< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Holebi-ouderschap » naam tweede mama

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Holebi-ouderschap
naam tweede mama
23/07/2008 @ 07:14
lel

Online Status Stuur bericht
ik snap het ook niet van het gek doen, misschien als er ooit een jongetje komt dat het anders is.
Ja ik vind wel dat een jongen effectief meer mannelijke rolmoddelen ter beschikking moet hebben.

Maar wij hebben nu een dochtertje en die vliegt ook in de lucht, daar "vechten" we ook mee, die zit ook in onze nek en daar voetballen we ook mee, ... Waarom niet? En mij lijkt het niet anders te gaan dan met een jongen. Ik denk zelfs dat je dan lekker nog wat ruwer kan doen. Maar gelijk ik zeg, misschien als er hier effectief een jongetje rondloopt dat ik dan anders ga denken?!

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 09:59
Bo

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik denk dat het meer met verschillende karakters te maken heeft. ik dacht ook echt dat een jongetje een vader en een moeder nodig had, omdat ik helemaal niet hou van dat drukke gedoe. M'n vriend vind dat juist het allerleukste en ik zie dat m'n zoontje het ook prachtig vind!
Vriendlief leert ook hele andere dingen aan Bootje, hoe je een boortje moet vervangen bv. ( 14maanden is hij pas maar hij vind het geweldig!)
Nou heb ik een vent in huis dus hoef ik niet te weten hoe dat werkt. denk dat dat bij jullie toch anders is he!

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 12:26
nans

Waarom leeft iedereen hier nog in een rolmodellen-wereldje? Wij zijn twee vrouwen (ik bedoel niet het mannelijke type) en zijn best wel handig met verschillende zaken. Onderhouden ook mee de groententuin en de dieren van mijn ouders, ... . Er zijn inderdaad zaken die een man beter zou dan dan onszelf, maar ben er zeker van dat die zaken zullen opgevangen worden bij de grootouders. Er zijn ook nog nonkels en dergelijke die rondlopen om bepaalde aspecten op te vangen. Maar de opvoeding van een kind zal toch niet bepaald worden door het hebben van twee mama's? Misschien ben ik daar helemaal fout in, dat zal dan wel bekend raken als onze zoon er is, maar zie momenteel geen problemen.
Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 14:10
Wonder

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik had een kindje in de klas (ben juf) met 2 mama's. Zij noemde ze mama D. en mama J. Dit waren 2 afkortingen van hun langere voornamen. Dit klonk voor mij zo normaal dat ik er nooit over nagedacht heb dat het ook nog anders zou kunnen. Zo zou ik het ook doen als ik in hun situatie zat denk ik....

Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 14:07
Caroline

Online Status Bekijk profiel
Mijn voorkeur gaat uit naar moetie of mamsie. Alletwee erg schattig!

@Nans: een man is en blijft nou eenmaal iets anders dan een vrouw, hoe je het ook draait of keert, daar hoef je helemaal niet in 'rolmodellen' voor te denken. Ik ben er van overtuigd dat twee mannen of twee vrouwen een kind perfect kunnen opvoeden, maar snap het best als Catsmart zegt dat ze soms beroep doet op haar broers en dat ze merkt dat haar kind daar toch soms behoefte aan heeft. Dat is hetzelfde als dat ik sommige dingen liever doe of bespreek met mijn vriendinnen, omdat die als vrouw sommige dingen toch beter begrijpen en aanvoelen, en andere dingen met mijn vriend, omdat hij als man soms beter raad kan geven wat betreft andere zaken.

Aan alle toekomstige mama's en moekes een zalige zwangerschap en in de toekomst veel plezier met hun kleine spruit gewenst!

Caroline

Link naar deze reactie
03/08/2008 @ 17:54
Catsmart

Sorry dat ik nu pas reageer maar we waren op vakantie :)

Wat ik bedoelde met dat ravotten en zo is dat er sommige dingen zijn die wij fysiek niet afkunnen. Sorry, maar dat is gewoonweg zo. Ik loop best wel snel en voetbal best wel goed, maar mijn broers, dat zijn echte sporters en die spelen anders met een kind, of dat nu een jongen of een meisje is maakt niet uit. En wij merken wel dat onze zoon daar toch wel behoefte aan heeft om op een andere manier aan die sport te doen, of op een andere manier te spelen. Misschien is dat teveel in een rolmodel man-vrouw, maar ik zie ook hoe hij reageert op een man en op een vrouw. Wij zijn twee vrouwelijke types en zitten niet in het cliché van man-vrouw lesbische koppel. En mijn vrouw doet ook wel superzot en supermannelijke dingen met hem, zoals het vervangen van fietsbanden, dingen in elkaar steken (ze is een Ikea-expert :)), de tuin onderhouden, auto's wassen, enzovoorts. Daarvoor hebben wij heus geen man nodig. Maar soms merk je dat een kind ook wel eens een mannelijk karakter nodig heeft om mee te communiceren. Dit heeft absoluut niets te maken met een rolmodel-relatie, want niemand in onze familie heeft een rolmodel-gezin. (1 gescheiden broer, 1 broer zonder kinderen).
Mijn beide broers hebben geen zoons en trekken zich enorm hard op aan onze zonen, en ik merk ook hoe hard ZIJ opbloeien als zij met dat kind bezig zijn. Dan zijn zij degenen die in de tuin zitten te voetballen, en wij degenen die gezellig tafelen.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]