< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kleuters » zoontje mist mama niet

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Kleuters
zoontje mist mama niet
17/07/2008 @ 14:55
Leen1984

Hallo,

In de nacht van zondag op maandag is mijn zoontje (wordt 4 in november)met zijn papa vertrokken naar de familie van papa in Tunesie.
Ikzelf vlieg hen volgende donderdag achterna (10 dagen later dus).
We zijn vandaag dag 4 en als ik bel, wil mijn zoontje niet aan de telefoon komen.
Hij heeft geen aanpassingsmoeilijkheden. Eet en slaapt goed, speelt goed,... (ik moet er wel bij zeggen dat hij erg verwend wordt en 100% aandacht krijgt).

Nu voel ik mij toch welh eel verdrietig. Ik vind het zo moeilijk. ik kom thuis in een leeg huis, mis mijn mannen ontzettend en heb vaak een krop in de keel.
en dan wil zoonlief niet eens met me praten!

Ik denk dan gelijk dat het komt doordat ik vrijdag en zaterdag vooral heel snel boos werd op mijn zoontje. Dat kwam doordat ik zo opzag tegen hun vertrek, dat ik er erg prikkelbaar en huilerig van werd.

Toen hij die nacht vertrok heeft hij mij wel 3 keer geknuffeld en gezegd dat hij van me houdt en nu doet ie zo.

Iemand een geruststellend woordje?
Ik ben zo bang dat als ik daar aankom, dat hij mij dan gaat negeren of zo :-(

Groetjes,

Kathleen
Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 15:06

Hey Leen,
Kop op. Je moet je geen zorgen maken. Het is voor je zoontje helemaal iets anders, mama aan de telefoon of mama die plots voor hem staat.
Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn dochtertje (was toen wel jonger, 2.5j, maar telefoneren deed ze als de beste). Ze was aan zee met de grootouders (is niet hetzelfde dan Tunesië, maar goed, ze was ook niet thuis). En aan telefoon komen, deed ze toen ook niet. Maar toen we haar gingen halen, wou ze ons niet loslaten.
Kinderen van zijn leeftijd zijn vaak gewoon ook koppig. En als ze met iets bezig zijn, willen ze niet gestoord worden. Is hij aan het kleuren, en vraag je om aan de telefoon te komen, zegt hij gewoon neen. Dat heeft niets met jouw persoonlijk te maken, hij is gewoon met zichzelf bezig. Het is voor jouw ongetwijfeld niet makkelijk, maar ergens moet je blij zijn dat hij het zo goed heeft nu. Hij is onlangs toch ook lange tijd ziek geweest, hé. Het feit dat hij je, op het moment van het telefoontje, niet nodig had, bewijst dat hij zich goed in z'n vel voelt. Als je een huilende zoon aan de lijn had gehad, had je je ongetwijfeld nog slechter gevoeld.
Gooi hem 's avonds een kusje (je kan aan papa vragen hetzelfde te doen met je zoontje, een kusje naar mama gooien). En wees maar gerust, als je hem volgende week ziet, is het grote liefde!

K'tje
Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 15:23
dieke 9Maand Moderator

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey meid

Mijn oudste is ongeveer zo oud als jouw zoontje. Hij gaat nu doordat wij graag eens alleen zijn om te rouwen om onze allerjongste, vaak logeren bij mijn mama. Als ik dan tijdens de dag eens bel, wil hij vaak ook niet aan de telefoon komen hoor. En ik vraag me dan al lang niet meer af of dat komt omdat het hier geen echt feest is tegenwoordig of zo. Hij is dan inderdaad, zoals K'tje zegt, gewoon volop bezig met vanalles en nog wat. Natuurlijk mist hij zijn mama wel eens! Maar op die leeftijd zijn hun bezigheden errug belangrijk :)

Denk maar niet dat hij nu nog piekert over het feit dat je even boos was op hem. Hij is dat allang vergeten, dus jij doet dat best ook. Probeer in zijn plaats blij te zijn dat hij zich zo goed amuseert daar en wees maar zeker dat hij toch ook blij zal zijn als hij mama terug ziet hoor!

Als je strakjes een kusje naar hem gooit, gooi je er dan ook eentje naar mijn sterretje?

Liefs!

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 15:46
Leen1984

Doe ik Dieke!
Als ik dan jouw reacties lees, vraag ik me af waar ik in hemelsnaam zo'n drama om maak. Ik moet mijn mannetje 10 dagen missen, jij het jouwe voor het leven.
Sorry voor mijn gezeur hieromtrend.

K'tje, je hebt gelijk hoor.
Hij zal zich idd heel goed voelen. (gelukkig maar, want na die wekenlange koorts heeft hij nog een flinke bronchitis gehad, een 2tal weken geleden). We hopen dat het droge, warme klimaat in tunesie zijn gezondheid gunstig zal beinvloeden.

Groetjes
Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 21:28
Martine

Dieke,

Ik ben je af en toe bij andere topics tegengekomen en nu lees ik wat er met je derde kindje gebeurd is. Ik vind het supererg voor je en wens je heel veel sterkte toe...

Martine

Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 22:56
ik

Hallo,

Ik denk eerkijk gezegd dat hij gewoon boos is omdat jij er niet bent en dat hij daarom niet aan de telefoon wil komen om met je te praten. Als mijn zoontje zijn papa niet ziet omdat hij een paar dagjes weg is wil hij meestal ook niet aan de telefoon komen , maar dat is gewoon omdat hij kwaad is dat zijn papa niet bij hem is hoor.

Groetjes

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 22:13
vicky

Hallo,

Mijn man is vaak weg voor zijn werk... Levin vraagt dan wel verschillende keren waar zijn papa is, maar als ik papa bel, 'moet' hij spelen en heeft hij geen tijd om iets tegen papa te zeggen aan de telefoon. Toch mist hij zijn papa wel hoor, want als hij thuiskomt, is het groot feest!
Bij mij hier soms net hetzelfde, als vertrek bij mijn ouders om te gaan werken, gunt hij me geen blik meer! Zelfs als ik terug binnen kom, interesseert het hem niet. Maar als hij valt en een pijntje heeft, is mama de enige die hem kan troosten... Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel...

@Dieke, ben pas terug van vakantie en lees nu pas je verhaal! Veel sterkte! Je zal Gustje wel verschrikkelijk missen! Ik ga vanavond extra aan je sterretje denken en ik ga hem een dikke kus en knuffel opsturen!

Groetjes,
Vicky

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 23:14
dieke 9Maand Moderator

Hey Vicky

Bedankt dat je vanavond een kus en knuffel stuurt naar onze lieve schat! Het doet me telkens weer deugd te weten dat hij ook door andere mensen gedragen wordt. Net nu ik het weer even heel moeilijk heb, lees ik dan zoiets en dat helpt. Bedankt!

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 16:04
Leen1984

Hoi allemaal,

Intussen ben ik sinds de 24ste herenigd met mijn zoontje en man en zoonlief was echt zoooo blij om me te zien, hij heeft me 100 keer gezegd hoeveel hij van me houdt.
Nu mag alleen ik hem verzorgen, anderen mogen niet aan hem komen, dat is natuurlijk wel minder leuk voor hen.

maar goed, hij heeft me dus wel degelijk heel hard gemist. De eerste dag mocht ik niet naar de wc zonder dat hij in paniek raakte dat ik terug naar Belgie was zonder hem.

groetjes,

leen
Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 16:10

Hey Leen,
ik ben blij dat het allemaal zo goed is meegevallen! Maar ik begrijp wel dat je je er eventjes slecht door voelde, hoor.

Geniet nog van je verlof en geef je zoontje maar een extra knuffel!

K'tje
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]