< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Twee- en meerlingen » Tweeling met klompvoetjes

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Twee- en meerlingen
Tweeling met klompvoetjes
11/07/2008 @ 11:52
Dubbel

Hoi iedereen,

Ben al een tijdje op zoek naar ouders die hetzelfde hebben meegemaakt als ik. Tot nu toe helaas zonder resultaat. Ik ben 32 weken zwanger van 2 prachtdochters waar men bij alle twee klompvoetjes heeft vastgesteld. De precieze oorzaak is niet gekend : verkeerde positie in de baarmoeder (ze liggen al maanden in stuit) of werkelijk een genetische afwijking. Maakt eigenlijk ook niet uit. Had graag wat ervaringen gehad van iemand die net hetzelfde heeft meegemaakt : praktische organisatie? Hoe verlopen de eerste weken? Hoe vaak naar het ziekenhuis? Ik sta ook op andere forums maar heb tot nu toe niemand gevonden met dezelfde ervaring als ik. Hoop hier meer geluk te hebben. Zou me echt goed doen om me beter te kunnen voorbereiden
Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 13:50

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey Dubbeltje,

Zelf kan ik je niet helpen, maar een vriendin van ons, M, is een dikke maand geleden bevallen van een prachtig zoontje met een klompvoetje.
Misschien kan je haar eens een bezoekje brengen bij 'moeilijk zwanger worden '\wachtlijsten Jette.

En zeker een proficiat met je 2 prachtige dochters in wording !!!
Liefs,
Merlijn

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 14:03
Dubbel

OK ga ik doen. Bedankt!
Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 14:06
Dubbel

Hmm ik heb haar (M) gevonden maar ik ga haar niet zomaar aanschrijven. Misschien heeft ze wel helemaal geen zin om daarover te praten
Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 14:21

Oh jawel...'t is een heel lieve dame !!!

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 23:31
M

Hey Dubbel,

Je had me gerust mogen aanschrijven hoor! Maar nu heb ik je zelf gevonden
Onze Florian heeft één klompvoetje (hij is de helft van een tweeling geweest, maar we moesten er eentje laten reduceren op 12w zwangerschap).
Het valt heel goed mee, die eerste weken... Op mijn profiel staan sinds gisteren 2 foto's van zijn voetje... Eén van toen hij een week oud was, en de andere van gisteren. Dat is slechts 6 weken later. Je moet maar eens zien wat een enorm verschil!

Als je vragen hebt, vuur maar af!!

Succes met de zwangerschap verder!!
M

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 14:09
flairtje

Hoi Dubbel en M.,

Ik heb gisteren ook te horen gekregen dat onze tweeling beide klompvoetjes hebben.
Idd, als het dat maar is... wat ze allemaal al niet kunnen hé.

Groetjes
Flairtje

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 09:28
M

Flairtje,

Moest je vragen hebben, vuur maar af he!
Wij hebben 2 weken geleden te horen gekregn dat onze Florian nu geen operatie nodig heeft. We zijn morgen toe aan zijn 10de en laatste gips. Volgende week krijgt hij zijn schoentjes...

Succes!!
M

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 12:40
flairtje

M.

wat goed zeg dat Florian geen operatie meer nodig heeft, 'k vond ook al dat het er eigenlijk al heel goed uitzag op de foto's hoor.

Ja mss toch enkele vraagjes:
- Zagen ze het al bij de echo's dat hij een klompvoetje ging hebben, zoja vanaf wanneer?
- Hoe vaak moeten jullie naar kiné of andere behandelingen laten doen per week of per maand?

Bedankt al voor je raad en info

Flairtje

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 16:48
M

Flairtje,

Bij mij hebben ze het op de echo gezien als ik bijna 16w was.
Ik was zwanger van een tweeling, mar moest op 12w een reductie laten uitvoeren (hele verhaal op mijn profiel) en toen heb ik vruchtwater van Florian verloren. Het heeft, mits platte rust, bijna 3 weken geduurd vooraleer de hoeveelheid vruchtwater genormaliseerd was. Bij de echo zagen ze het toen en het is bevestigd bij de uitgebreide echo op 20w.

Toen Florian 1w was, heeft hij zijn eerste gipsje gekregen? Dit wordt elke week vervangen. Morgen krijgt hij zijn 10de en laatste gipsje. Volgende week krijgt hij 2 schoentjes aan, met een ijzeren staafje tussen (dennis-brown prothese)http://www.sanipopp.de/ponseti.jpg
zodanig dat zijn slechte voetje in de goede positie blijft staan, zolang hij niet kan stappen... Als de achillespees te kort blijft ondanks de gipsen, moet er een operatie gebeuren, maar dat was bij ons gelukkig niet nodig... Dit is de methode van Ponseti, wij moeten niet onmiddelijk naar de kine...
Hopelijk is het een beetje duidelijk...

M

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 12:09
flairtje

Heel duidelijk M.!

En een hele geruststelling, want ik dacht omdat het zo vroeg al te zien was bij mij de graad van klompvoetjes mss heel hoog zou zijn en dus een operatie zoiezo noodzakelijk zou zijn!
Maar dit geeft toch weer een andere kijk op de zaak hoor! Bedankt!

Ik heb ook vruchtwater verloren door de vruchtwaterpunctie. De hoeveelheid vruchtwater was in 1 zak ook te groot en vorige week was die ook eindelijk terug normaal. De lek is ondertussen dicht denk ik want ik ben al 6 dagen "droog". Maar k moet wel alle weken op controle blijven komen.
Had Florian mss toevallig ook meer pleuravocht door die klompvoetjes of is dat altijd normaal geweest. 'k Bedoel de nekplooi enzo?

Groetjes
Flairtje

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 11:47
M

Hey Flairtje,

Nee, de nekplooi was prima, bij beide kindjes trouwens... Ze vermoeden dat het klompvoetje komt door het tekort aan vruchtwater in de periode na de reductie...

Groetjes,
M

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]