< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » wie heeft ook last van trombose tijdens zwangerschap

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
wie heeft ook last van trombose tijdens zwangerschap
13/06/2008 @ 13:59
tanja

Online Status
hallo ik ben tanja
ik heb al 3 miskramen gehad 2 keer in de 6 week en 1 keer in de 10 week.
ik heb me laten testen en daar kwam uit dat ik gevoelig ben voor trombose.
wij zijn weer begonnen maar ik ben een beetje bang.
ik weet alleen als ik weet dat ik zwanger ben dan moet ik elke dag spuiten en elke dag steun kousen aan trekken.
wie kan me meer vertellen wat me te verwachten staat
ik kan verder geen info vinden hierover.
wie kan me helpen
Link naar deze reactie
14/06/2008 @ 14:10
Dotje

Online Status
Hej Tanja,

Wat voor symtonen had je toen ? Had je bloedverlies met klonters ?
Ik heb nl. een 10-tal jaren geleden een trombose gehad. In maart heb ik m'n 1ste MK gehad. Ik denk echt dat dit ook met die trombose van indertijd te maken heeft, alhoewel de gyn. daar niet aan denkt... (vermits ik die trombose heb opgelopen door een ski-accident en niet door de pil ofzo)
Nu hebben ze me verteld dat ik asaflow zou moeten nemen, zeker tem week 12, maar zelfs tot een week voor de bevalling zou dit geen kwaad kunnen.
Ik let nu vooral heel goed op m'n voeding, en eet zeer veel zaken dat bloedverdunnend werken. Kwaad zal het allesinds niet kunnen.

Hoe hebben ze het ontdekt dat het door een trombose kwam ? En waar zat die klonter dan precies ? Ik ken iemand dat ook probeert zwanger te geraken, zij heeft ook een trombose gehad (wel in zware vorm) en zij zal ook elke dag moeten spuiten, clexane geloof ik... maar van die steunkousen weet ik nog niets...
Die heb ik dan een 10-tal jaren gelden weer moeten dragen...

Groetjes,

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 11:20

hallo dotje

ik heb last van spataderen dat betekent dat mijn bloed niet goed doorlopen kan en de steunkousen helpen in mijn benen dat het bloed goed door kan stromen dat ondersteund de aderen en de bloed doorloop.
ik heb alle 3 de miskramen een uitschaafing gehad.
ik heb alle drie de zwangerschap bijna geen hart klopje gehad
tenminste niet zo als het moet toen moest ik naar een onderzoek komen
na de miskraam 3 maanden later daarmee ze kunnen zien wat er aan de hand is en ze hebben me 11 buisjes bloed geprikt voor een kompleed onderzoek en daar kwam eruit dat ik last heb van trombose
dat betekend als ik zwanger ben dat de ader naar het kind toe verstopt en sterft af en daarom moet ik dan elke dag prikken als het zover is
ik denk dat men het tegen de docktor kunt vertellen dat je de verdacht heb en hij je verder kan helpen.groetjes tanja
Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 15:11
Ietje

Online Status Stuur bericht
Hoi Tanja,
Ik heb ook 2 MK's gehad en werd ook 10 buisjes lichter en de uitslag was een genetische aanleg voor Trombose maar niet nu actief in het bloed. Ik heb meteen contact op genomen met een hematoloog en die zei dat ze het verband niet zag met de MK's omdat bij beiden MK's geen hartslag te zien was en heel vroeg in de zwangerschap was terwijl MK's door Trombose meestal in een later stadium komen. Hoe dan ook slik ik baby aspirine (baat het niet schaadt het niet)
Ben ondertussen weer zwanger en so fa so good, wel angstig maar dat is te begrijpen denk ik.

Ik ken iemand die ook Trombose heeft en na 3 MK's met Clexan injecties een gezonde zwangerschap en gezonde dochter op de wereld heeft gezet.
Sterkte!

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 06:46
Dotje

Online Status
Ietje, ik zie dat je ook zwanger bent (proficiat !).
Neem je nog steeds die asaflow ?
Of ben je moeten overstappen op spuitjes ?

Groetjes,

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 14:14

aanleg voor trombose
hallo allemaal,

ik moeder van 3 kinderen en zwanger van de vierde!!
Na de geboorte van mijn eerste dochter heb ik trombose gekregen een week naar mijn keizersnee.
Toen ik zwanger was van de 2e , werd ik doorgestuurd naar de gynacoloog deze heeft mij vanaf 16 week met clexane laten prikken.uiteindelijk heb dit ook vanaf 12e week bij mijn 3e zwangerschap gedaan.
Nu ik zwanger ben van ons vierde heb ik een nieuwe gynacoloog zij vond dat het allemaal onderzocht moest worden, voordat ik me weer ging prikken met clexane uit dit onderzoek bleek dat ik een drager was van factor 5 leiden en een zelfde soort aanverwante bloedstollingsstoornis, hierdoor prik ik me nu met fraxodil, eenmaal daags en na 36 week 2 maal daags clexane!
Ik heb 3 gezonde kinderen op de wereld gezet waarvan de 2 met gewone bevalling zonder complicaties, ik verwacht ook bij de 4e geen rare dingen.
Dus je hoeft je geen zorgen te maken.....
het kan dus wel!!!
heel veel succes met de zwangerschap en bevalling en geniet zoveel dat kan!!!

groetjes astrid
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]