< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De laatste loodjes... » Nog eventjes ...

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
03/10/2008 @ 13:40
Lesley

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi hoi

Stimpy, hier ook iemand die verkouden is. Dus nu zit ik er mee, en Soraya ook. Dat is wel lastig hoor, want ik hoest vooral heel hard en als ik dan haar pap aan het geven ben schrikt ze elke keer of als ze ligt te slapen schiet ze wakker.
Mijn man is nu al 2 keer 's nachts opgestaan om eten te geven omdat ik mij door mijn verkoudheid echt miserabel voelde. Maar van mij mag hij dat blijven doen hoor

F'tje, hoe gaat het bij u? Zeg, aangezien uw kindje al het oudste is ga ik dit aan u vragen. Toen Aminaatje 3-4 weken oud was, om de hoeveel uur dronk zij toen, weet je dat nog? Want Soraya begint nu soms al om de 2 uur eten te vragen. Die verpleegster van K&G zegt dat dat normaal is omdat ze in een groeispurt zal zitten, maar ik vind dat toch maar veel hoor. Gelukkig is dat niet zo 's nachts. Vannacht heeft ze zelfs van 22h ongeveer geslapen tot halfvijf, maar daarna stond ze er al wel weer terug om halfacht.
Vanaf morgen mag ik weer wat meer pap beginnen geven, iets van een 135ml, maar ik denk niet dat ze dat gaat opkrijgen. 120ml krijgt ze nu soms al maar amper op.

Chrichri, ik weet niet hoe het hier zit met de kilootjes. De laatste keer dat ik mij heb gewogen moest er nog een 4 kilo af, maar ik schommel nogal hard dus dat kan nu al terug meer zijn.
Maar het is weer kouder aan het worden en dan heb ik de neiging om sowieso bij te komen omdat ik dan minder buiten kom en dus vaker in de snoepkast zit te zoeken
Ik moet ook eens dringend op zoek naar nieuwe schoenen, maar nu met Soraya is dat nogal moeilijk. In sommige winkels raak je zo moeilijk binnen met een kinderwagen en ik heb altijd schrik dat ze dan opeens haar keel gaat openzetten terwijl ik aan het passen ben. Want trienemie houdt wel van in de kinderwagen liggen, zolang ze beweging voelt. Maar van de moment dat ik niet wandel en ergens stilsta, poing, die ogen open en dan begint ze te klagen. Zoals mijn moeder altijd zegt "net zoals de mama heeft ze al een eigen willetje". Want ik was ook zo als baby

Hihi, hier iemand die nog helemaal niet aan werken moet denken want ik ben huisvrouw Misschien dat ik binnen 6 maand of een jaar op zoek ga gaan naar een job, maar dan zeker niet meer dan 20 uur in de week, zodat ik nog voldoende tijd kan spenderen met mijn meisje.
En wie weet ga ik zelfs niet op zoek naar een job, als we beslissen om binnen een jaar voor een tweede te gaan. Maar dat denk ik nu niet, ik denk dat het dan eerder binnen 2 jaar zal zijn.

Allez, ik ga verder mijn kastanjes poffen want daarnet had ik ze net op het vuur gezet toen Soraya haar pap moest hebben. Wat is er nu zaliger dan met dit weer gepofte kastanjes te eten? Doet mij weer helemaal denken aan mijn kindertijd

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 20:35
Rosalie

Online Status Stuur bericht
Hey, ja, dat heb ik ook, Lesley, dat ik "bang" ben als ik buitenkom (of liever : ergens binnenga) dat ze zou beginnen wenen. Winkels tot nu toe ok maar es een koffietje of zo gaan drinken, lijkt me wat vroeg. Nu, anderzijds : we zijn allemaal baby geweest he dus... Als mensen zouden kijken, zal 'k es terugkijken en vooral popje proberen sussen. We kunnen ons nu eenmaal niet opsluiten. Kilo's : hm, toch nog zo'n 8 te gaan hoor (liefst 10 maar dan ga'k naar een beginpunt van lang geleden). Chrichri : geheime succesformule? Snoepen doe'k nochthans niet maar we zijn amper 2 weken ver dus lichaam de tijd geven. Hoop er tegen Kerst wat "als vroeger" uit te zien en al wat fitter te zijn. Nu enkel buikspieoefeningen, bekkenbodem trainen en wandelen + voor kindje zorgen (sleuren met Maxi Cosi e.a.) : voldoende! Over een 3-tal weekjes naar postnatale kine en nadien wat steppen op zo'n stepperke (thuis). Putje winter dan Start2Run : althans, dat zijn de plannen, 't seizoen is niet te best maar bon. Vannamiddag Kraamzorg gehad : die mevrouw heeft m'n grote mand strijk gedaan en op Fien gelet terwijl ik een uiltje knapte (eventjes). Ze heeft bijna niet geslapen vannamiddag; integendeel : fel geweend Krampjes en dan heeft ze echt pijn : trekkende beentjes en armpjes. Gelukkig heeft ze dat niet elke keer want dat gaat door merg en been en is moeilijk te troosten. Venkeldruppeltjes, op buikje leggen, warmwaterkruik/draagdoek : dat is 't zowat. We zullen zien : mocht het echt blijven duren (kan tot 3 maand) mss andere melk hoewel 'k dat niet meteen wil doen (nu Aptamil). Heb afspraak gemaakt bij ostheopaat volgende dinsdag : baat het niet; schaadt het niet. Gewoon preventief es kijken of er niks geklemd zit. Veel mensen zijn daar positief over en de mevrouw van de crèche raadde dat ook aan. Hoewel er niks scheelt met ons kleintje. Dus we gaan niet panikeren. Afgelopen nacht was ze ook wat "lastiger" : veel liggen woelen en niet bepaald veel geslapen Dus ikke vandaag es gevloekt en traan gelaten, jaja... Ach, een dag per keer is m'n motto. Gelukkig is 't nu weekend en is 't ventje er. Kan 'k er es even tussenuit om met beste vriendin ietske te gaan drinken in de namiddag en -eindelijk- m'n verhaal es te doen. Nou, ladies, ga genieten van een rustige avond want daar lijkt het nu op - houden zo, Fien!

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 10:01
Rosalie

Online Status Stuur bericht
PS Chrichri, aan jou de eer om hier ergens een nieuwe topic te openen

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 10:49

hallo moedertjes

hoe gaat het ermee en met de kleintjes , heb niet alles terug gelezen
nog even geen tijd voor gehad maar zal het zker nog doen

hebben jullie al iets van Louise vernomen ??
zal wel aan het genieten zijn

ja het word tijd voor jullie voor een nieuwe topic he iedereen is nu wel bevallen

nou ik lees wel wat jullie topic is dan zal ik bij jullie binnenvallen

ik ga weer aan het werk alhoewel ik weinig zin heb maar ja plicht roept haha

fijne weekend allemaal
Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 20:32
Chrichri

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dag dames,

Heb topicje geopend bij "Geboorte en daarna" onder de naam "Ladies and their babies" (sorry, had geen inspiratie, als iemand anders beter ideetje heeft ... welkom )

Iedereen welkom, tot daar!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]