< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » potjestraining: altijd belonen??

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
potjestraining: altijd belonen??
26/06/2008 @ 13:10
lynna

hallo,
ik ben sinds te maandag terug begonnen met potjestraining.

het gaat supergoed!
ze komt het zeggen als ze pipi moet doen en gaat op het potje zitten, als we buiten aan't spelen zijn komt ze het ook zeggen maar wil ze zo plassen ( dat ik ze vasthoud ) en niet op het potje. op zich vind ik dat ook helemaal niet erg. maar nu gebeurt het dat ze soms heel vaak achter mekaar wilt plassen ( en ze doet dan ook altijd pipi maar natuurlijk niet veel ) soms gaat ze wel 10 x op het potje in één uur.

zou ik ze dan nog belonen of niet altijd? want ik zou graag hebben dat ze het een poosje ophoud zodat haar blaas ook een beetje vol geraakt.

ik ben blij dat ze op het potje gaat en dat ze zo flink is want ik ben in februarie al eens begonnen maar dat was een ramp. toen wou ze absoluut niet op het potje zitten en zo.

hoe doen jullie dat, belonen jullie bij elke plasje ook al is dat 10x kort na elkaar?

groeten

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 13:38
kelleke

Online Status Stuur bericht
hey

in het begin beloonde ik elk plasje ( ook al was het 10 x op een uur) met een stickertje. en nu vraagt hij zelfs niet meer achter de stickertjes. heel soms pakt hij er wel nog eentje als hij pipi gedaan heeft maar meestal is hij heel snel terug weg. ik zou ze zeker in het begin altijd belonen.

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 23:25
Emmeke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hier idem als de dame boven mij

In het begin zat ik met dezelfde twijfel als jij, maar als het echt té erg was, dan zei ik: bravo, maar ik denk dat je nog een beetje pipi moet doen, niet, dan kan je een stickertje plakken. Eigenlijk is dat heel goed gegaan zo. Maar in het begin écht ieder plasje belonen, hoe klein ook

Doei!

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 23:49
Lies

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Belonen hoeft trouwens niet altijd iets materieel te zijn. Een 'sociale' beloner werkt even goed, en is eigenlijk beter. Dat wil zeggen: aanmoedigen, een knuffel geven, 'flink' zeggen of iets dergelijks, een letterlijk of figuurlijk schouderklopje...
Op die manier kan je makkelijk 10 keer op een uur belonen, terwijl het toch altijd iets anders is, boeiend blijft voor jou en het kind, er minder gewenning optreedt dan bij materiele beloners èn geef je er toch een heel positieve reactie op!

Veel succes!
Lies

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 07:18
lel

Online Status Stuur bericht
wij belonen hier ons dochtertje nog elke keer. En niet materieel ... Gewoon een dikke kus en/of knuffel en daarbij "amai zo'n flinke ..."

Daar zijn die kindjes al heel blij mee, je moet ze eens zien stralen dan.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]