< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kleuters » Lies

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
14/07/2008 @ 10:44
Woedeaanvallen

lies
Dag Iedereen,

Mijn oudste zoon van 3.5 jaar is een heel lieve zachteaardige jongen. Maar af en toe, als je hem iets verbied, kanhijzo kwaad worden. Hij is dan echt woest. En op hetbegin probeer je je te beheersen en hem kalm aan te pkken, maar het gaat echt niet over. Het is niet mogelijkom hem buitente zetten om af te koelen, of eventjes in de hoek, je kan ook niet met hem spreken want hij huilt dan zo hard en luid dat hij toch niet wil luisteren.
Dit gaat dan zo door tot wij hem negeren, en na eenn tijdje koelt hij dan af.

Praktisch voorbeeldje:

Gisteren zaten we samen in bad en hij nam het speetlje van zijn jongere broer af. ik verbood hem dat, toch deed hij verder. Ik zei dat als hij het speeltje niet los liet hijuit bad moest. Toch deed hij voort, dus namen we hem uit bad en droogden we hem af. Hij werd woest omdat hijuit bad moest. Na het afdrogen namen wehem mee naar beneden, en dar begon het nog erger. Hij liep naar de trap om terug naar bad te gaan, we namen hem weg en probeerden hem in de hoek te zetten. Hijstond er nog niet of hij liep al terug nrd e trap, naar 2 pogingen in de hoek probeerden we hem buiten te zetten om hem wat te laten afkoelen, zelfs dat lukte niet. We kregen hem niet buiten. Ondertussen begon onze temperatuur ook op te lopen.
Toenbesloten we hem te negeren, en hij liep zo snel hij kon naar boven kroopin bad en wou lwaterlaten open om terug in bad te gaan. We had de waterkraan afgesloten, dus datlukte niet (de badkamer zoud er anders mooi uitgezien hebben). Hij heeft dan nog een 5-tal minuten staan roepen vanuit bad, en is danbeginnen afkoelen, en teneide raad dna maar naar benden gekomen. Toen was alles weer kalm. We hebben dan met hem gepraat over het voorval, maar dat proeert hij te evrmijen.

Kan er ons iemand helpen hoe we zulke woedeaanvallen best aanpakken. Want dit is niet leuk voor hem en niet voor ons, en we willen dit zeker niet laten escaleren.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Lies
Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 21:09
Leonie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Mijn oudste had dit ook vaak, en ik deed het precies zoals jij, en dat hielp dus niks. Mijn oudste had echt duidelijkheid nodig, dus we moesten even doorzetten. Uit bad halen, gaat hij door, in de hoek en iedere keer weer terug zetten, niet opgeven. Ook al is het 10 keer dat je hem terug moet zetten.
Je zult zien als jij doorzet en zelf je geduld niet verliest wat erg moeilijk is dat hij dan wel blijft staan.

Ook gebruiken we een stoplicht, groen is compliment, oranje is waarschuwing en als hij doorgaat wordt het rood. Dan kan hij zelf een keuze maken of stoppen dan wordt het groen of doorgaan dan wordt het rood.
Het werkt bij ons heel goed. Rood is bij ons erg weinig. Oranje is al voldoende.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,
leonie

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 16:47
Astrid

Online Status Stuur bericht
Hier nog zo eentje. Ik weet niet hoe oud die van jou is? Onze oudste is nu bijna vier en het word echt steeds minder.

Wij hebben ook wel eens eindeloze driftbuien gehad en negeren was bij ons het enige dat hielp. Ik ben er zelfs wel eens mee naar de huisarts geweest zo erg was het, en zijn antwoord was ook negeren, negeren, negeren.

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 09:10
Emmeke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Mijn zoon kan af en toe ook behoorlijk driftig zijn. Consequent reageren is idd de beste oplossing en soms een beetje creatief zijn

Een half jaar geleden, toen we pas verhuisd waren, kreeg mijn zoon het ineens in z'n bol na bedtijd alles wat breekbaar was op z'n kamer of wat toch maar een beetje lawaai maakte over z'n hekje de gang in de keilen, op de stenen vloer. In het begin kwamen we telkens naar boven, en natuurlijk werden we steeds kwader. We voelden ons op den duur echt machteloos, er was al zoveel gesneuveld. Op een bepaald moment heeft hij zelfs z'n rieten nachtkastje met z'n Poeh-wekker over het hekje gegooid.

Plots had mijn vriend een idee. Tijdens weer zo'n helse avond ging hij naar boven en zei "Gooi maar Floris! Komaan, gooi maar!" En Floris stond daar toevallig net met weer iets in z'n armen, klaar om te gooien. Hij liet zijn armpjes meteen zakken, want dat had hij niet verwacht.
Mijn vriend heeft hem toen weer ondergestopt en gezegd dat hij mocht gooien wat hij wou, we zouden toch niet meer naar boven komen.
En rarara, het probleem was opgelost. Sindsdien hebben we nooit meer zoiets meegemaakt met hem!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]