< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Lieve engeltjes in de hemel » 19 weken geluk

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
06/11/2008 @ 17:33
@nneke

Online Status Stuur bericht
Lars en Wout vanavond branden wij ook voor jullie een kaarsje.

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 10:04
Anne-Sophie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Wij zijn een paar daagjes naar zee gegaan en dat heeft ons beide deugd gedaan.
Sinds vorige week probeer ik ook een uur per dag te wandelen om te fietsen in de hoop dat ik daardoor beter ga slapen maar tot nu toe heeft het weinig succes op slaapvlak. Ik voel me wel veel beter in mijn vel.

Tine, hoe gaat het met jullie ?

Liefs,
Anne-Sophie

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 10:39
ananaske

Ik zat dan weer met 2 zieken in huis!
mijn vriend en ... mijn kat !
allebei buikgriep, vraag me af wie wie besmet heeft

alles gaat relatief goed. Ik verveel me langzamerhand wel hier binnen, maar als ik dan naar buiten trek voel ik me zo onwennig. Ik neem altijd mijn moeder mee (we gaan namelijk véél samen op stap) en daar heb ik echt nog behoefte aan.
Je ziet aan sommige mensen dat ze het weten! ze knikken beleefd, en beginnen dan te fluisteren als je er voorbij bent gegaan.

Van anderen ben ik dan weer bang dat ze het niet weten, en proficiat zouden komen zeggen... winkelen is zo een hel geworden. Maar ik moet er door ... stapje bij stapje...

ik heb gisteren nog eens mijn fotootje uit herdenkingskistje gehaald, ik miste mijn jongens plots zo erg...
Ik voel me zo leeg... en soms dan denk ik 'oh er schopt eentje' om dan te beseffen dat dit helemaal niet kan. Ons lichaam zit toch raar in elkaar.

maar al bij al gaat het goed met ons hoor! We praten er nog vaak over en branden elke dag een kaarsje bij hun herdenkingsprentje.

Goed idee om naar de zee te trekken! kan eens deugd doen... wij gaan ook vaak naar de zee, maar mijn ventje kan niet zo goed tegen rondwaaiend zand dus we eindigen vaak op afgeschermd terraske.

Ik ontzie de komende feestdagen wel...
2 nichtjes zijn nu pril zwanger: 10 en 12 weken. Dus ik zal tussen de dikke blije buikjes zitten. ooh wat heb ik daar GEEN zin in momenteel.
Ben wel blij voor hen, héél blij zelfs, maar ik zal toch heel te tijd moeten denken aan mijn buikje en mijn jongens

xxx
Tine

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 11:21
Anne-Sophie

Tine,

normaal hoor! Bij ons is het nu al 5 maanden geleden en als we zwangere buiken zien of babytjes, dan denken we ook aan onze twee kabouters. Het ergste zijn tweelingen, maar gelukkig kom je die minder vaak tegen.

Liefs,
Anne-Sophie

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 13:37
ananaske

ik was deze morgen naar de bib geweest en heb er een mooi boek ontleend.
ongekend verlies van Annemarie van der Meer.
met veel getuigenissen enzo.

Nu is er één alinea die me bijblijft... er staat dat je na een doodgeboorte (zoals bij ons) 3 maanden moet wachten op je
Ik hoop echt dat dit het geval niet is. Dit lijkt zo lang... 3 maanden wachten om dan pas weer te beginnen...
(bij ons duurde het een jaar voor de jongens een feit waren)

Nog meer vragen voor de gyn zaterdag

xxx

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 14:02
lianne

Online Status Stuur bericht
@Tine, ik ken het gevoel heel goed, het niet echt naar buiten durven. Ik was bijvoorbeeld als de dood om naar de supermarkt te gaan voor de eerste keer. We wonen in een klein dorp, dus iedereen wist wel dat ik met een dikke buik rond liep. Stond uiteindelijk bij de kassa te huilen.

Ik had nog een kappers afspraak staan, om net voor de bevalling nog even geknipt te worden, ik ben heel stoer gegaan ( al was ik enorm bang ). Kom ik daar binnen, zegt ze: meid wat ben je weer lekker dun! Ik huilen natuurlijk, de kapster schrok zich naar en schaamde zich voor haar uitspraak.

Het is niet alleen rot voor jou, maar kan me ook heel goed voorstellen dat de buitenstanders zich ook niet op hun gemak voelen, dat heb ik al ondervonden. Het wordt gelukkig wel makkelijker om naar buiten te gaan, toch ben ik nog steeds bang om ´vage bekenden´ tegen te komen, die het nog niet weten en dat ik het moet vertellen.

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 15:03
Sterreke

Hey!

Ik kom af en toe nog wel eens piepen hoe het met jullie gaat, als jullie het niet erg vinden.

Anne-Sofie: blij dat jullie uitstapje naar zee deugd heeft gedaan! Even op adem komen met je man en de zorgen een klein beetje laten voor wat ze zijn, zal wel deugd gedaan hebben. Juullie relatie is er zeker sterker op geworden, naar wat ik interpreteer als ik je verhalen lees. Jullie jongens zullen zeer zeker tevreden zijn om dat te zien, vanop hun sterretje! Alhoewel ik zelf terug zwanger ben, blijft de confrontatie met onbezorgde, blije bolle buikjes soms ook moeilijk. Herken ook je gevoel wanneer je spreekt over de confrontatie met tweelingen, die heel tevreden in de buggy liggen te slapen...

Ananaske: heel moedig van je dat je de draad van je leven terug wilt oppikken. Helaas zijn al die pijnlijke 1ste keren en genante situaties daar het begin van. Ik voelde me toen overal bekeken en nagestaard, precies of het stond op mijn voorhoofd gedrukt. Maar met de steun van je mama en partner voel je je mss iets sterker.
Wanneer je cyclus terug op gang komt, dat is echt afhankelijk van persoon tot persoon. Ikzelf had 20dagen nadat het vloeien gestopt was terug mijn 1ste menstruatie. En daarna kwam ik terug op mijn gewone cyclus. Dus zou niet echt verder gaan op die boek.

Een dikke knuffel voor jullie beiden en een kusje naar alle sterrenkindjes!

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 15:06
giggles

Hey Tine,

Heel herkenbaar wat je allemaal verteld.
Zelfs na vier maanden kom je nog mensen tegen die je vragen of je nu een meisje of een jongetje hebt gekregen.
Hoe snel je cyclus terug op gang komt hangt helemaal af van je eigen lichaam. Bij mij heeft dat helaas vier maanden geduurd!! Vreemd he dat je terug zo snel mogelijk zwanger wil zijn!

Groetjes
Els

[Laatst gewijzigd door giggles - 12/11/2008 @ 15:10] - Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 15:41
ananaske

mja...
denk dat dit in elke situatie anders is.
Ik had mijn jongens nog nooit echt gevoeld, ze nooit levend gezien...

het was een jammerlijke fout van de natuur die hen evengoed véél vroeger fataal kon geweest zijn. Daar ben ik wel nuchter in. Ze hadden al van bij de start geen overlevingskansen

Ik heb er al véél over gepraat, geschreven, gelezen en er bewust voor gekozen zo snel mogelijk weer zwanger te zijn.
Dit wil echt niet zeggen dat ik mijn kleintjes vergeet...

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 15:53
Sterreke

Hey,

Ik begrijp je keuze zeer zeker om zo snel mogelijk terug zwanger te willen zijn. Heb die trouwens ook gemaakt. Eind februari zijn onze jongens geboren, en op 1 mei had ik een pos. zwangerschapstest.
Dit wil echt niet zeggen dat je je jongens hierdoor zal vergeten hoor.
Voel wel dat dit zwaar is voor m`n lichaam en het er veel van vraagt, maar dit is niet meer dan normaal vermoed ik.
`t Enige nadeel is (heb ik ondervonden) dat de mensen ook direct klaarstaan met hun oordeel: amai das snel, nu zal het wel goedkomen... zijn dingen die ik ontelbare keren gehoord heb.

Hoop dat je lichaam zich snel aanpast aan een nieuwe cyclus en dat jullie jongens snel een brusje mag krijgen.

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 16:05
ananaske

sommige mensen hebben overal reactie op...
zo kom ik mensen tegen die zeggen: ah die mooie namen kunde nu geven aan uw volgende kindjes. Dan zeg ik wel dat ik al 2 zoontjes heb met elk hun naam en dat die zeker niet aan een volgend kindje gegeven wordt.
moest ik vlug zwanger raken (en dat zit er mijn geschiedenis gezien nie zo meteen in) zou het zijn: nu al????
moest ik wachten zou het zijn: lukt het niet meer???

Link naar deze reactie
14/11/2008 @ 20:34
dieke 9Maand Moderator

Jean en Samuel... maken jullie er vanavond nog eens met zijn allen een feestje van?

Psst... je mama zei iets over de Sint... wij hebben voor Gust hier ook iets besteld bij de sint... misschien moeten jullie ook eens iets in je mama's oor fluisteren?

Link naar deze reactie
15/11/2008 @ 08:35
ananaske

goeie morgen dames :)

ik ben net terug van de gyn! op een afschuwelijk vroeg uur naar de gyn gaan, één keer maar geen twee zu...

ok kort verslag:
Er was helemaal niks mis met onze kindjes, waren eigenlijk kerngezond, hun lage gewicht zou zelfs geen probleem zijn volgens hem. Feit is wel dat ze verkeerd 'ingeplant' stonden op de moederkoek waardoor hun navelstrengetjes te dun waren. Toen zijn ze beginne draaien rond elkaar, en door die dunne strengetjes is er ééntje gestorven. Dat gaf dan toxische stoffen af waardoor het ander ook stierf. DUs grotendeels zoals ze al in het verloskwartier gezegd hadden.
Hij zei: je mag er nu nog 10 kopen, je gaat dat niet meer tegenkomen.

op de tafel dan: baarmoeder ok, geen resten meer aanwezig, eierstokken wel weer lui. dwz geen enkele reactie voorlopig. (men ventje eeft ze al es goe vervloekt ;) )
ik moet nu dus clomid pakken om die dingen te stimuleren en mijn regels afwachten. (moet absoluut, dusja :) )
daarna weer clomid en op dag 14 op FM en dan mogen we er weer voor gaan... joepie :)
dus nu nog een maandje geduld, en het begint weer voor ons... zal wel niet meer voor 2008 zijn, maar da is nu het minste van mijn zorgen!

xxx
een blij ananaske :)

Link naar deze reactie
26/11/2008 @ 21:07
Anne-Sophie

Het is weer het einde van 2WW. Best spannend dus ...

Groetjes,
Anne-Sophie

Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 12:05
Anne-Sophie

Volgende keer beter ?

Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 16:39
ananaske

en vol goede moed naar de volgende ronde!
ik zie mijn altijd als het (misschien) begin van een zwangerschap :)

ik denk dat ik mijn morgen mag ontvangen en ben helemaal van de kaart.
Had zze ten vroegste volgende week verwacht.
Het is nu zo plots, zo confronterend... wetende dat dit het begin van een nieuwe zwangerschap kan zijn.
ben zo verdrietig terwijl ik zo blij zou moeten zijn...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]