< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » zindelijkheid

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
zindelijkheid
06/08/2008 @ 20:59
kk

Online Status
ik had 3 kaka-onderbroekjes en 1 pipi-onderbroekje. Soms wou hij zelfs geen broekje aandoen, met gevolg: een aantal keer pipi op de vloer. Maar geen 1 keer in dat potje he. maar ik heb er goede moed in, ik ben tenslotte nog maar 1 dagje bezig he. We zijn eventjes naar de winkel geweest met dan wel een pamperbroekje aan en die is helemaal droog gebleven, (puur toeval natuurlijk ) hihi...
hopelijk hoor ik hier nog iemand!!!!

groetjes

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 21:16
Heidi

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey, de eerste dagen deed Amber ook voortdurend pipi op de grond.
Maar na 1 week was ze droog. Nu zijn we 3 weken verder na de startdatum en ze is al 2 weken droog met heel soms nog een ongelukje. Enkel stoelgang durft ze niet te maken op het potje. Ze houdt het op tot ze niet meer kan en begint dan heel hard te wenen. Maar ik heb al gelezen en gehoord in de kribbe dat dit normaal is en dat het vanzelf ook verdwijnt.
Blijven volhouden! Voor je het weet is hij zindelijk.
Gtrz

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 21:21
kk

Online Status
dag heidi, ik hoop dat het hier ook zo zal zijn, maar ik vrees een beetje dat die van mij nog een beetje te jong is om echt al zo goed zindelijk te zijn. Ookal doet hij 2 keer per dag nog in zijn broekje en derest op het potje, dan zal ik ook al blij zijn hoor.
hij moet nog 21 maand worden.

groetjes

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 08:12
kelleke

Online Status Stuur bericht
hey

wij zijn begonnen in juli met de pamperbroekjes uit te laten en pipi ging na een week heel goed.toen hij nog een pamperbroekje aanhad ging pipi er niet meer in daarmee uit gelaten. er gebeuren soms wel nog ongelukjes maar niet echt veel meer.
kaka begint sinds een week te lukken is soms nog wel te laat maarja...

voor zijn middagdutje is hij ook droog snachts 2 van de 3 keer. smiddags gaat hij zonder pamper in bed en wordt er dan ook wakker voor en roept dan.snachts gaat hij er wel nog pamper in.

ik zou ook zeggen volhouden. het is nog zo gemakkelijk als ze droog zijn. ik heb wel van huggies trainingbroekjes gekocht voor als we ergens naartoe gaan want had het in de fun aan de kassa gelapt van in zijn broek te plassen. het zijn vind ik echt wel leuke broekjes voor meisjes met princessen en voor jongetjes met cars erop.staan dan ook tekeningetjes op die eraf gaan als ze geplast hebben. Yarno vind die hemels die broekjes.

Veel succes met de training.

groetjes
kelly

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 19:51
kk

Online Status
@kelleke, jouw zoontje is ongeveer de leeftijd van de mijne (13-11-2006). En bij hem lukt het blijkbaar heel goed. Geeft mij weer extra moed se . Ik gebruik nu die huggy pamperbroekjes van winney the pooh nr 5. Maar ik had ook al gedacht om die van cars te gaan kopen als de deze op zijn (maar misschien hoeft het daartegen niet meer he ), en ik heb ook nog van die bambino trainingbroekjes (wasbaar). We zien wel hoe ver hij daartegen staat. Voor snachts gebruik ik wel nog de gewone pampers (van 'pampers' voor de nacht) want smorgens is zijn pampertje nog boordevol pipi.

vandaag(2de dag): 1 klein plasje op het potje en 1 keer op de grond. 1 x kaka op de grond, hij had juist op het potje gezeten, liep er af richting living en jahoor, het was zo ver, kaka op de grond.
en tijdens zijn namiddagdutje pamper goed vol met pipi. En misschien ook pipi in het bad, dat weet ik natuurlijk niet he .
Ging toch al wat beter dan gisteren zou ik zo zeggen, niet?

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 08:07
kelleke

hey

idd het gaat al beter... wat je ook kan doen is iets zoeken als beloning. bij ons waren dat de stickertjes van cars voor de pipi.(een wc bril verkleinertje heeft bij ons ook geholpen) elke keer ook al was het maar 2 druppels kreeg hij er eentje.ze hangen nu zelfs nog in de badkamer en in de living ook al plakt hij er geen meer. wat wij ook doen is als hij in zijn onderbroek geplast heeft zeggen ei kijk nu is samson of bumba of de auto ( wat er ook al opstaat) vuil.en na een tijdje zei hij da dan zelf.
wij hebben in het begin ook de keukenwekker gebruikt klinkt heel stom maar hij vond da grandioos ( had wel veel tijd want zit thuis omwillen van zwangerschap) in het begin liep die bv af om de 15 - 30 minuten en dan was het potje zitten en zo heb ik da alle dagen verlegt zodat ik na een kleine week aan ongeveer een uurtje zat. en dan zonder wekker. ook nemen wij het potje altijd mee in den koffer. als we ergens aankomen vragen we of hij moet en hij zegt ondertussen het wel zelf ook hoor. maar na een uurtje a uurtje en een half moet hij er van ons toch is op. er is niet overal een wc da ge kunt gebruiken en eens hij het doorheeft is da best wel handig als je het bij hebt want gelijk zondag waren we nog geen 10 minuten weg of hij moest al... vind da grandioos da hij dan in de koffer erop mag zitten is wel dikwijls da maarja...

de kaka gaat hier nu goed daar is de beloning een tekenfilmpje voor als hij het doet op zijn potje...ik was begonnen met zo een reepje chocolade van kinder maar da werkte niet stimulerend genoeg. dus een tekenfilmpje. en komt het sinds 2 dagn ook zelf zeggen. laat u vooral niet ontmoedingen als die kaka lang duurt want heb ook van plan geweest om terug een pamper aan te doen want die kaka altijd.maar kijk geduld en het loont. moet nu wel zeggen heb iets gedaan waar ik zelf echt wel tegen was maarja... hij vroeg zich 2 weken geleden ofzo af wat mama zo lang op de wc zat te doen en tegne al mijn principes in heb ik hem laten kijken in de wc en als bij wonder is zijn euro gevallen blijkbaar. als ik ga plassen laat ik hem ook meegaan in de hoop da hij het hoort en dan zeg ik mama ook pipi doen é.

hopelijk heb je er nog iets aan.

groetjes
xxx

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 11:52
kk

Online Status
zeker en vast, heb de stickertjes boven gehaald en eens zien of dat lukt, hij zit nu op het potje maar wel voor tv, is misschien niet goed, maar daar blijft hij langer opzitten en ik hoor precies toch wat pipi vallen, dus mag hij sebiet een stickertje plakken he.
Hij blijft anders nooit lang zitten, hij zal misschien denken: wat doe ik hier op da potje.
ik heb tot hiertoe 1 x pipi en 1x kaka op de grond gehad en nu pipi in het potje....

tot volgende
xxx

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 19:55
kk

Online Status
de stickertjes werken goed, als hij pipi op het potje gedaan had, zei ik: en nu gaan we een stickertje plakken, en hij wist direct wat ik bedoelde hoor. Heeft toch 5 stickertjes mogen plakken vandaag, nog een paar keer op de grond, maar kom, het is de 3de dag he.
Hij lijkt al heel de dag supper blij, misschien omdat hij het begint door te hebben???

wie blijft er zo een beetje meebabbelen ivm zindelijkheid?

groetjes

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 20:31
kk

Online Status
We zijn nu een weekje bezig. Soms doet hij pipi en kaka op het potje, maar ook nog veel in zijn onderbroekje/grond. Soms begint hij te plassen en stopt hij en dan kan ik hem nog op het potje zetten en doet hij verder. Soms doet hij gedurende 2u en half niets en soms doet hij op een half uur tijd 3 keer pipi.
Als hij al lekjes gelaten heeft kan ik hem gemakkelijk op het potje zetten, smorgens ook. Maar als ik hem erop wil zetten omdat ik denk dat het toch al wat geleden is dan protesteert hij, als ik hem dan laat verder spelen kan het zijn dat na 5 sec de pipi op de grond ligt.
Ik heb vaste tijdstippen: smorgens, savonds en voor en na de eetmomenten. Maar tussendoor is het ook eens nodig.
Maar hij protesteert toch veel hoor.
Als er iets in het potje ligt is hij wel heel fier, hij zegt dan op een speciale manier 'pipi'. en dan mag hij een stickertje gaan plakken he, dat vind hij zo tof, maar spijtig genoeg stimuleert hem dit niet echt om pipi OP HET POTJE te doen. Hij kijkt wel altijd achterom in het potje om te zien of er iets inligt, maar meestal 'helaas'.
wat raar was daarstraks: hij had een paar lekken op de zetel achtergelaten: ik zei: dat is pipi he. en hij zei: pipi, pipi.
Ik nam hem mee naar het potje, zonder probleem. Maar bleef niet lang zitten en liep naar de zetel, ik achter hem, maar het was te laat. exact op die plek had hij terug pipi gedaan. Precies of hij dacht dat het daar moest. Nu wijs ik regelmatig in het potje en zeg: hier moet pipi. Hopelijk werkt dat een beetje.
Heb hem ook al eens op de wc gezet, met brilverkleiner, maar daar heeft hij precies wat schrik op.
is het normaal dat het zo gaat na een week. Want ik dacht dat als je geen pampers gebruikt dat het na een week of 2 al goed zou gaan.
Als onthaalmoeder moet ik bij de kindjes de pampers blijven gebruiken, dus gaat dat wat trager. Ik heb nu nog een halve week om het zo (onderbroekje/blote poep) te doen en dan ga ik de bambino-trainingbroekjes gebruiken, want is niet hygiënisch met kruipertjes in de buurt, ik zie het al gebeuren.: De onze plast en de andere kruipt erdoor. Bah...

groetjes

Link naar deze reactie
16/08/2008 @ 01:03

hoi,
knap dat jullie zo met de zindelijkheid bezig zijn maat je kan niets forceren. ook niet met stikkers of snoepjes of filmpjes. het kan goed zijn dat elke keer dat het nu lukte puur toeval is. jef deed het vroeger eerst ook een periode goed maar stopte dan in eens om pas rond zijn 2 jaar en 3 mnd er " echt" klaar voor te zijn en toen was hij binnen de week zowel voor pipi als kaka droog ( zelfs op 3 dagen tijd).als het na deze week niet lukt zou ik zeggen forceer alsjeblief niets want misschien duurt het dan nog eens zo lang voor hij terug wilt hoor.kindjes moeten er echt rijp voor zijn voor de 2 jaar is extreem vroeg en zeker bij jongens! maar pas op, je hoort mij niet zeggen dat het niet kan!

groetjes en veel succes ermee
evi
Link naar deze reactie
16/08/2008 @ 20:50
Mirjam

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey

Hier krijgen we sinds donderdag 'kaka' terwijl er geen is dus maar eens op het potje en wonder boven wonder jaja pipi en kaka in het potje. Wij hebben er voor gekozen om nog niet echt met zindelijkheid bezig te zijn, maar als hij het zelf komt vertellen gaan we hem wel op z'n potje zetten.

groetjes Mirjam

Link naar deze reactie
16/08/2008 @ 22:32
kk

Online Status
sinds donderdag gaat het hier heel goed. Donderdag tijdens de dag heeft hij 5 stickers mogen plakken, 1 keer kaka in zijn broekje. Was echt enthousiast om op het potje te gaan. Maar die late namiddag zijn we naar men schoonouders vertrokken tot vrijdag late namiddag en daar wou hij niet op het potje, 1 keer wou hij maar heeft hij niets gedaan. Hij kwam wel duidelijk maken dat hij kaka gedaan had. Die vrijdag avond(vanaf 16u) heeft hij 3 grote plasjes op het potje gedaan en helemaal niets in zijn broekje, goed he.
Maar vandaag ben ik de hele dag naar mijn ma gegaan en daar wou hij ook niet op het potje (1 keer wel en dan heeft hij ook pipi gedaan).
Komt dit omdat het daar 'niet thuis' is en dat het een ander potje is???????
We zijn vandaag ook naar babybaby (babywinkel) geweest en daar zag hij 'zijn' potje op het rek staan en zei (voor de 1ste keer) 'ptje', de 'o' zei hij niet, en rekte zijn armkes op het te proberen te pakken, was enthousiast eigenlijk, maar ja helaas kon ik hem er niet opzetten he
Dwingen doe ik niet hoor, maar ik blijf er mij wel mee bezig houden. Maandag start ik terug als onthaalmoeder (verlof dus gedaan) en dan gaat hij telkens met de andere mee naar het potje. Ligt er niks in, tja dan is dat maar zo he. Maar hij begrijpt het wel hoor en dat is een begin. Hoe ik met hem bezig ben geweest nu tijdens verlof zou ik nooit kunnen doen tijdens het werk, daarmee nu begonnen

Link naar deze reactie
17/08/2008 @ 20:31
Mickey

Wat ik bij sommige van jullie lees is dat bij jullie de baby zindelijkheid communicatie niet bekend is.
Dit wil zeggen dat een baby van een aantal dage of maand al aangeeft dat het moet plassen en poepen. Ik ben dit helaas te laat te weten gekomen. Ben nu 2 weken bezig en mijn dochter van 9 maand poept op het potje en soms een plas. In China, zuid Afrika zijn baby's vanaf 6 tot 9 maand zindelijk. Het gaat op een rustige manier van op het potje zetten of wc. Geen straf of stress komt hier bij kijken. Je kan de baby zonder luier laten liggen, dit doe ik alleen als het warm is en dan in de box (als het dan mis gaat kan ik het makkelijk verschonen).
Kijk goed wanneer je kind plast, zo kan je ook ontdekken voordat het plast of poept. Dan kan je de kleine op de pot zetten.
Regelmatig op de pot zetten. Een kind rond de 8 maand plast ongeveer 1 keer per uur. Dan kan je je kind om het uur op de pot zetten.
Dit vergt wat tijd, maar je kind is eerder uit de luiers.
Dit is beter voor de huid van de kleine. Dit is goed voor de band met je kind (elkaar leren begrijpen). En voor het milieu, minder luiers.

Veel plezier ermee,
Groeten Mickey
Link naar deze reactie
17/08/2008 @ 20:57
kk

Online Status
Mijn zoontje is nu 21 maand en nu plast hij soms 3 keer op een uur en soms laat hij er 2 uur tussen. Een 3 tal maand geleden heb ik hem ook eens in blote poep laten lopen, maar niet lang hoor. In 5 minuten tijd 3 kleine plasjes. Hij deed dit terwijl hij zelfs aan het lopen was. Nu staat hij stil en kijkt hij zo dromerig als hij plast.
De training gaat hier heel goed. Als ik hem op het potje zet dan kijkt hij direct naar beneden en doet echt moeite om te plassen. Hij heeft het dus heel goed door, maar soms nog in zijn broekje hoor, vooral als hij dan aan het spelen is, geconcentreerd spelen dan.
Daarstraks wou hij niet op het potje gaan zitten, maar ik zag dat hij moest plassen (aan zijn dik piemeltje: zie topic piemeltje) dus ik zei: nenee eerst pipi doen en dan mag je gaan spelen. hij ging zitten en ik zag hem moeite doen en er kwam een klein plasje uit, meer niet. Een beetje later terug op het potje voor klein plasje.
Dit kan toch geen kwaad he voor bv een blaasontsteking???????

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 08:39
kelleke

hey ka

hier heb ik ook is schrik gehad voor een blaasontsteking omdat die soms ook alle 10 minuten ging plassen voor 5 druppels en ben daar dan mee naar de ka geweest. die wist mij te vertellen dat jongetjes niet zo heel makkelijk een blaasontsteking hebben en dat als ze dat wel hebben dat een achterliggend probleem zou hebben.

mij had ze de raad gegeven van terug nen pamper aan te doen maar vermits meneer dat niet wou heb ik dat ok niet gedaan en is dat vanzelf terug over gegaan. want ik wel merk is dat hij het soms nu ook terug heeft maar dan omdat hij zijn eigen niet uitplast om bv snel terug met iets te kunnen gaan spelen ofzo.mss is het ook zoiets bij je zoontje omdat je zegt dat hij aan het spelen was.ongelukjes gebeuren hier ook nog hoor maar eigenlijk niet heel veel meer.

succes nog met de training.

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]