al veel gezegd denk ik. De keuze van pampers moet je zelf maken. Ik gebruik voor de kleinste pampers basic, voor mij zijn die goed. Voor de oudste koop ik er van aldi, die zijn heel goed vind ik (maar niet in kleine maatjes) Ik moet wel zeggen dat ze eerste maanden allebei pampers new baby hebben gehad. Wat ik nog veel gebruik is zo'n activity center om de baby onder te leggen. Bij de eerste heb ik dat niet zoveel gebruikt maar nu de tweede ligt er veel onder te spelen. Hij is niet zo verwend als de eerste ![]() *de bumbo heb ik ook niet, ik gebruik het BVkussen om hem recht te zetten. *een slaapzak gebruik ik ook al sinds ze 2 maanden zijn. Ze krijgen het niet koud als ze hun bloot wroeten en ze kunnen niet met hun armpjes of beentjes tussen de spijlen. Want als ze 2 maanden zijn beginnen ze te bewegen (hier toch )*tetradoeken gebruik ik ook heel veel *een sterilisator voor de microgolf is superhandig in gebruik! *draagdoek is heel handig (niet de babybjorn, maar de echte doeken) *de lodger heb ik ook veel gebruikt en nog steeds *ik gebruik geen kinderstoel, dat neemt zoveel plaats in, mijn kindjes zitten in een handysitt!!! Ze zitten echt aan tafel zoals mama en papa, dat vinden ze leuker! Voor de rest de vanzelfsprekende dingen eh, maxicosi, buggy, luierkussen, luiertas (voor de onthaalmoeder of creche), flesjes en flessenborstel en wat kleertjes |
| 28/10/2008 @ 09:21 visje | Veel dingen blijken toch terug te komen in de superkoop/miskoop lijst hé. Bij mij ook een succes: bunker babycook hemdjes met overslag slaapzakjes relax van pericles baby carrier flesjes van Tommee Tippee, goede combinatie met borstvoeding borstkolf Isis IQ van Avent bobux speeltjes van Tiny love kleertjes van Hema. Als het iets duurzamer moet zijn, gaan we meestal voor Petit Filou en aanverwanten, en Petit Bateau minder content van: tricot slen: probeer die maar eens buiten aan te doen als het geregend heeft. Hangt gegarandeerd vol modder. stoel van CM: véél te véél plaats in als ze klein zijn. 't Is dat we die voor niks krijgen, anders zou ik voor een stoeltje van Ikea opteren. badcapes: worden wel gebruikt, maar tetradoeken krijgen toch te voorkeur kleertjes die achteraan sluiten, hemdjes en shirtjes die over het hoofd moeten getrokken worden en kleertjes met een kapje (ligt altijd dubbel geplooid onder het nekje dus niet handig voor baby) |
| 28/10/2008 @ 10:08 Mikado | superkoop: - draagdoek van mister mirko - buggy + draagmand van pericles (evolution) - easyfix basis voor maxi cosi: geen geklooi met gordels, gewoon klik en gedaan. Het is wel duur, maar ik hoop het toch meer dan één keer te gebruiken :). Zoiets verslijt je ook niet, als nr 2 uit de maxi cosi gegroeid is kan ik het ook nog altijd verkopen. - slabbetjes met kraag (zonder velcro): Norah kan deze niet uittrekken :) Ze zit nu namelijk in haar 'ik trek aan alles waar ik maar aankan' fase, en haar slabbetje is nu eenmaal een gemakkelijk slachtoffer. - speeltapijt tiny love - versier-behangstrook voor in haar kamertje: ze kijkt daar heeeel graag naar, alsook naar de schuimrubberen boerderij diertjes. - bambino mio katoenen luiers: ben ik echt heeeel tevreden over. - borstvoedingkussen: heb dat bijna heel mijn zwangerschap als kussen gebruikt in bed en nu nog voor de borstvoeding. miskopen: - tricoti draagdoeken (2 kokers): heb ze eigenlijk gekregen en niet gekocht maar dochtertje zat er niet op haar gemak in (wou niet in komma-houding zitten) en het deed ongelooflijk pijn aan mijn schouders. Als ik ze er rechtop in zat (met haar gezichtje naar mij toe) dan was haar hoofdje ook niet genoeg ondersteund vond ik. - slabbetjes met kleine velcro's: Mijn dochter is nog maar 3,5 maand oud en alle slabjes met kleine velcro's zijn al 'versleten': de velcro sluit niet meer. - broeken van baby-club: Mijn dochtertje is nogal een stevige en draagt dan nog eens katoenen luiers. Die broeken van baby club zijn gewoon veels te klein aan de poep. - regenhoes van maxi cosi: als het maar een klein beetje regent is de zonnekap meer dan genoeg (het zijn toch altijd maar korte afstanden tot aan de auto), als het met bakken uit de lucht valt blijf ik toch binnen. Ik kan trouwens niet en de regenhoes en de lodger bunker gebruiken tegelijkertijd. Ik had ook het muggen-netje van maxi-cosi op de lijst gezet maar 'k heb die er gelukkig tijdig kunnen afhalen. |
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]

superkopen/miskopen

)