< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » Te hoge FSH waarde!

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
29/10/2008 @ 11:25
Ine

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Gisteren weer follikelmeting. 2 follikels langs rechts van 14 en 15mm en 2 langs links van 13mm. Hopelijk groeien deze 4 gelijkmatig verder en kan er PU volgen van 4 eicellen. Vrijdagochtend weer op controle. Voorlopig ziet het ernaar uit dat PU voor zondag 2 november zal zijn.
Ik voel de Gonal F echt wel: Ik droom zeer levendig, nachtelijk zweten, ik ruik véél véél beter, ... En ik krijg ook last van puistjes in mijn gezicht.
Hoe is het hier met de rest? Beetje stil hier op het topic...

Link naar deze reactie
29/10/2008 @ 13:24
Nouki

Hey Ine, dat ziet er al heel goed uit Ik hoop ook dat ze gelijkmatig blijven groeien. Dit weekend dan al PU, spannend!!

Beele, hoe is het met jouw?

Bij mij ligt alles stil, hé. Gewicht verliezen doe ik ook niet echt, nu'k geen hormonen meer pak. Helaas ben ik een eter bij stress en gezien de situatie thuis... Ben alweer een kilo bij gekomen

Link naar deze reactie
30/10/2008 @ 00:05

Online Status
Hoi allemaal,

Ine, het klinkt heel goed voor jou
Ik hoop dat je eitjes flink zullen doorgroeien.

Noeki, ook voor jou blijf ik duimen, hoe gaat het thuis?
Zal niet meevallen, samen onder 1 dak wetende dat je relatie afloopt!
Succes met afvallen meid!

Hier is het gewoon allemaal heel gek verlopen, toen ik de 3de FM kreeg was er niks meer te zien, de dag tevoren had ik een dikke vette ovulatietest ook mijn slijm klopte helemaal,ik denk dat mijn eisprong eerder was dan de laatste FM, op de FM was mijn baarmoedervlies van mooie dikte, maar er waren dus geen follikels meer te zien, terwijl ik er 4 dagen tevoren toch 3 had van z'n 10mm maar 4 dagen later waren ze dus weg. Op dag 5 na vermoedelijke eisprong heb ik een bloedonderzoek gehad naar progesteron waardes, om te zien of ik ook daadwerkelijk een ovulatie heb gehad, as vrijdag hoor ik de uitslag, en het vervolg voor de nieuwe cycles!
Link naar deze reactie
31/10/2008 @ 10:17
Ine

Beele, wat een gek verhaal. De grote verdwijntruck. Follikels die zomaar verdwijnen, ... Al nieuws van de dokter?

Ik heb vanochtend goed nieuws gekregen: er waren namelijk nog wat follikeltje gegroeid. Nu zijn er 4 langs links en 3 langs rechts! Ik kan niet vertellen hoe blij ik was met dit nieuws! Ik kijk vol goede moed uit naar de PU. Waarschijnlijk zondag, misschien maandag. En ze gaan 'assisted hatching' toepassen op mijn embryo's. Assisted Hatching betekent zoiets als 'hulp bij het openbreken van de eischil' De gedachte erachter is dat er embryo's zijn die wel van goede kwaliteit zijn, maar waarvan de schil 'te hard' is zodat innesteling niet mogelijk zou zijn. Door het kunstmatig openbreken van de schil zou de kans op innesteling groter worden.
Laten we hopen dat deze poging de goeie is!

Link naar deze reactie
31/10/2008 @ 12:11

Online Status
Ine, dit klinkt heel goed bij jou!
Mooie opbrengst van eicellen
Ben benieuwd hoe het verder zal verlopen!

Ik heb vanmorgen de uitslag gekregen van mijn bloedonderzoek naar progesteron waardes, en ik heb een eisprong gehad
Alleen jammer dat ze hem hebben gemist bij de FMs, wie weet wat ons geklus zal opleveren, vandaag is mijn NOD en nog niks te bekennen. maar ik juich niet te vroeg dat heb ik eerder gedaan!
De volgende FMs zouden in elk geval sneller nu opelkaar volgen om niet nog eens mijn eisprong te missen, als dit nog nodig is
Link naar deze reactie
05/11/2008 @ 16:29

Online Status
Hoi allemaal,
Ben inmiddels weer begonnen aan een nieuwe poging voor IUI!
ik ben vanmorgen geweest al heel vroeg 4de cycles dag!
Dit moest ivm mijn cyste, die helaas wel weer wat was gegroeit!
aan de goeie kant zaten gelukkig al drie nieuwe follikels waarvan eentje van 12mm en nog 2 kleine, ik dacht dit gaat rap deze rondeen dit in een spontane cycles zonder stimulatie met een hoge FSH!
zaterdag moet ik terug, nu maar hopen dat ze mooi doorgegroeit zijn!
En dat dan eindelijk mijn eerste IUI door kan gaan!

Ine, hoe is de punctie gegaan?

groetjes Beele
[Laatst gewijzigd door beele - 05/11/2008 @ 16:31] - Link naar deze reactie
07/11/2008 @ 13:52
Ine

Hier minder goed nieuws. Maandag PU gehad en ik had 8 eicellen. Veel pijn in de onderbuik, maar goed gezind naar huis. Tot de volgende dag het labo belde: geen 1 eicel bevrucht geraakt... Ik snap er niks van. Vorige PU had ik maar 1 eicel, maar die raakte gelukkig wel bevrucht en er was toen toch nog een TP van een embryo. Nu dus geen TP.
De kwaliteit van mijn eicellen is dus zwaar achteruit gegaan. Nu is het ook zo datde vorige IVF in UZA was en deze keer in St. Augustinus. PU is in Antwerpen, maar de eicellen en het zaad worden apart vervoerd naar Leuven, waar ze dan bij elkaar gezet worden. Misschien dat dat nefast is geweest voor mijn eicellen??? Een eicel is normaal gezien 24 uur bevruchtbaar, maar als kwaliteit achteruit gaat, daalt ook aantal uren bevruchtbaarheid van de eicel. Misschien dat het dus te lang geduurd heeft eer het zaad bij de eicellen werd gezet... Maar zeker zullen we dat nooit weten.
Nu moet ik één dezer naar de gynae bellen om verder verloop van de fertiliteitsbehandeling uit te stippelen. ICSI misschien?
Soit, ben er eigenlijk nog niet goed van. Al 3 terugbetaalde pogingen IVF kwijt en weer geen TP.

Ik wil niemand ontmoedigen, maar ik maakte ook altijd eicellen aan in spontane cyclus, zonder stimulatie. Heel vaak zelfs 2 eicellen per cyclus, maar de schil van de eicel zal waarschijnlijk te hard zijn, zodat er geen zaadcelletje meer in kan. Deze IVF cyclus heeft dan toch nog een diagnostische waarde. IUI heeft dus echt geen zin meer, want eicel is zonder hulp waarschijnlijk niet te bevruchten.

Eiceldonatie komt dus ook dichterbij. Ik wil de hoop op ons eigen kindje nog altijd niet opgeven, maar we zullen het volgende keer toch alvast bespreken met de gynae. Ik heb gelukkig 2 zussen die met plezier eicellen willen afstaan. Vermits het anonieme donatie is, zouden de eicellen van mijn zus dan naar iemand anders gaan en ik krijg die van iemand anders zijn eiceldoneuse. Tenzij zus boven de 35 jaar is, dan kan enkel rechtstreekse donatie...

Link naar deze reactie
07/11/2008 @ 15:51

Online Status
Och Ine, weet eigenlijk niet goed wat te zeggen
Maar wat is dit balen zeg, en dat is nog zacht uitgedrukt
Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen!
Hopelijk kan er toch nog iets voor jullie gedaan worden!

Ik wordt hier ook z'n beetje gek van het IUI gebeuren!
Vanmorgen had ik al een positieve ovutest, dus ik gelijk bellen met de dokter mocht ik komen voor een extra echo, een follikel was inmiddels 14mm dus echt nog veel te klein voor springen, de dokter kon ook geen verklaring geven voor die positieve test
Wel vond hij een follikel van 14mm al heel vroeg op CD 6, ik vind het ook allemaal vreemd. moet zondag morgen nu terug!
Link naar deze reactie
07/11/2008 @ 16:28
Ine

Beele, dankjewel voor het hart onder de riem.
Een positieve ovulatietest en follikel 14mm, raar... Heeft de gynae ook je bloedwaarden laten controleren? Hoe was LH in je bloed op CD6? Indien daar geen probleem, ligt het aan de test zelf. Anders maak je misschien te snel en teveel LH aan, waardoor je vroegtijdig ovuleert...

Succes zondag. (Uitslapen is er niet bij voor jou! Mijn gynae laat je vanaf 6.30u komen dan. Pff... )

Link naar deze reactie
11/11/2008 @ 22:52
Nouki

Hey dames,

Ik kom ook nog eens piepen. Ik heb 's avonds bijna niet de mogelijkheid om hier te komen schrijven. We wonen dus nog steeds onder één dak en de sfeer zit er niet echt in. En op mijn werk heb ik er niet veel tijd voor. Lezen kan af en toe nog wel.

Ik lees hier wel niet echt zo'n positief nieuws, spijtig genoeg.

Beele, ineens geen follikels meer, pff hoe kan dat nu weer, hé.
En dan Ine, geen bevruchte eitjes? Komt ook al op hetzelfde neer.

't Wordt tijd dat hier eens positief nieuws komt, hé... En dat het dan ook positief blijft.

Ik ga proberen wat meer te komen lezen en schrijven, dan kan ik wat sneller mee steun geven, hé.

Groetjes

Link naar deze reactie
11/11/2008 @ 23:42

Online Status
Hoi allemaal, hier kom ik dan met positief nieuws, gisteren de insiminatie gehad, voor de eerste keer!
Achter af was mijn positieve test van vrijdag helemaal niet zo mis!
Op zondag morgen had ik, nog geen anderhalfe dag later ineens een mooie follikel van 24mmik heb gelijk de pregnyl gekregen en de volgende morgen(gisteren dus) de iui!
Dus zo rap kan het ineens gaan, nu maar weer die vervelende 14 dagen wachten, waarvan er inmiddels al een is verstreken!

Ine, ik weet dat je een hele klap te verwerken hebt gehad!
Maar hoe gaat het nu?

En Noeki, hebben jullie al definitieve plannen om uit elkaar te gaan?
Deze situatie lijkt me ook echt killing!
Sterkte meiden
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]