< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » op echo nog geen hartslag te zien wat te doen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
op echo nog geen hartslag te zien wat te doen
02/07/2008 @ 13:19

Online Status Stuur bericht
hallo allemaal ,

vandaag ben ik voor de tweede keer op controle geweest
maar er was nog geen hartslag te zien gyneacoloog gaf meteen de hoop op en zette de echo af hij stelde me meteen voor voor een curritage uit te voeren
maar het is mijn tweede miskraam op een jaar maar ik heb nog geen gevoel dat het slecht gaat tegenover men vorige miskraam had ik al een week geen zwangergevoel meer ik zit met gemengde gevoelens
want voel me nog zo zwanger en dan bij te denken dat er een dode vruchtje in me zit is zo moeilijk te aanvaarden heb dan ook deze curritage geweigerd maar is dit wel een goed idee van mij ???
wie kan me helpen heb met een andere gyneacoloog gebeld en die zegt mij nog een week te wachten maar wordt zo zot van de onzekerheid
wat denken jullie ervan ik ben na men eerste miskraam zeer onregelmatig geweest dus ze konden ook ni zeggen exact hoever ik ben /was

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 13:33
ann

Ik had op 8 weken een echo waarbij het vruchtje 6 weken was (wel met hartslag). Ik ben heel regelmatig dus wist toen al dat er iets niet klopte. Een week later werd mijn vermoeden bevestigd: het hartje klopte niet meer. Ik wou het een kans geven om vanzelf af te komen, maar na ruim een week was er nog niks gebeurd. Ik vond het wachten heeeeeel erg zwaar. Ik heb dan gebeld en mocht de volgende dag voor een curretage gaan (let er wat mee op: meestal gebeurt dit op een vaste dag in de week!). Ik vond het ook allemaal erg onwezenlijk, ook omdat ik mij nog erg zwanger voelde. Ik heb de gyn nog eens goed op het hart gedrukt nog eens goed te kijken voor ze de curretage uitvoerde (maar ik denk dat ze dat wel standaard doen hoor).

Hoe lang is het geleden dat je een positieve test had? Normaal moet een dag of 14 later het hartje toch kloppen. Af en toe hoor je wel eens verhalen van een late start, waarbij het dan toch goed komt, dus ik zou toch wel een weekje reserve nemen of zo en tot zeker 3 (of 4) weken na de eerste positieve test proberen te wachten. Maar 't is erg lastig he. Bij ons was het "makkelijker" beslist omdat het hartje er eerst was en dan niet meer... Probeer voor je eigen gemoedsrust toch maar om nog een echo te bekomen, dat maakt het verwerken iets eenvoudiger...

In elk geval: sterkte!
Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 13:47

wel eerlijk ik heb al 4 weken een possetieve test maar eerste twee weken heel vaag en dan pas een dikke vette streep
wat ik ook zo raar vind is dat de vruchtzak wel gegroeid is maar gewoon geen hartslag 2weken geleden dacht hij dak 5 weken was maar heeft geen verdere onderzoeken gedaan vandaag had ik 7 weken moeten zijn verleden jaar was ik holland bij bij vrieden op bezoek toen ik hevig bloedverlies had zijn we toen naar het ziekenhuis daar geweest en daar was geen hartslag te zien eens in belgie terug naar het ziekenhuis en daar was wel een hartslag te zien maar die miskraam is zeer snel gegaan op een dag was ik het kwijt
met heel veel pijn maar ik voelde me toen niet meer zwanger al meer als ene week ni meer

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 13:50
Flappiefien

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

Vorige week donderdag mocht ik voor mijn eerste echo langsgaan bij de gyn.
Gyn heeft heel lang geprobeerd om een hartslag op het scherm te krijgen maar helaas kregen we niks te zien.
Volgens mijn eigen berekening was ik toen net 7 weken zwanger.

Mijn cyclus lag echter volledig overhoop dus kan het zijn dat ik absoluut fout zat met mijn berekeningen.

Vanavond om 18u45 krijg ik een nieuwe echo.
En langzaam dat het gaat als je moet wachten. Grrrrr!
Ik hoop dat het snel 19u is.
Duim duim duim.
Soms merk ik aan mijn kledij dat ik wel wat "ruimer" ben en sinds maandag ligt mijn maag soms overhoop.
Dan toch een goed teken?

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 13:50
Ann

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hmmm, bij mij bleef die streep ook ruim anderhalve week vaag. Daarna dikke vette strepen, maar 't heeft jammer genoeg ook niet gebaat.

Ik hoop van harte dat er voor jou nog een kansje is dat het goedkomt, maar ik vrees er een beetje voor. Als het twee weken geleden al 5 weken was, zou je nu toch al een hartslag moeten zien he. In jou plaats zou ik gewoon nog eens aandringen op een echo tegen vrijdag of zo. Als het dan weer niks is, kun je het afsluiten en eventueel beslissen om voor een curretage te gaan. Zo zitten wachten op iets dat niet komt, vond ik persoonlijk heel zwaar...

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 14:51

mijn gyneacoloog heeft eingelijk ni echt deftig gezocht naar een hartslag is was eingelijk op 5 min buiten wat ik zeer snel vind.....hij sluite meteen af en zei ik raad een curritage aan is wel pijnlijk want verleden jaar opdezefde datum miskraam heeft een jaar geduurd voor ik terug zwanger ben geraakt men zeer onregelmatige cyclussen men langste was 4 maand en een beetje regelmatig onderzoeken laten doen en men hormonen waren in orde maar gyneacoloog heeft nooit verdere onderzoeken gedaan het enige wat hij testraks zei je hebt al twee gezonde kinderen maar zie het ni zitten om het nog is te proberen heb alle hoop al opgeven alhoewel ik me echt heel zwanger voel....het afwachten is moeilijk maar ben bang voor een curritage

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 16:16
nele

meid,

als ik je zo hoor ben je helemaal nog niet toe aan een curretage. Wacht nog maar eventjes, ga desnoods eerst eens bij een andere gyne. Je moet het nog niet doen als je nog zo hard twijfelt hoor, anders ga je blijven lopen denken dat je misschien een fout hebt begaan en kan je het niet goed verwerken.
leg het nog eens uit aan je gyne en vraag dat hij over een week ofzo nog eens kijkt en dan zie je wel verder

veel sterkte hoor!
Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 16:21
Lilian33

@Nele, dat is net wat ik wilde gaan typen

Ilske als jij vind dat die gyn niet genoeg gekeken heeft zou ik ook geen curr. doen . Vraag aub een andere gyn indien mogenlijk.

Ik hoop van harte dat alles toch goed blijkt te zijn

Liefs Lilian

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 16:56

hey
bedankt voor jullie reacties
ik ben er ook ni ni aan toe ik kan het nog niet goed vatten
maandag moet ik terug voor een echo het blijft bang afwachten als het dan nog niet goed is dan gaan we over tot curritage als het niet spontaan afkomt
we keken er zo naar uit en was een opluchtig toen het eindelijk terug gelukt was.
nu men vriend denkt dat het komt omdat ik een te risico vol beroep uitoefen met veel tillen nu ik heb bij men vorige 2 daar nooit probs mee ondervonden maar ik ben van werk veranderd nu wilt hij dak terug naar een ander job zoek waar minder tilwerk bij te pas komt hij kan het ook ni zo goed verwerken .... ik heb nu eenmaal een hef en til beroep ben zorgkundige ik kan dit werk ni missen

[Laatst gewijzigd door ilske - 02/07/2008 @ 17:12] - Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 18:11
@nneke

Wat ontactvol van die gynaecoloog! Als je er zelf een slecht gevoel bij hebt zou ik het ook even tijd geven hoor. Blijkbaar hebben sommige mensen weinig gevoelens.
Ik wens je het allerbeste toe!

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 20:47

bedankt allemaal voor julllie reacties en de steun

[Laatst gewijzigd door ilske - 03/07/2008 @ 00:35] - Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 09:19
Lilian33

Bespreek ook even je werk met de gyn ....

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 14:20

hij wist wat ik van beroep deed.... was het bij de eerste keer al gezegd dat ik een psychiatrisch ziekenhuis werk bij ouderen en komt ook geregeld agressie voor komt hij zag er geen probleem in

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 16:27

@Flappiefien: hoe was je bezoek bij de gyneacoloog? is alles goed verlopen? ik hoop voor jullie van harte van wel !!

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 12:02
Lilian33

Ilske?

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 23:59

het is misgelopen zoals verwacht
ze hebben het met zetpillekes die ze opsteken laten afkomen
we zijn naar gasthuisberg geweest hebben ze goed onderzocht omdat de vruchtzak mee was gegroeid maar het vruchtje niet meer ....
we hebben het er moeilijk mee maar ben toch opgelucht dat het geen curritage is geworden leek me echt akkelig
men partner wilt het echt nog is proberen maar ik heb er bang voor nog eens een mk te krijgen. hebben gisteren wel uitgebreid te tijd genomen om het te verwerken en hebben we het begraven met een boompje boven we dachten echt dat het goed gind omdat ik nog steeds veel symptomen had vorige keer was de verwerking veel moeilijker omdat we geen afscheid hadden kunnen nemen het rare is dan en maakt het voor mij heel akelig is dat ik opdezelfde datum een mk heb gekregen als verleden jaar .... this echt zo raar van de natuur

[Laatst gewijzigd door ilske - 11/07/2008 @ 00:00] - Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 08:36
Ann

Veel sterkte Ik had dat ook hoor, na mijn tweede miskraam... Angst om er nog ene te krijgen... En soms nog... Maar nu is het drie weken geleden dat ik mijn curretage had, het bloeden is eindelijk gestopt en zo stiekem begin ik toch alweer te dromen hoor... Geef het wat tijd...

Link naar deze reactie
12/07/2008 @ 22:02
Lilian33

Ik was toch stiekum aan het hopen dat het goed was. Ik wens jullie heel veel sterkte toe met het verwerken...

Link naar deze reactie
13/07/2008 @ 11:21
Mamzel

Online Status Bekijk profiel
Hoi Ilske,

Veel sterkte hoor .

Ik heb zelf ook twee miskramen achter de rug en weet hoe het is om je af te vragen of het ooit nog goed komt. Heb toen zelfs nog een topic gestart 'twee mk na elkaar, is er hoop'. Er heeft toen iemand op gereageerd die 18 (!) mk achter de rug had maar uiteindelijk bevallen was van een prachtige baby. Er is dus wel degelijk hoop!

Zoals je kan zien aan mijn banner ben ik ondertussen al opnieuw in verwachting en aan het aftellen naar de 12 weken.

Ik wens je heel veel sterkte, en je weet ons te vinden als je steun nodig hebt!

Link naar deze reactie
13/07/2008 @ 19:12

hey Mamzel,

proficiat met je nieuwe zwangerschap !!!
zelf heb ik al 2 kindjes 2 gezonden meisjes de zwangerschappen zijn alle twee zonder problemen verlopen en altijd van de eerste keer raak gestopt met de pil en al meteen zwanger daarom snappen we deze 2 mk niet wel heeft men gyneacoloog al gezegd dat ik volgende keer meteen wordt thuisgezet van het werk tot de inesteling goed verlopen is
men vriend heeft men onze nieuwe gyneacoloog men werk besproken
en heeft hij het voor elkaar gekregen dat ik dan meteen van de werkvloer wordt verwijderd wat ik dan weer ni goed zie zitten
omdat ik dan juist ga beginnen nadenken en panikeren jha we gaan nog voor gaan wel pas binnen een maand of 3 moest het vroeger lukken dan zullen we kei blij zijn maar we willen men lichaam de tijd geven om zich te hersellen

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]