< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » reflux - gaviscon - moeilijke stoelgang

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
reflux - gaviscon - moeilijke stoelgang
15/08/2008 @ 21:53
Inge

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Je hebt ook Gaviscon poeder om in de fles te doen. Voordeel hiervan is dat de melk ingedikt wordt.

Welke melk geef je?

Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 21:53

Poohke,
Gaviscon legt een film op de slokdarm, zodat dit de pijn van de zure oprisping minimaliseert. Het is niet echt een medicijn dat de oorzaak aanpakt. Het is dus heel goed van je dat je dat geeft na de maaltijd !
Bij sommige kinderen is de sphincter tussen maag en slokdarm nog niet volledig dicht, waardoor er een teruggave is van melk. Dit kan een tijdje duren voordat alles perfect werkt.
Wat je wel kan proberen, tenzij je bv geeft, is een aangepaste melk te vinden. Wij hebben bijna alles voorgeschreven gekregen, tot onze huidige (!) apothekeres ons een nieuwe melk aanprees: enfamil AR. Deze melk dikt pas in als ze in de maag zit. Dwz dat je kind even makkelijk drinkt als bij een normale melk (dus zonder indikking van de melk). Het is een uitproberen... met vallen en opstaan... Misschien eens staaltjes aanvragen van verschillende soorten melk ?

Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 21:57

Sylvie,
Wij hebben ook geprobeerd met Hépar- water. Het zou inderdaad de stoelgang bevorderen, maar het nadeel is dat ze er enorm krampen van krijgen.
Wij hebben even op de tanden gebeten en hen bacilac gegeven, een soort van prebiotica speciaal voor babietjes. Het heeft geholpen bij ons.
Maar zoals ik daarnet al zei, het is een proberen, elk kind reageert anders.

Veel succes

Link naar deze reactie
16/08/2008 @ 12:12

Online Status Bekijk profiel
@ Poohke; Ik heb dit onderwerp een tijdje geleden geopend. Bij Mateo is er ondertussen erg veel veranderd.

hij heeft de voeding Omneo 1 en nog steeds gavisconpoeder in de fles. (1 maatschepje) Na zijn fles gebeurd het dat hij nog even teruggeeft maar het is niet meer zoveel en hij heeft er geen last van.

Mijn apothekeres vertelde me dat de gavisconsiroop een erg sterke smaak heeft voor de kleintjes. Ze kunnen hiervan wat walgen en daardoor vaker spuwen.
Ik ben meteen de poeder gaan geven. Die ruikt niet, en is vermengd in de fles. Doordat hij in het begin erg last had van zijn slokdarm die erg gevoelig was geworden door het teruggeven (zuur!) duwde hij ook de fles weg en wou de andere keer blijven eten omdat het 'het zuur' dan even verzacht en het moment dat ze stoppen opnieuw begint te branden. Door de poeder in de fles, verzacht zijn slokdarm al terwijl hij aan het drinken is. Ik zag mijn kleine vent meteen smakelijk drinken. Bij de eerste fles al keek hij me aan en ik zag zijn oogjes blinken!

Ook heeft de osteopaat hier goed geholpen. Mateo zijn middenrif zit wat vast door te lang in geboortekanaal te zitten en dat heeft er natuurlijk ook wel mee te maken.

Ik merkte wel pas na zo'n 3 dagen een duidelijk verschil op. En dat komt en gaat! Enkele weken terug was het teruggeven opnieuw zo erg dat ik naar KA was geweest, die had me meteen Zantac voorgeschreven! Mateo moest dit niet hebben! Moest ervan walgen! En ik merkte meteen dat hij hierdoor niet rustig aan zijn fles kon beginnen; na 1 dag ben ik daarmee gestopt!

Maar ik merk dat ik alles beter en beter begin te relativeren! Mateo heeft slechts een lichte vorm van reflux en als hij teruggeeft dan maak ik me daar geen zorgen meer in! Hij komt goed bij, lacht erg veel en kraait erop los! Maar hij heeft de gavisconpoeder echt wel nodig! Als het dat maar is é!

Ik zou toch eens de poeder proberen!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]