< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kleuters » geen kaka meer willen doen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Kleuters
geen kaka meer willen doen
21/07/2008 @ 12:28
lynna

hallo,

m'n oudste dochter doet sinds 3weken pipi op het potje.

het probleem is dat ze geen kaka op het potje wil doen ( ze heeft het wel 1x gedaan ) zelfs in de pamper wil ze het niet meer doen.
ze zegt het wel als ze eigenlijk moet maar durft dan niet en word hysterisch en dan houd ze het op. meestal als ze s'avonds een uurtje in haar bed ligt doet ze wel kaka met als gevolg dat het wel "harde" kaka is en ze soms nogal veel moeite moet doen.

hebben jullie tips hoe ik haar kan motiveren om op het potje kaka te doen.

groeten

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 11:26
kelleke

Online Status Stuur bericht
hey lynna

het enige wat ik kan zeggen is geduld... mijn zoontje is ook al ene paar weken zindelijk maar kaka gaat stevast in de broek. de laatste week gaat het wel meer en meer op het potje maar heeft er blijkbaar om een of andere reden bang van. ik heb zowel hier als bij peuters al is een topic geopend en iedereen zegt geduld komt wel van zelf. nu ken ik ondertussen zijn doen wel al als hij moet en zet ik hem erop met als gevolg dat er meestal wel iets (niet alles) in de pot zit. dan krijgt hij als beloning een filmpje ôp tv en 2 centjes in de spaarpot (vind dat grandioos van daar centjes in te steken) ook heb ik kandoo doekjes gekocht en mag hij die dan zelf uit het doosje nemen. het heeft met zijn momenten wel effect maar zeker niet altijd.

da hysterisch worden ken ik ook wel een beetje vandaag ging het goed maar eergisteren bv gaat hij als kressend op zijn potje zitten 1 klein stukje eruit en dan de rest in de broek. zeg dan wel eijkeba da zijn onderbroek vuil is maar meer niet. het komt wel.

veel succes nog

Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 10:17
Nathalie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo

hier was hij ook al maanden droog met pipi en kaka lukte niet ;uiteindelijk hebben we hem in de winkel een mooie cadeau laten kiezen en die is de kst opgegaan in de living dat hij hem goed zag staan en als hij kaka op potje deed zou hij die krijgen ;het heeft 3 weken geduurd en toen had hij hem verdiend ;direct terug naar de winkel gegaan en dag er na terug kaka ;dit ging paar dagen goed maar toen begon hij te klagen van buikpijn en deed maar om de 3 dagen kaka ;een maand geleden lag hij in het ziekenhuis voor uitdroging door rota en daar hebben ze glycerine geprobeerd zonder resultaat dan lavement ;heb gevraagd om iets voor hem goed te kunnen laten gaan en nu krijgt hij movicol junior om de 2-3 dagen en gaat het redelijk goed ;
maar voor het op potje te laten gaan zou ik eens proberen met een groot cadeautje ( hier megacamion ) en dan zeggen dat ze het pas krijgt als ze kaka op potje doet ;

grtjs

Link naar deze reactie
02/08/2008 @ 22:20
Smarties

Hoi Lynna,

wij hebben een tijdje geleden hetzelfde aan de hand gehad met onze meid. Hysterie voor kaka te doen. Heb toen gewoon haar voeding licht aangepast: kiwi of pruimen ipv appels en banaan, veel laten drinken, onder haar eten wat olie doen. Dit stimuleert de stoelgang. En natuurlijk belonen, bij ons was dat met een suikerboontje (want ze was net grote zus geworden).
Misschien is dit alles voor jullie ook een suc6 en geef het wat tijd!
Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 22:07
Daisy

Hey,

Ook hier een kindje dat enkel kaka in de broek doet. Pipi gaat zeer goed, vandaag heel de dag droog, we zijn ermee gaan shoppen en ze zei me altijd of ze al dan niet moest plassen.

Als ze kaka moet doen dan gaat ze zich altijd 'verstoppen' achter iets of onder tafel omdat ze beschaamd is. We kunnen haar vragen of ze kaka moet doen, zegt ze "nee, nee", 5 min later in de broek. Ze beseft het dus wel maar ze 'durft' gelijk niet op de wc.

Hebben al vanalles geprobeerd:
- belonen,
- speciale Dora doekjes,
- wc verkleiner gekocht,
- groot cadeau belooft (toen is ze wel 1 keertje op wc gegaan en toen heeft ze een mooie zingende en dansende pony gekregen), helaas daarna niet meer en we hebben dan besloten om haar pony af te nemen en ze krijgt hem terug eens ze terug op de wc gaat maar het doet haar niks, ze vraagt er zelfs niet naar,

- we hebben ook al geprobeerd om het te 'negeren' (verschonen en niet boos worden of straffen, gewoon niks erover zeggen dus),
- we zijn al boos geworden, allez eigenlijk blijven we bezig.

Als ik hier lees dat het vanzelf komt dan kan ik daar inkomen maar het is toch vervelend te weten dat ze het kan maat gewoon niet wil. Zeker nu ze naar school gaat gaan in sept heb ik er echt schrik voor dat ze daat mss niet zo snel door gaan hebben dat het in de broek zit en dat ze er dan blijft mee lopen (ze zegt soms niet dat het in de broek zit, je moet het ruiken)

och ja, geduld is een schone zaak zeker? Ik weet dat ik bij mijn zoontje sneller ga beginnen met potjes training!

Groetjes, Daisy

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 22:24
zina

Hey,

Ik heb net hetzelfde meegemaakt en volgens de pediater is dat zeker geen aandacht trekken!!!!
Het doet pijn als ze kaka doen, natuurlijke reactie is schrik hebben en het niet meer willen doen resultaat constipatie!!! Dus ze komen in een visieuze cirkel.

Niet om mee te lachen en zeker niet om boos over te worden. Wij moesten zoveel mogelijk dingen geven waarmee hij gemakkelijker naar de wc zou kunnen gaan. veel fruit (buiten bananen), groenten en als hij tegen de avond nog niet naar de wc gegaan is laxeermiddel geven!
Ze moeten min 1x per dag kaka doen!

Als ze geconstipeerd blijven is de kans groot dat er een stukje darm mee naar buiten komt en als dat blijft duren (dan spreek ik wel over maanden) dat dat er uit komt opperatie!

Dus niet mee lachen en zeker niet boos worden, zo weinig mogelijk aandacht aan geven zodat je geen paniekreactie ontwikkeld en gewoon zijn eetgewoontes aanpassen.

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 11:34
moeke

Ook bij ons hetzelfde probleem. Ophouden, dagen aan een stuk en als het er dan toch uit moet ... traantjes, paniek en heel veel pijn.

Probleem is dat die van mij bovendien een hele slechte eter is. Voeding aanpassen zal heel moeilijk zijn. Drinken is geen probleem, dat gaat er vlotjes in.
Met de oudste hebben we indertijd hetzelfde probleem gehad maar die was, raar maar waar, dol op olijven dus dan gaf ik die dagelijks olijven en kwam de rest vanzelf. Maar de jongste lust geen olijven .... meng wel olijfolie onder haar eten maar helpt precies niet.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]