< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » Allebei O-negatief

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
Allebei O-negatief
04/07/2008 @ 15:16

Allo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn alle 2 O-negatief. Hij heeft zich deze week laten testen.
Kan ik dat tegen de verloskundige zeggen en hoef ik dan vervolgens niet die extra controles te ondergaan en de bijbehorende injecties etc?
Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 21:05
mie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Volgens mij is er geen enkel probleem! Het is enkel een probleem als je man positief was geweest! Dan ging er net voor de geboorte een inenting moeten gegeven worden !
Maar als je niet zeker bent vraag het gerust eens aan je gyneacoloog! Hij/zij zal je niet raar bekijken hoor!

Groetjes

Mie

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 22:41
Neentje

Als je als moeder negatief bloed hebt, krijg je sowieso een inenting.
Aangezien ze in een ziekenhuis nooit 100% zeker weten of jouw huidige partner wel de papa is van het kindje in je buik. Klinkt hard, weet het (ben ook negatief van bloed). Maar ergens begrijp ik de dokters wel.

Van die spuitjes heb je geen last. Op 30 weken krijg je er eentje, en met je bevalling.

doei x

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 22:53
Ellen

Wij zijn ook beiden O-neg en heb dus geen enkele keer een injectie gehad. Ik vind het trouwens maar een rare reactie "ze zijn niet zeker of het wel de vader is". Ik denk dat je daar zelf wel het antwoord op weet en dat het ziekenhuis daar niet moet over beslissen maar dat kan natuurlijk in elk ziekenhuis anders zijn.
Best eens aan de gyne vragen, de mijne vraagt eigenlijk zelf naar de bloedgroep van moeder en vader.

Groetjes Ellen

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 22:59
Bianka 9Maand Moderator

Ik vind het geen raare reactie van het ziekenhuis, wie zegt dat de vrouw de waarheid spreek over haar partner? Er zijn er zat die een verhouding hebben en de man/vriend niks van af weet toch? Even als er even veel mannen zijn die dat doen. Het is een voorzorgs maatregel.

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 14:41

Online Status Bekijk profiel
Ik heb geen inenting gekregen omdat ons kindje ook O-negatief bloed heeft. Doordat dit zo is kunnen er geen antistoffen aangemaakt worden en is er geen enkel probleem.

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 16:49
lies

Ben trouwens niet zeker of bloedgroep alleen door de ouders bepaald wordt, en bvb geen invloed meer is van grootouders, etc.

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 23:25
Neentje

ik vind dit toch ook wel ergens een normale reactie van de geneeskunde. Ze zeggen niet dat "jij" vreemd gaat he?! Het gaat erover, het kan gebeuren (daarom niet bij jou)... en spijtig genoeg zijn er koppels die niet eerlijk zijn tegenover elkaar. Daarom treft de geneeskunde hier een regel over. (hebben ze mij wijsgemaakt) ofwel treft alleen gasthuisberg in leuven die regel, dat kan ook! maar hier heb ik geen problemen mee. Wat is trouwens een spuitje?

groetjes

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 23:27
Neentje

nee, het kan dat ze dat spuitje na de bevalling niet geven. Als ze weten dat jou kindje dezelfde bloedgroep heeft als jij zelf.

doei

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 09:02
Nadine

Online Status Stuur bericht
Ten 1e er wordt NIET standaard zo'n inspuiting gegeven!
Nooit....

Ten 2e er is een kans van 1/3 dat de vader NIET de biologische vader is (statistieken)

Ten 3e er bestaat zoiets als een onderliggende factor waar er een KANS bestaat dat bij - en - een - en + verhouding is (wetenschappelijk)

Ten 4e normaal doet elke gyne dit onderzoek rond de 20e week door een bloedname te laten doen.

Ten 5e ,er zijn 5% vrouwen die ooit bij een bloedname een verkeerde bloedgroepkaart hebben gekregen ,alles kan dus...

mvg!
[Laatst gewijzigd door Nadine - 06/07/2008 @ 10:15] - Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 10:13
hailey

Online Status Stuur bericht
hey
ik ben negatief en mijn vriend is positief.
bij de geboorte van mijn dochter hebben ze bloed afgenomen uit de navelstreng, zij bleek ook negatief te zijn zoals ik.
dus hebben ze geen prik gezet.
nu bij het tweede heeft hij aan 32 weken mijn bloed voor de zekerheid nog eens gecontroleerd.niks aan de hand
als ik nu beval en mijn zoon is positief van bloedgroep zal ik binnen de 24 uur een prik krijgen.
groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]