< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » Zwanger en bang door vorige mk

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
Zwanger en bang door vorige mk
14/11/2008 @ 18:54
Dais

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hi meiden,

Ja ik vind dat we vaker moeten kletsen, gezellig!!! Ook als is het maar kort. Vind het fijn om te weten hoe het met jullie gaat.

Hier alles goed. 69,5 kilo (2,5 gegroeid in een week, oeps). Mijn buik is 101 cm haha. Dikkie dik. Ik zie er echt zwanger uit je ziet het goed. Ik plaats gauw een foto op mijn profiel.

Later meer moet nu even wat doen.

Kus

Link naar deze reactie
15/11/2008 @ 17:46
ikkuh

Hoi Dais en de rest,
Volgens mij ligt het niet alleen aan jou dat je buik deze week enorm is gegroeid. De mijne heeft deze week ook een groeispurt gemaakt...
Hij stond een tijdje stil maar nu...
Toch heeft het ook wel wat zo'n dikke buik..
Lekker trots op zijn en er mooi mee pronken....

Hoest met de rest???
Liefs ikkuh
Link naar deze reactie
17/11/2008 @ 10:15
Jelana

Ik heb ook de indruk dat mijn buik nu goed groeit maar echt dik is hij nog niet.
Ik kwam vrijdag iemand en ik dacht in mezelf, die is een maand vroeger dan mij. Maar ze bleek maar 2 dagen vroeger te zijn.
Je ziet het nu wel (afhankelijk van wat ik draag) maar velen zeggen dat het nog een bescheiden buikje is.

Woensdag weer naar de gyn. Ben benieuwd hoevele kilo's erbij zullen komen. Ik eet nu echt wel véééél meer en heb altijd honger.
En heb een echt chocolade-verslaving (en met de Sint die overal chocolade verkoopt is dat moeilijk te bedwingen!)

Link naar deze reactie
17/11/2008 @ 17:50
Dais

Zie mijn profiel (big mama). Iedereen ziet het en vraagt of ik niet langer zwanger ben (zucht). Chocolade en snoep kan ik niet weerstaan. Erg of niet? hahaha.

Hier verder alles goed, hopelijk blijft het zo gaan. Lekker dik worden en veel vreten haha. (geintje). Heb nu veel jurkjes aan en dan koop ik gewoon een maat groter en dat rekt wel lekker mee. Staat leuk en niet duur. Maar mijn positiekleding zit beter dus ik wissel het af.

Dikke kus

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 16:32
Jelana

En dan hier mijn verslagje:
De suikertest viel goed mee (die vingerprikken doen wel meer zeer dan bloedprikken vind ik). En alles is in orde met onze uk.
Het ligt wel weer zoals altijd, dus wat heb ik gezien: een achterhoofd en ruggengraat. Het ligt ook in foetushouding dus met de kniëen opgetrokken want ik vraag meestal nog eens ter bevestiging het geslacht maar zelfs dat konden we weer niet zien. Eigenlijk best grappig
Ik vroeg of er nog een kans bestaat dat het zich eens draait maar de gyn zegt dat het héél klein is. Het ligt ideaal voor de bevalling en ik heb een bekken die daar ideaal voor is. Ze zei dat ik slank ben en met zo'n bekken dat de bevalling waarschijnlijk vlot zal verlopen. Dat was wel een onverwachte geruststelling voor mij (ik weet geen garantie maar toch ).

Volgende week nog maar eens een pretecho proberen en dan geef ik het op. Als het het gezichtje niet wil tonen dan zullen we moeten wachten hé.

oja ik heb ook eens nagevraagd omtrent mijn buikje (omdat veel mensen zeggen dat ik nog niet zo zwaar ben) en dat maakt mij dan weer wat onzeker.

We zijn al de volle 4kg bijgekomen sinds de start! Waw, 2 kilo in 4 weken tijd, ik dacht dat het véél meer ging zijn want in die 4 weken is de buik wel het meest gegroeid.
Zij zei dat ik een heel normaal buikje heb. Ik zal nooit een zware buik krijgen omdat ik groot en slank (heeft zij gezegd ik niet hoor!) ben. En het zit diep in mijn bekken (dat weet ik ondertussen wel ). En dat ik goeie buikspieren heb en het is ook het eerste kindje. Ik mag mij gelukkig prijzen zei ze. Dus dat doen we dan ook hé

En wanneer mogen jullie terug?
Dais ben jij al terug in het land of zit je nog in Ierland?

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 17:31
Dais

Hi Jelena,

Het is wat met jouw Amerikaantje. Ik denk een meisje en jij dan? Wat zegt de gyn, geen vermoeden?

Fijn toch dat je lang en slank bent en daarom een wat kleinere buik hebt? Ik ben klein en heb een dikke buik maar wel een erg mooie (van horen zeggen maar ben er zelf ook stiekum erg trots op). Het is toch best fijn om zo te pronken. Alles is wat dikker bij mij dus het klopt.

Wij gaan binnenkort ook weer een pretecho maken van onze Amerikaanse meid haahhaa.

En ja ik ben al weken terug, was daar maar twee weken hoor hihi.
Ik ben het alweer vergeten...

Hier alles ok maar vanmorgen overgegeven, sinds lange tijd. Raar of niet? Voel me de hele dag al misselijk. Nu zit ik kaaschips te eten, ik ben raar haha.

Hoe is het met de rest en waarom zie ik nooit updates met foto's hihi. Ik ben zo nieuwsgierig.

Kus

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 21:05
Dotje

Online Status
Hoihoi,

Hier ben ik nog eens...

Jelana, zonde zeg, dat je nog steeds het geslacht niet kent !
Of vinden jullie dat net goed ? Kan ook hé..

Dais, ik heb het ook af en toe, vooral als ik 's morgens fruit eet, dan is het compleet om zeep . En het rare van al is : ik heb er altijd zo'n zin in hé !!
Die mandarijntjes roepen me !

Hier nog niet veel buik, wel veel borst !!
Mijn zal daar toch niet inzitten hé ???
Maar stampen dat hij doet... niet gewoon !!!
Volgende week dinsdag mag ik weer op echo-controle (om 19u), maa rzoals de actie erin zit, denk ik wel dat alles ok is.
De spanningen nemen af hé.

Groetjes,

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 09:41
Jelana

Hey we hebben wel een vermoeden hoor wat het is, maar dat wil ik als verrassing houden. Vorige keer bij de pretecho heeft het iets (of niets) laten zien.

Het geslacht doet er niet veel toe voor mij, ik ben eerder benieuwd naar dat gezichtje maar ja dat zal voor binnen een paar maanden zijn hé.

AH, Dais je bent al een tijdje terug, haha ik dacht dat je daar voor enkele maanden zat.

Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 12:41
Dais

hahahah mogen wij het niet weten Jelana? We vertellen niets verder, beloofd.

Ons meisje is zo druk niet te geloven, wel heel fijn. Heb erge bandenpijn sinds gisteren dus we zijn weer aan het groeien.

Dotje; hoe gaat het verder met jou dan?

Wij mogen de 28e weer voor controle en 13 december hebben we weer een pretecho ;-) Ik verheug me er nu al op. Super.

Liefs

Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 21:41
Dotje

Online Status
Hej dames,

Weekenddddddd...
Nuja, voor mij makt dat niet veel meer uit hé...
'k ben al even thuis.
Maar toch, ik leef mee met jullie hé !!

Hier niet veel niuews, alhoewel, ENORM veel last van zuuroprispingen.
Iemand tips ???
Nu blijft het eten binnen, en nu dàt weer...
Altijd iets met die vrouwen hé.
Maar ik klaag alleen hier hoor !

Verder niet veel te vertellen.
Morgen gaan we de kamer een beetje inrichten. 'k heb enorm veel kleertjes gekregen en 'k ga ze sorteren op maand.

Groetjes,

Link naar deze reactie
22/11/2008 @ 11:13
ikkuh

Hoi Hoi
Hier ook veel last van maagzuur. Ik neem maar een Rennie (en ik vind ze zo vies) en je moet gewoon oppassen met bepaald eten zoals prik/sinaasappelsap/bepaald vleeswaren. Dat helpt bij mij i.i.g.
Gelukkig weekend. De weken vliegen wel voorbij..
Nog 15 weekies en dan komt t spruitje al hihi. Zo raar...

Ben nu al dol op mijn schajt en kan niet w88 tot ze bij ons is, maar ja dat moet nog wel even he...

Liefs van ons
Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 11:22
Jelana

Ja, ik begin nu ook af te tellen ipv op te tellen!
Straks nog 14 weken! En ik herinner me nog als de dag van gisteren dat ik 14 weken zwanger was, dat gaat de tijd snel.
Iedereen zegt dat na de feestdagen (en die vliegen altijd voorbij) het wel snel zal gaan.

Dais, ik hou het lekker geheim

Woensdag mogen wij weer naar de pretecho en ik denk dat het nu eens anders ligt. Normaal heb ik schopjes links en nu meer rechts (maar kunnen ook de elleboog en knietjes zijn). Dus ipv het gezichtje naar achter en naar links te draaien dat het nu ook eens rechts draait en dat zou ideaal zijn voor de pretecho.

Mijn man gaat eens niet mee, we willen het lot eens uittesten en zien of onze uk zich nu wel laat tonen.

Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 16:24
ikkuh

Hoi
Tegen mij zegt iedereen ook na de feestdagen schiet het op. En dat is ook zo. Het is al bijna Sint en dan snel kerst en de oud en nieuw en dan is het al weer januari. Dan hoeven we nog maar 2 maandjes,,,
Ideaal die drukke tijd... Ben helemaal verliefd op mijn kleine schopper...Kan niet w88 tot ze zich aan ons laat zien...

Woendag weer naar de vk maar daar maak ik me nu gelukkig niet meer druk om... Tsja eerst hoop je dat je 12 wkn haalt en nu alweer 25 wkn...Gaat toch wel snel dan..
In januari even de laatste dingen kopen voor de baby (rompertjes, sokjes etc). De babykamer is al helemaal klaar op 1 plankje na..
Kan niet wachten......

Kus van ons
Link naar deze reactie
26/11/2008 @ 10:30
Dotje

Online Status
Hej dames,

Hoooooooo, ik ben zooooooo verliefd op m'n kleine .
Gisteren heb ik hem nog eens mogen bewonderen op echo.
Zoooooooo schattig : hij was eerst vruchtwater aan't drinken, dan ging hij zich uitrekken en nadien begon hij op z'n duimpje te zuigen... Zoooooo schattig....
Hij weegt nu +/- 750gr en meet +/- 30cm.
Perfect volgens de gyn !!
Mama was wel weer wat gewicht kwijt... -4kg momenteel...
Maar de gyn vond het belangrijker dat het kindje een mooi gewicht had.
Alleen wil ik een buik !!!!
Ik krijg dagelijks commentaar van : waar zit die kleine, ben je echt zwanger... Ik ben het zoooo beu !
Mensen kunnen soms hard zijn hé...

tot later,
Dotje

Link naar deze reactie
26/11/2008 @ 10:59
wensje

Online Status Bekijk profiel
Las hier toevallig over het maagzuur.
Daar heb ik ook erg last van (gehad)

Ik heb ook Rennies gebruikt maaarrrrrr die mag je niet langer dan 2 wkn gebruiken!!En schijnt vaker maagzuur op te leveren dan het op te lossen.
Het hielp bij mij eerst wel maar later totaal niet meer.
Heb toen Gaviscon gehaald.... belande gelijk in de container...wat een ranzig spul!!

Nu heb ik het gevonden!!!!
Heb een tip gekregen en dat werkt uitstekend~!!
Het heet 'Antagel' en is verkrijgbaar bij de apotheek (zonder recept)
Het is een vloeibaar (lekker) drankje en je moet het in de koelkast bewaren.Na openen 1 maand houdbaar.
Indien nodig kun je daar een dopje van nemen en het werkt eigenlijk gelijk!

Mijn flesje is bijna leeg...dus ik zal in elk geval vandaag weer nieuwe halen voor het geval dat!!

Succes in elk geval!!

Ps (echte ouderwetse) laurierdrop schijnt ook te werken maar daar ben ik niet zo over te spreken...plus het is niet goed voor je bloedruk..

Link naar deze reactie
26/11/2008 @ 11:37
ikkuh

Hoi Wensje en de rest natuurlijk
Bedankt voor de tip. Ik zal het zeker even een keer uitproberen...

Is het jullie ook al opgevallen dat je buik helemaal beweegt als hij/zij schopt. Maandag was de kleine steeds aan het draaien leek het wel. Mijn hele buik ging op en neer. Best een vreemd gezicht hihi..
Straks weer even naar de vk voor controle. Gelukkig ben ik nu niet meer zo nerveus als eerst.
Zal nu even de was opvouwen (hoort er helaas ook bij).
Weten jullie al wanneer je met zwangerschapsverlof gaat?
Kus ons
Link naar deze reactie
27/11/2008 @ 10:12
Jelana

Ja, dat maagzuur dat begint hier ook wat te spelen. Nog niet zoveel maar en meestal 's avonds.

Gisteren hebben wij onze pretecho gehad. Ik ben gaan zwemmen en heb wat handestand gedaan in het zwembad zodat ons kleintje wat kon verschuiven. EN .... het heeft geholpen. Het lag met het hoofdje naar boven. We hebben héél leuke filmpjes en foto's (ik plaats er straks wat op mijn profiel). Het was druk actief met de handjes (die blijven wel rond het hoofdje, dus het blijft zoeken naar een warm plekje hihi). En geeuwen dat het deed, ohh ben weer verliefd .

Het nadeel is wel dat het nu dus met de voetjes op mijn blaas trappelt en dat is echt geen leuk gevoel. Maar dan kijk ik vlug nog even naar een filmpje (we hebben alles op USB meegekregen) en smelt helemaal weer weg, dus trappel maar rustig door ukje!!

Ikkuh, ik ga in zwangerschapsverlof de dag dat ik moet bevallen (ben zelfstandige) of misschien een paar dagen ervoor afhankelijk van hoe ik me voel en 1 mei gaat onze uk alweer naar de creche, dus een kleine twee maand zal het zijn. We zien wel hoe het loopt. En jullie?

Link naar deze reactie
27/11/2008 @ 21:11
Dotje

Online Status
Jelana... zo schattig....
Hoe een forum toch kan veranderen hé.
Eerst iedereen voor een MK, en nu iedereen tot over z'n oren op z'n baby.
Ik voel me ook zo enorm de laatste dagen, en ik gedraag me ook zo, een zwevend zalig gevoel.
'k ga het nog missen...

We hebben nog even hé.

Groetjes,
Dotje en

Link naar deze reactie
Gisteren @ 08:26
Dotje

Online Status
Alles ok met iedereen ?
Het is hier zo kalm...

Gisteren hebben we de kinderkamer geïnstalleerd.
Ik ben er zo blij mee, echt heel mooi.
Alleen moeten we het nog een beetje aankleden met mooie kadertjes...
Ook nog een leuk job'ke hé !

Groetjes,
Dotje en

Link naar deze reactie
Gisteren @ 10:02
Jelana

Oh, Dotje wat leuk!

Wij zijn zaterdag naar ons nieuw huis gaan kijken. Ik was zoveel vergeten, en heb nu echt gelet hoe de babykamer eruit ziet.
We hoeven zelfs niet te schilderen! Maar de inrichting zal pas voor na de bevalling zijn als we verhuisd zijn. Voorlopig zal het een maand wat tussen de dozen moeten slapen, maar ja dat kind weet dat toch niet hé.

En hoe gaat het met de rest?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]