[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 10/07/2008 @ 15:05 margriet |
| 11/07/2008 @ 20:19 falke ![]() | Hey suus, Waarom niet ik denk dat dat zeker in de smaak zal vallen. Kip zou mijn voorkeur hebben, maar ik moet het niet eten he ![]() Liefs Falke |
| 12/07/2008 @ 13:42 margriet | kabouterschoteltje Kabouterschotel 1 kleine aardappel 1 appel 10 sperciebonen handje gesneden champignons 20 gr rundergehakt schil de aardappel en appel. Maak sperciebonen en champignons schoon. Breek sperciebonen en snijd de aardappel, appel en champignons in stukjes. Breng aardappel en sperciebonen met wat water aan de kook en laat op laag vuur in circa 15 min gaar worden. Voeg de laatste 2 minuten de appel toe en giet daarna kookvocht af en bewaaar het. Bak ondertussen gehakt rul in de koekenpan met antiaanbaklaag. Voeg, zodra gehakt bruin is, de champignons toe en bak even mee. Voeg gehaktmengsel bij aardappelmengsel en pureer het geheel. Voeg evt kookvocht of opvolgmelk bij om smeuiger te maken. Vanaf 6 maanden |
| 14/07/2008 @ 11:55 margriet | tussendoortje Warme rozijnenkoekjes Geschikt vanaf 6 maanden. Ingrediënten 60 ml (hypoallergene) opvolgmelk of moedermelk 50 gram zelfrijzend bakmeel 2 eetlepels rozijnen en/of krenten 2 theelepels plantaardige margarine Bereiding Was de rozijnen en laat ze uitlekken. Meng het meel door de opvolg- of moedermelk en voeg de rozijnen toe. Bak hiervan in een koekenpan met wat margarine dikke ronde koekjes. |
| 14/07/2008 @ 20:43 margriet | Ja ik weet niet waarom het zo noemen maar vind wel grappig klinken, heb vandaag weer een voorraadje gemaakt want dit is voor 1 keer, dus heb het x3 gedaan. Het ziet er alleen zo poepbruin uit; door gehakt en champignons denk ik. Verder die koekjes wil ik zeker proberen, zag het in boekje staan en dacht is ene leuke om er op te zetten, is toch leuk zoiets??? |
| 15/07/2008 @ 10:49 suus | Je eerste macaroni Voor 2-3 porties Bereidingstijd ca. 15 minuten ingevroren 2 maanden houdbaar 60 gr. macaroni 150 gr. broccoli in kleine roosjes 1 el boter 1 1/2 el bloem (anderhalf dus) 150 ml opvolgmelk of moedermelk 4 el geraspte jonge kaas mespuntje nootmuskaat 1. Kook de macaroni volgens de gebruiksaanwijzing; kook de brooccoli de laatste 6 minuten mee. 2. Smelt intussen op een matig vuur de boter in een pannetje met een dikke bodem. Meng de bloem erdoor en roer tot de boter de bloem heeft opgenomen. Voeg al roerend en beetje bij beetje melk toe. Blijf roeren tot een dik en glad suasje ontstaat. Meng er de kaas en een mespunt nootmuskaat door. Roer tot de kaas is gesmolten. 3. Giet de macaroni en de croccoli af, maar vang kookvocht op. Pureer de macaroni en broccoli met een staafmixer of keukenmachine tot een niet al te fijne puree. Meng de kaassaus door de gepureerde macaroni. Voeg eventueel nog een beetje kookvocht, extra opvolgmelk of moedermelk toe om het hapje smeuiger te maken. Eet smakelijk! |
| 15/07/2008 @ 18:24 margriet | ik ben donderdag thuis dus dan ga IK de koekjes bakken!!! |
15/07/2008 @ 20:32 ![]() | Jade vodn ze heel lekker Dan waren er meer voor Jade en mij . |
| 17/07/2008 @ 21:44 margriet | Rijst met brocolli, champignons en kaas (va 6 mnd) Deze deed het bij ons ook goed: Rijst met brocolli, champignons en kaas (va 6 mnd) 100 gr brocolli, 25 gr champignons, 50 gr rijst, 40 gr geraspte kaas (moedermelk/opvolgmelk) Maak brocolli schoon, schil harde steel en snijd de roosjes en de steel fijn. Maak de champignons schoon en snijd in plakjes, doe de rijst met circa 1 1/2 dl water in een kleine pan en zet hem op het vuur. Laat de rijst circa 20 min zachtjes pruttelen. Laat de laatste 6-8 min de brocolli en champignons meekoken. Het vocht zal grotendeels verdampen. Voeg de kaas toe en pureer alles. Voeg evt moedermelk/opvolgmelk toe. Je kunt het invriezen |
| 19/07/2008 @ 20:20 margriet | Hier missen we echt de asperges! En dan lekker met ei en ham En ja de witlof kan ook lekker met ham en kaas....mmmmm Vanaf 9 maanden mogen ze ook pannenkoeken, die je ook kunt maken van die zelfrijzend bakmeel |
[Reageer]

Gerechtjes vanaf 7 maanden

.