< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kleuters » Op reis met allergie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Kleuters
Op reis met allergie
19/06/2008 @ 21:29
Kindynos

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo

Wie van jullie heeft ervaring met het op reis gaan met een voedselallergie?
Ons zoontje is allergisch voor ei en in juli gaan we naar Spanje.

Heeft iemand tips/raad?

Alvast mercikes!!

Grtjs

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 09:05
k'tje

Hey,
het hangt een beetje af van hoe je op reis gaat. Ga je op hotel of huisje/camping? Zorg je zelf voor je eten of eet je in het hotel of op restaurant?
Mijn dochtertje is ook allergisch voor onder andere eieren. Bij haar slaagt het op haar luchtwegen. Dus als ze iets eet met een beetje ei in, kan het eigenlijk niet eens kwaad. Maar toch vermijden we het indien mogelijk.
Als je zelf kookt, doe je gewoon zoals thuis.
Op restaurant zou ik dan simpele gerechten proberen te kiezen. Maar let wel op pasta's, want in verse pasta zit ook dikwijls ei.
Ik denk nog eventjes verder na en kom nog eens terug straks!
Gr
K'tje
Link naar deze reactie
21/06/2008 @ 12:56
Mayake

Hoi,

Mijn dochter is allergisch aan ei en (zwaar allergisch) aan kiwi.
Ik heb fenistyl druppels gekregen van de kinderarts, als ze een reactie doet (doordat ze per ongeluk in contact komt met ei of kiwi) dan moet ik haar een paar druppels geven. Ik heb het flesje ALTIJD en OVERAL bij. Je weet maar nooit...

Groetjes
Maya

Link naar deze reactie
22/06/2008 @ 09:56
goopybike

Hallo,

Blijkbaar zijn er veel kindjes allergisch aan eieren.

Mijn 3 bengels zijn allergisch aan eieren en eiwitten.
Dus geen koekjes voor hen, geen snoepjes, mayonaise, kaas, yoghurt, pannekoekjes, ... kortom, alles wat ze lekker vinden, mogen ze niet (of heel beperkt) eten.

Als wij op vakantie gaan, neem ik altijd hun koekjes mee van thuis die ze mogen eten.

Voor de rest krijgen ze op hotel de gewone kost: aardappeltjes, groentjes en vlees. Puree is dan weer uit den boze (weet niet of ze er ei bij indoen). Met de speciale broodsoorten is het bij ons ook opgelet, dus meestal een simpel pistoleke, toastbrood of sandwicheke...kan dan ook al eens gebeuren dat ze toch uitslag krijgen en er s'nachts van moeten overgeven.

Wij hebben wel 3 fruitetertjes, dus dat is op vakantie meestal geen probleem, ze zullen eerder achter een stuk fruit vragen, dan achter een snoepje of een koekje.

De eerste dagen is het een beetje zoeken, maar tegen dat je naar huis komt, weet je perfect wat ze kunnen eten!

Grtjs en een fijne vakantie!

Link naar deze reactie
22/06/2008 @ 18:09
Kindynos

Hallo

Bedankt voor de reacties.
We gaan idd op hotel, half-pension...
was sowiezo van plan om zijn koekjes mee te nemen.
Zat eerder met vlees verveeld omdat daar ook vaak ei in gedaan wordt... maar als ik dit zo lees is het idd wel nog deftig aan te passen, met een ei-allergie op reis gaan.
Wij hebben Zyrtecdruppels voorgeschreven gekregen indien hij reactie zou geven... heb ik ook altijd bij me.

grtjs

Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 16:04

hey,

vroeger had mijn exman zen dochter ook een allergie aan eieren en wij hebben toen indertijd dat medegedeeld aan het reisbureau en zij ging proberen voor iets speciaals te regelen voor zen dochter. en later bleek dat ze elke dag voor haar een speciale menu hadden gemaakt zonder eieren.
groetjes,
sarah

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]