< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Wie is er nog meer in April uitgerekend???

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Wie is er nog meer in April uitgerekend???
27/11/2008 @ 13:14
T-ke

Online Status Stuur bericht
Hey dames,

Hier alles ok, voel mijn beebje nu bijna heel de dag (niet constant, maar op verschillende tijdstippen), super. En onze koppige dochter stopt iedere keer met bewegen als mijn ventje zijn hand op mijn buik legt. Dus hij heeft het nog maar 1 keertje gevoeld.

@ Carola: Proficiat met jullie zoon. Leuk twee kindjes van hetzelfde geslacht vind ik (heb zelf een zus), dan hebben ze veel aan elkaar.

@ Dokelien: Welkom

@ Pinkytjeuh: Nog een weekje volhouden. Hoop ook voor je dat ze het zien. Had met mijn ventje afgesproken als de gyn het bij ons niet zou zien, dat ik een pretecho ging laten doen om het toch nog te weten, en niet te moeten wachten op de volgende afspraak. Maar het was niet nodig. En het is een lange echo op 20 weken, bij ons eerst ook beentjes toe, ma na een kwartiertje zag ze het toch. Dus het zal wel lukken. Spannend he.

@ Christel: Duim voor je dat de test 9 december niets aantoont.

Groetjes
Ikke

Link naar deze reactie
27/11/2008 @ 13:43
pinkytjeuh

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey !
nee ik word er niet ziek van van de producten heb meer last van de groentengeuren
ja ik hoop echt dat we het nu gaan wete ze ! kijk er echt zo naar uit !
ik ga nie weg voor ik het weet hehe
ga eerst beetje eten want ben net thuis !
heb dernet raar gevoel in mijn buik gehad zo lijk een druk op mijn blaas en dan moest ik plasse , echt beu gevoel !
xxxx

Link naar deze reactie
27/11/2008 @ 21:05
binnie

hey girls

ben gisteren op controle geweest bij de gyn en alles zag er prima uit.
het is nog eens bevestigd dat het een jongetje is... :-)
Hij is nu 19 cm en weegt 283 gram... zo schattig..

Hij was heel beweeglijk en ligt met de armen en benen naar men buik gericht dus ze vroeg of ik al iets voelde.. Ik: neen, kdenk het niet.. maar ze denkt dat het dan zeker niet lang meer gaat duren. tis natuurlijk niet simpel aangezien ik niet weet wat ik moet voelen he.. dus ja, ik wacht gewoon af.. vind het wel reuzespannend.. Het ligt dus voorlopig volledig in stuitligging dus ik zou wel pijnlijke buik kunnen hebben als hij zich begint te draaien (horizontaal gaat liggen).. Een soort van bandenpijn maar feller (dus ale ik ben gewaarschuwd). Hoop dat hij zo snel mogelijk dwars gaat liggen want hoe groter hij is, hoe pijnlijker het zal zijn..

Verder gaat alles prima met me, vandaag op babybezoek geweest bij een tweeling en mijn hart smolt weg als ik ze zag. mocht direct helpen met het geven van de papflesjes.. (och kan niet wachten tot ik dat kleintje van ons in men armen heb).

@dokelien; He ik ben ook verpleegkundige en ik werk dus tot men zes maanden.. ook al sta ik op de dienst intensieve zorgen.. maar ik voel me goed dus ik heb er eigenlijk geen probleem mee.

@kindercola. wordt jij ook carola genoemd? of is dat nog iemand anders en zijn jullie voor dezelfde dag uitgerekend..
Ben blij te horen dat de echo goed was deze week.

@pinky ik kijk er mee met je naar uit dat je het geslacht gaat weten.. en ik geloof er echt in.. ik duim voor je volgende week;

greetzzzz

Link naar deze reactie
27/11/2008 @ 21:29
pinkytjeuh

hey !
goh ik wou dat al woensdag was ze ! eindelijk onsbabytje nog eens zien enzo ! en ben eens benieuwd hoe groot het is enzo ze !
bij mij lag het ook met de beentjes naar beneden de laatste keer en de gyn zei dat het nog zou draaie , maar idd hoe langer het duurt , hoe groter en hoe meer pijn, dus ben een sbenieuwd hoe het nu zal zijn !
pff moet morge werke ! heb er totaal geen zin in !
xxx

Link naar deze reactie
27/11/2008 @ 21:55
dokelien

Online Status
hoihoi
hier vandaag ook alles goed wel bijna heel de dag hoofdpijn gehad vandaag maar nu is het weg hoor :)
@ binni waar werk je dan mijn stageplaats salvatorziekenhuis in hasselt 'verwijder' ( zoals zij het zeggen) onmiddellijk alle zwangere vrouwen vanaf het moment dat je dit weet zoals de meeste limburge ziekenhuizen. in Nederland is het geloof ik algemeen zo dat je mag blijven werken tot je 6de maand ik had dat natuurlijk ook liever gehad dan moest ik maar 2 stages inhalen :d

groetjes rientje

Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 08:46
T-ke

Hey Dokelien,

Als je stageplaats Salvator is, heb je dan ook gekozen om daar te bevallen?
Wij hebben voor 't Virga Jesse gekozen, maar meer uit gewoonte dan om welke reden dan ook.

Groetjes

Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 18:41
binnie

@dokelien: Ik werk in oost-vlaanderen in Aalst..Heb ook in dendermonde gewerkt en daar moesten we ook tot zes maand werken..
dus ja.. niet veel verschil maar voorlopig geen last of moeite om te werken (soms hoofdpijn) dus blij dak nu nog 100 procent betaald wordt he.
greetezzz

Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 18:52
dokelien

Online Status
neenee ik ga in het virga jesse ziekenhuis bevallen aangezien mijn gynecologe daar ook zit. En ik zou graag in het salvatorziekenhuis gaan werken maar daarvoor vind ik niet dat ik voor alles naar daar moet gaan :s

Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 18:01
Kindercola

Binnie: Carola = Kindercola

Mijn nickname heb ik gekregen van een nichtje! Omdat ik met kinderen werk (nu dan eventjes niet hé!) en cola rijmt op Carola! En het was vroeger een drankje wat kinderen dronken maar volgens mij bestaat het niet meer!!!

Groetjes,

Carola

Link naar deze reactie
Gisteren @ 08:18

Hey meiden,

Alles goed hier?
Hier gaat alles nog steeds zijn gangetje....
Voel de baby heel veel!
Mijn baarmoeder ligt best hoog en voel de baby dus ook al behorlijk hoog schoppen.
Had gisteravond alleen toen ik me wilde omdraaien dat ik een vette steek in me zij kreeg, deed echt mega veel pijn.....
Maar goed, nu in de mrogen is dat weer helemaal weg.
Ik zit nu wel tegen een griepje aan, veel spierpijn, zere keel, snotneus, ga maar door haha!
Van het weekend toch nog heel veel geklust in huis.
De babykamer is nu echt zo goed als af nog de laatste kleine dingen moeten gedaan worden.
Ik heb 1 muur knalroze behangen echt heel egr gaaf!!!!
Voor de rest was onze zolder 1 grote puinhoop en die is nu ook bijna af. We hebben van het weekend de vloer gelegd, heerlijk kan ik daar eindelijk weer eens normaal schoonmaken, denk dat ik dan wel een extra stofzuiger moet aanschaffen want dat ding steeds naar zolder tillen wordt ik ook niet echt vrolijk vn.
Het enige wat nu nog mist zijn de plinten in 2 kamers en wat afwerklatjes.... Dan is eindelijk de binnenkant van ons huisje af!
Oneeeee.... de trappen moeten ook nog gedaan... Ach dat kotm wel, heb nu tenminste weer trapleuningen, haha!

Nou vanmiddag weer naar de bekkentherapuit, dat zal ik wel weer voelen morgen, auw auw auw!
Maar als het werkt moet je er wat voor over hebben niet waar!?
Ook heb ik voordat ik daar heen ga nog een rijles (proefles) voor de auto staan, want wil me rijbewijs nog halen voor de baby er is....
Hopen dat dit gaat lukken...

Tot schrijfze!

Liefs Christel

Link naar deze reactie
Gisteren @ 09:32
Lyla

Hey meiden,

Met ons ook alles goed! Ik voel het beebje nog niet veel en niet echt duidelijk, maar dat komt nog wel hé! Ik luister wel elke morgen met de Angelsound naar het hartje: zalig geluid om je dag meet te beginnen!

Wat de kinderkamer betreft, zijn we er eigenlijk nog niet mee begonnen We wachten tot volgende dinsdag,w aar we dan hopelijk definitieve bevestiging krijgen dat het een meisje is en dan vliegen we erin!

Het enige wat me een beetje dwars zit momenteel is mijn gewicht: ben de voorbije weken een drietal kilo aangekomen, vrij plots (1 kilo per week ongeveer), dus ik hoop dat het hier een beetje tempert, want zit al beetje met overgewicht, dus wil alles onder controle houden

Vandaag zitten we juist op de helft van onze zwangerschap! Het aftellen kan beginnen

Groetjes,
Lyla

Link naar deze reactie
Gisteren @ 10:17
binnie

hey lyla,

je hebt nog even tijd he voor de kamer
wij hebben ze zaterdag gaan afhalen..
we moeten nu toch 2 muren herschilderen.. nu ik weet dat het een jongetje is, krijg ik het ineens in men hoofd om de helft van de kamer te herschilderen..
Nadien nog gordijntjes gaan kiezen en rond februari gaan we de meubeltjes dan in elkaar steken (alhoewel, ga ik me zolang kunnen inhouden? mss wordt het toch januari)

Ivm gewicht, ik was ook zo fier als ne gieter da ik de eerste 15 weken niets aankwam... maar nu komt het er goed aan..en dat heb ik ook liever niet. Mijn borsten zwellen echt met de dag precies...(grrr)

Ik ben nu 4 kilo aangekomen en dat lijkt me al veel op 19.5 weken zwangerschap.. maar ja, ik weet ook niet direct wat er aangedaan. Men eetlust is wel toegenomen (sneller honger en toch wel iets stevigere porties nodig). Hoe is dat bij jullie??

Ik dronk vroeger alleen light dranken maar nu met het beebje is dat niet goed en dronk ik af en toe gewone frisdrank tussendoor.. maar ik denk da ik da maar volledig zal moeten vervangen door water enzo voor de gewichtstoename te beperken..Neen ik wil echt geen 20 kilo aankomen...

Op internet vind je site waar je de aanbevolen gewichtstoename kan berekenen volgens je startgewicht en lengte en dan vind je per maand terug hoeveel je ongeveer mag wegen die moment.. wie interesse heeft kan kijkje gaan nemen (gewoon ingeven aanbevolen gewichtstoename zwangerschap via zoekrobot). Als ik die tabel bekijk zit ik wel nog goed hoor.. Of zou ik daar beter niet naar kijken naar zo'n pagina's?

greetzzz

[Laatst gewijzigd door binnie - Gisteren @ 10:25] - Link naar deze reactie
Gisteren @ 12:55
T-ke

Hey Christel,

wij hebben ook 1 knalroze muur (fushia), en verder 3 witte muren.
Dit weekend laatste laagje verf gezet. Ons kamertje komt wel pas begin februari, dus dat is nu nog geduldig afwachten he.
Ik voel ons kindje ook vaak. Zalig he. Maar moet wel zeggen dat het nog steeds niet hevig is, geen pijnlijke stampjes ofzo.
De proefles voor je rijbewijs? Wil dit zeggen dat je examen bijna moet gaan afleggen? In ieder geval veel succes ermee.

@ Binnie: Die tabellen zijn een leuke maatstaf, maar als je meer aankomt is het nog zo he. Mijn gyn zegt dat sommige mensen nu eenmaal zoveel aankomen, ook met op hun eten te letten. En 4 kg is helemaal niet veel, je mag best tevreden zijn. Ik ben er nu 7 bij op 23 weken.
Let goed op mijn eten, omdat ik het gezond wil doen voor mijn beebje, en tuurlijk wil ik liefst zo min mogelijk aankomen, maar kan me er ook niet druk om maken. Hoort er nu eenmaal bij.

Groetjes
Ikke

Link naar deze reactie
Gisteren @ 14:18
dokelien

Online Status
hoihoi,
ja ik schrok me deze morgen ook hoor :) ik was ook ineens 2 kg bijgekomen dat is wel mijn totaal en tis wel normaal denk ik want van begin van de zwangerschap tot een week of 2 geleden was ik nog dikkels ziek en ben 10 kg in totaal afgevallen en nu dan 2 erbij zal toch nie zo erg zijn zeker op 4 weken tijd?
en kvind nu toch dak mijn buik precies zie groeien hihi :) hebben jullie ook het gevoel dat je buik echt uitrekt? echt gek gevoel vind ik :)
zoenen

Link naar deze reactie
Gisteren @ 14:34
Goya

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

Ik voel de baby erg veel bewegen en mijn man voelde het eergisteren langs de buitenkant.

Maar ik ben zo bang, ik heb veel harde buiken, ik hoop dat jullie dit ook hebben en mij gerust kunnen stellen. Ik ben nu bang dat ik een prematuur ga hebben!!!!!!!!!!

Groetjes
Goya

Link naar deze reactie
Gisteren @ 15:38

Dat hoort er allemal bij Goya!
Je moest eens weten wat er hier af ent oe in me buik gebeurt, maar probeer die dingen die je voelt op te schrijven en juist leuk te beleven, die harde buiken zijn nodig om je buik op te rekken...
Ik kreeg gisteren zo'n harde trap aan de zijkant toen ik me in bed omdraaide dat ik dacht dat me buikspier scheurde!
Net bij de Fysio geweest en ze heeft even gevoeld aan me buik en niets te vinden, gelukkig!
Die kleine (naja voelt als iets groots) trapt in het rond in me buik op de meest belachelijke momenten, daarstraks nog op de wc, schrok me kapot, keihard een trap op me blaas toen ik ging plassen, en om te bedenken dat dat gevoel steeds harder en sterker wordt!!!

Doe rustig aan en probeer te onstpannen en te genieten van je zwangerschap, dat geldt voor jullie allemaal meiden!!!!!

hebben jullie ook dat je kleintje zich omdraait in je buik rond je navel in de lengte en dat je denkt jeetje mina, kan dat wel??? past het wel?? Ik wordt er dan helemaal misselijk van, weet dat het erbij hoort, maar zo'n raar gevoel dan in me buik.

Als het goed is zie ik me kleine volgende week dinsdag weer als ik de uitslag van de test krijg............
Ze zou de vorige keer al kijken maar dat deed ze niet, was een beetje telerugesteld ervan maar goed, duimen dat ze het volgende week wel doet.....

Nou ik ga weer moet zo boodcschappen doen.
En oja heb me proefles voor rijbewijs gehad en ging heeel goed, eerst ff theorie halen en dan kan ik als ik wil in de 2 weken me rijbewijs halen.... spannend dus!

Doei liefs xxx Christel

Link naar deze reactie
Vandaag @ 10:34
binnie

hey meiden

ik voel men babytje nog steeds niet. de gyn zei vorige week dat ik het weldra zal voelen maar ja, ik kan het blijkbaar nog steeds niet thuisbrengen of het is niet duidelijk.. don't now.. hoop alleszins dat het gevoel snel zal komen;
vooral 's morgens voel ik men baarmoeder heel duidelijk, dan staat die echt gespannen.. maar door jullie reacties een tijdje geleden ben ik daar helemaal niet ongerust in hoor.. het hoort er duidelijk bij..

en ja ja, ik heb het gevoel nu ook dat alles begint uit te zetten..
men buikje groeit.. zalig... en moet deze maand zeker om grotere bh want de mijne beginnen niet comfortabel te zitten.. Weet niet goed wat te nemen, zwangerschapsbh, borstvoedingsbh of gewone bh in groter formaat.. weet niet echt wat de meesten doen..

Greetzzz

Link naar deze reactie
Vandaag @ 11:19

Online Status Bekijk profiel
Hey Binnie!
Maak je niet druk, binnen nu en een aantal weken voel je hem zo goed en heel de dag door dat je af en toe denkt dat hij nooit slaapt! Tenminste mijn placenta ligt nu aan de achetrkant en ik voel hem zoveel beter en meer dan mijn eerste!! Dat is echt een groot verschil!! En als je een nieuwe bh gaat kopen kun je het beste (als je borstvoeding wilt geven) gelijk een voedingsbeha halen, die heb je voortaan hele leuke hoor!! Of een meegroeibeha, dat kan ook, maar als je zelf voeding wilt gaan geven dan zul je die voedingsbeha's dalijk toch nodig gaan hebben!!
Verder met alle dames alles goed??!!

xxxxxxxxx Hanneke

Link naar deze reactie
Vandaag @ 11:39
amina

Online Status
Hallo,
ik voel en zie mijn kindje al bewegen. Echt schattig om te zien, kan er uren blijven naar kijken, hou dan heel de tijd mijn buik int oog, alst dan is beweegt, heb ik het gezien. Vooral savonds is dit mijn favoriete bezigheid , kijken hoeveel keer mijn buik beweegt.
xxxx

[Laatst gewijzigd door amina - Vandaag @ 11:40] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]