< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kleuters » zoontje bijt zichzelf

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Kleuters
zoontje bijt zichzelf
12/06/2008 @ 09:50
anoniem

hoi,

mijn zoontje van bijna 4 bijt zichzelf uit frustratie in zijn hand. tis al een tijdje bezig en we weten niet hoe we het moeten aanpakken. het gebeurd ook op school maar daar zien ze het nooit gebeuren.ik zie dan thuis de bijtsporen. hij ontkent dat hij het doet en zegt steeds dat andere het doen en bleef ditvolhouden dat ik het ook ging geloven dat zij dit deden tot dat hij gisteren thuis echt voor ons ogen zichzelf beet en vol hield dat zijn broertje dit deed!

iemand hier ervaring mee? hoe moet ik dan geloven dat er op school iets gebeurd als hij zo kan liegen in je gezicht?
Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 10:02
Anneke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
mijn zoontje heeft dat ook even gedaan en het beste hielp als ik er gewoon niets op zei. De eerste keer vroeg ik ook wie het gedaan had en hij zijn 'kindje' maar de volgende keer was hij niet bij kindjes geweest en nog later zag ik hem zelf bijten. Sinds die dag deed ik alsof ik niets zag en het was na een paar dagen voorbij

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 10:14
anoniem

hoi,

bedankt voor je reactie. we dachten ook dat het zo wel overging maar hij doet het wel erg vaak en het gaat nu al over een paar maanden en tis niet zo dat ik er elke keer iets over zeg als ik het op zijn handje zie. vroeger beet hij op zijn knuffel maar als hij die dus niet bij heeft bijt hij op zijn hand. ik denk uit frustratie, mischien ook uit verdriet of pijn soms?
Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 17:46

Hoi,

Mijn dochtertje van 20 maanden bijt andere kinderen en ook zichzelf. Meestal als ze het ergens niet mee eens is. Snap er niks van. Werk zelf in de kinderopvang, maar zie en heb hier nog nooit iets over gehoord. Weet ook niet hoe ik er op moet reageren. Negeren, terug bijten, nog eens bijten, zeggen dat het niet mag....Ben een beetje radeloos.
Ik herken mijn dochter ook in jouw zoontje. Meestal heeft ze als ze van het kdv terug komt bijt sporen in haar hand.

Iemand nog andere tips?
Link naar deze reactie
17/11/2008 @ 11:47
Sientje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Mijn dochter doet dat ook. Ze heeft wel ASS en een taalachterstand.
We vermoedde dat zij het uit frustratie doet omdat ze niet te goei kan zeggen wat er scheelt. Ze doet het als ze zich boos maakt. We hebben geen idee hoe we haar moeten doen stoppen.

sientje

Link naar deze reactie
17/11/2008 @ 18:41
anoniem

bijten
hoi dames,

ondertussen zijn wij een paar maanden verder bij ons is het bijten dus gestopt. op aanraden van een therapeute schonk ik er bijna geen aandacht aan tenzij ik hem het daadwerkelijk zag doen en ja hoor het stopte. ik ben wel met hem rond gevoelens bezig geweest want hij kan inderdaad ook niet goed zijn gevoelens uiten. hij is ook gefrustreerd en weet er geen weg mee. nu hij ze al wat beter kan uiten zijn er dus geen bijtsporen meer. wel gaan we hem nu verder laten testen want er scheelt wel meer met hem. hij heeft duidelijk een grote achterstand op school.we beginnen al met psychomotoriek en gaan dan verder zien. de school is nu een pictobord aan het uitwerken om zo wat structuur duidelijker te brengen want hij kan veranderingen echt niet plaatsen en daar wordt hij heel onrustig door.tis wel moeilijk. als ik eens vroeger thuis ben en ik wil hem als verrassing gaan halen dat gaat niet want dan stort zijn structuur in en dan loopt het mis. hij loopt steeds vaker vast en dat breekt mijn hart wel en anderzijds ben ik het steeds die hem steeds moet troosten...tis allemaal zo dubbel maar ook zo moeilijk te vatten hoe hun wereldje is.snappen jullie me?
onze jongste had een moeilijke start door darm problemen, dysmaturiteit maar is nu volkomen normaal en braaf maar gaat zijn broer nadoen en dat maakt het soms zo moeilijk hier thuis.eigenlijk wilde we graag 3 kindjes maar door de oudste zie ik dat niet meer zitten want wat gaat dat nog allemaal geven. erg hé...

zo dat moest even van me af.

groetjes
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]