[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 19/06/2008 @ 09:30 Daisy | Mijn zoontje is al een dik weekje verkouden. Niks om zorgen over te maken. Het enigste waar ik mij wel zorgen over maakt zijn die opstoten van koorts. Hij kan een paar dagen geen koorts hebben en dan is er een dag bij dat hij (vooral 's avonds) een opstoot krijgt van koorts. Zoals gisteren. Om half 9 zei hij dat hij moe was. Hij stond op uit de zetel en die stond gewoon te rillen. Temp genomen 38,7. Ik heb hem direct een perdolan suppo gestoken en hij is toen direct in slaap gevallen. Wel nog wat liggen rillen. Om 1 uur 's nachts wordt die hysterisch wakker (roepen, schreeuwen, wenen,....) Ik ren naar zijn kamer, Thimo nat in het zweet, gloeiend heet. Temp teruggenomen, 39,8 denk ik dat het was. Direct zijn natte pyama uitgedaan, met een vochtig washandje over zijn gezichtje gewreven en hem getroost en gekalmeerd. Ik heb hem terug een suppo gestoken. Tot half 3 ben ik met hem gebleven om regelmatig t° te nemen. Het schommelde constant. Thimo heeft goe geslapen en deze morgen was alles voorbij. Niks meer van die koorts te bespeuren. Zijn er hier nog die dit hebben meegemaakt? Ik weet niet goe wat ik moet doen. Dokter raadplegen of niet. Maakt mij toch wat zorgen. Groetjes Daisy |
| 19/06/2008 @ 10:13 k'tje | Hey Daisy, bij zo'n hoge temp als 39.8 geef ik meestal Junifen. Dat helpt bij mijn kinderen beter dan een suppo. En 39.8 is toch al wel hoge koorts, hé. Persoonlijk zou ik nog 1 nachtje wachten, maar moest het terugkomen, zou ik voor het weekend toch wel naar de dokter gaan (anders heb je dokter van wacht, hé, in het weekend, en dat probeer ik toch te vermijden bij de kinderen). Keel- of oorontstekingen gaan vaak gepaard met een verkoudheid, hé, en geven hoge koorts. Een afkoelend bad kan ook al helpen. Best wel eerst iets koortswerend geven, dan in bad zetten, NIET kouder dan anders, en stilletjesaan koud water bijvoegen. Succes! K'tje |
| 19/06/2008 @ 11:59 Daisy | Ik heb een afspraak gemaakt met de kinderarts. Kan nooit gene kwaad. Mijn schoonmama denkt dat hij eene zonneslag heeft. Hij heeft de dinsdag veel in de zon gelopen op school en zijn gezichtje zag rood. Vanavond zullen we het weten. groetjes Daisy |
| 19/06/2008 @ 12:10 k'tje | Hey Daisy, ik dacht dat je bij een zonneslag ook misselijk was, maar kan me vergissen, hoor! Hopelijk weet je straks meer! Succes met je kleine bengel. ![]() K'tje |
| 19/06/2008 @ 14:06 Leen1984 ![]() | Hey Daisy, mij is verteld dat er met rilkoorts (je sprak over trillen) altijd sprake is van een bacteriele infectie. Ik ben benieuwd wat de kinderarts zegt. |
| 19/06/2008 @ 20:14 elleke | Mijn zoontje had ook rilkoorts vorig jaar en blauwe lippen, hij had meer als 41° koorts en had een bacterie in zijn bloed (mycoplasma-longontsteking). Als hij nog eens zo'n opstoot doet, zeker laten nakijken zou ik zeggen... Veel beterschap voor je zoontje! |
| 19/06/2008 @ 22:01 Leen1984 ![]() | ja mijn zoontje hetzelfde, elleke. Pneumokokkensepsis, gevolgd door zware longontsteking. doodeng vond ik het. Hoe is het geweest bij de dokter Daisy? |
[Reageer]

koorts