< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » wanneer beginnen met zndelijkheid?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
wanneer beginnen met zndelijkheid?
28/06/2008 @ 13:52
Kim~Tibo*~Jonas~Yenthe

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Wanneer zou ik er bij Yenthe mee beginnen?
Bij Jonas was alles later door zijn achterstand en handicap....dus daar kan ik het ni mee vergelijken.

Ik weet ook ni of Yenthe er al klaar voor is maar kreeg van de week de vraag "gaat hij nog ni op potje?" dus ja....

Graag jullie mening.

Link naar deze reactie
28/06/2008 @ 21:42
Babyke*

Ik zou er pas mee beginnen als je kindje er klaar voor is.
Dit betekent:
Hij toont interesse in pipi/kaka.
Hij gaat al op zijn potje zitten.
Hij is bewust van wat er gaande is en wat hij moet doen!

Niks forceren zou ik zeggen...

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 13:51
lel

Online Status Stuur bericht
wij hebben op 18 maanden het potje bovengehaald om haar er aan te laten wennen. Weten dat het bestaat, ... Bij het wassen (dus op vaste momenten) zetten we haar erop. Niet om iets te doen maar gewoon om te wennen. Natuurlijk werd ze geprezen als er wel iets inzat zodat ze ook besefte waarvoor het diende.

Iets na haar 2 jaar begon haar pamper voor meer dan 3u droog te zijn en pas toen zijn we begonnen met de eigenlijke training. Pamper uit en op het potje. Bij ons meisje was dit ook weer niet elk uur maar om de x-aantal uren en op vaste momenten.
Na iets meer dan een week was ze droog voor pipi en kaka. Af en toe gebeurt er nog een ongelukje maar die kun je per week tellen op 1 hand.

Het is gelijk hier al gezegd werd: niet te vroeg mee beginnen.

Men raadt trouwens aan om er pas ten vroegste rond 2 jaar mee te beginnen omdat dan de spieren goed ontwikkeld zijn. En ja bij de een gaat het wat sneller en bij de ander wat trager.
Maar ik merk dat bij mensen die er te vroeg mee beginnen vaak veel problemen voordoen (niet altijd he?!).

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 14:51
Kim~Tibo*~Jonas~Yenthe

Het potje staat hier zoal op toilet voor Jonas
Pipi doet hij al staande zoals papa maar kaka nog graag op zijn potje...

Yenthe bekijkt dat potje echt nog niet....
Ga als het wat warmer is denk ik toch al wat proberen in zijn blote poep te laten lopen enzo....
Maar k ga idd niks forceren maar ja tegen pasen zal hem toch zindelijk moeten zijn want begint zijn eerste schooldag.

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 08:04
snuffel

Online Status Bekijk profiel
ons wenke is nu 16,5 maanden en deze week heeft ze bij de onthaalmoeder enkele keren op het potje gezeten,de eerste keer was ze klaarvoor bedtijd maar ze had van de hele voormiddag nog niets gedaan in haar pamper dus toen heeft de onthaalmoeder haar es op het potje gezet,en jawel na 5 minuutjes had ze pipi en kaka gedaan.
en gisterenavond had ze nog altijd haar pamper aan van smorgens want ze heeft de ganse dag op het potje geweest.
ik weet het,tis vroeg en we gaan niks forceren,hier thuis komt het potje nog niet uit de kast maar bij de onthaalmoeder zitten ze dan allemaal samen in een rij en daar zal ze wel al iedere dag es op het potje gezet worden.
ze blijft mooi zitten en weent niet
haar zus werd ook al vroeg op het potje gezet en zij was zindelijk toen ze nog geen 2j was.
groetjes

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 08:49
Leen1984

Online Status Bekijk profiel
en Yenthe is 1 jhaar en 8 maanden???? En dan vragen ze dat zo????
Beetje overdreven hoor.
Hier heb ik Elias het tempo zelf laten bepalen. Vanaf 2 jaar af en toe eens geprobeerd op het potje, maar het boeide hem totaal niet.
Met 2,5 was hij er wel klaar voor en toen was hij op 3 dagen volledig zindelijk (overdag dan, snachts nog steeds luier op dit moment)
Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 19:51
Kim~Tibo*~Jonas~Yenthe

Leen

Ja idd ik dacht ook al van ale nu al?
Maar ze vroegen me dat dus vlak af..vind het zelf ook snel!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]