[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 14/07/2008 @ 10:44 Woedeaanvallen | lies Dag Iedereen, Mijn oudste zoon van 3.5 jaar is een heel lieve zachteaardige jongen. Maar af en toe, als je hem iets verbied, kanhijzo kwaad worden. Hij is dan echt woest. En op hetbegin probeer je je te beheersen en hem kalm aan te pkken, maar het gaat echt niet over. Het is niet mogelijkom hem buitente zetten om af te koelen, of eventjes in de hoek, je kan ook niet met hem spreken want hij huilt dan zo hard en luid dat hij toch niet wil luisteren. Dit gaat dan zo door tot wij hem negeren, en na eenn tijdje koelt hij dan af. Praktisch voorbeeldje: Gisteren zaten we samen in bad en hij nam het speetlje van zijn jongere broer af. ik verbood hem dat, toch deed hij verder. Ik zei dat als hij het speeltje niet los liet hijuit bad moest. Toch deed hij voort, dus namen we hem uit bad en droogden we hem af. Hij werd woest omdat hijuit bad moest. Na het afdrogen namen wehem mee naar beneden, en dar begon het nog erger. Hij liep naar de trap om terug naar bad te gaan, we namen hem weg en probeerden hem in de hoek te zetten. Hijstond er nog niet of hij liep al terug nrd e trap, naar 2 pogingen in de hoek probeerden we hem buiten te zetten om hem wat te laten afkoelen, zelfs dat lukte niet. We kregen hem niet buiten. Ondertussen begon onze temperatuur ook op te lopen. Toenbesloten we hem te negeren, en hij liep zo snel hij kon naar boven kroopin bad en wou lwaterlaten open om terug in bad te gaan. We had de waterkraan afgesloten, dus datlukte niet (de badkamer zoud er anders mooi uitgezien hebben). Hij heeft dan nog een 5-tal minuten staan roepen vanuit bad, en is danbeginnen afkoelen, en teneide raad dna maar naar benden gekomen. Toen was alles weer kalm. We hebben dan met hem gepraat over het voorval, maar dat proeert hij te evrmijen. Kan er ons iemand helpen hoe we zulke woedeaanvallen best aanpakken. Want dit is niet leuk voor hem en niet voor ons, en we willen dit zeker niet laten escaleren. Alvast bedankt voor jullie hulp Lies |
[Reageer]

Lies