< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » Hoe waren jullie zwangerschappen ?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
Hoe waren jullie zwangerschappen ?
05/08/2008 @ 08:37
Malika

Online Status Stuur bericht
Hallo allemaal

Ik ben momenteel net moeder van de vierde geworden ( zoals je ziet he onderaan :) ) en tijdens de zwangerschap had ik behoorlijk pijn aan mn bekken vanaf een week of 13/14 en vanaf 16 weken liep ik met krukken. Heb nog wel een betere periode gehad tussen de 28 en 34 weken maar was toch redelijk heftig te noemen. Artsen en hulpverlening begonnen meteen over stoppen met kinderen krijgen en het was al snel " je hebt er al vier gezonde dus stop maar beter ", maar nu na de zwangerschap kan ik eigenlijk weer goed vooruit en ik liep al weer los 1 week na de bevalling...

Mijn vraag aan moeders met een reuze gezin hoe waren jullie zwangerschappen en jullie herstel en wat waren jullie afwegingen om wel of niet door te gaan? Ik ben echt heel benieuwd erna want ik zou zo graag nog meer kinderen krijgen en wilde er eigenlijk wel 10 eerlijk gezegd .....

Hoop op veel reacties

Malika

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 09:54
Annick

hey,

ik kan wel niet zeggen dat ik een groot gezin heb, k heb nu 2 schatjes.. Met de eerste heb ik nergens last van gehad, maar tijdens de laatste zwangerschap heb ik vanaf 22weken plat gelegen en in de rolstoel gezeten owv bekkeninstabiliteit en rugproblemen).. 2 weekjes na de bevalling kon ik weer min of meer normaal stappen, maar toch blijf ik er nog last van ondervinden, mijn heupen 'kraken' echt enorm, heb altijd schrik dat ze uit de kom gaan schieten (mn jongste is nu 4,5m)

Mijn gyne zei dat een eventuele volgende zwangerschap nog erger zou zijn en dat de kans bestaat dat ik nooit meer zou kunnen lopen..

Dat en het feit dat we ontdekt hebben dat we een erfelijke stofwisselingsziekte kunnen doorgeven (kans 1 op 4) heeft mij doen besluiten om het bij 2 kindjes te houden, ook al vind ik het best moeilijk wetende dat het eigelijk niet meer mag...
Link naar deze reactie
09/08/2008 @ 10:52

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
alvast proficiat met de geboorte van je kleinste wondertje.
elke zwangerschap is anders he.
men eerste keer was ik 9m ziek, gal, miselijk enz maar daags na de bevalling was ik prima, een paar dagen later liep alles vlot.
bij zwangerschap 2 en 3 verliep alles vlekkeloos enkel op de bevalling die moest ingeleid worden na was alles oke, na een tweetal dagen was ik al suprgoed , beviel telkens in het ziekenhuis maar mocht na één nachtje blijven naar huis.
bij de vierde zwangerschap was ik behoorlijk ziek (maagkanker en dus minimale behnadeling, zware operatie ....) dus de oorzaak was niet echt de zwangerschap denk ik.
verliet na 2 dagen het ziekenhuis.
in 2000 verloren we jammer genoeg na 18w zwangerschap ons kleintje .
(moeizame zwangerschap, veel pijn, bloedverlies... miskraam)

onze 6de zwangerschap verliep met haken en stoten, veel buik en rugpijn angst voor het te verliezen maar alles verliep prima .
ons vijfde kindje was vrij klein en licht (omdat ze inleidde op 36.5 weken) moest dringend bloedtransfusie krijgen maagproblemen zorgen ervoor dat de opname van vitaminnen miniem waren en ik had leukemie maar zowel abbay als mama stellen het uitstekend ,na een 3 tal dagen verlaten we het ziekenhuis.

de laatste zwangerschap verliep vrij vlot, wel last van ontzettend gezwollen benen, bloedarmoede maar de nodige baxters helpen me erdoo, ik krijg een pracht van een baby die een aantal dagen in het ziekenhuis verblijft (coveuse) maar het heel goed doet, odnertussen herstel ik en krijg ik de nodige medicijnen om vocht af te drijven en men vitaminnen te herstellen.
na 9 dagen verlaten we het ziekenhuis.

dan totaal onverwachts zijn we terug zwanger, het loop redelijk, men benen zijn super dik maar ik krijg regelmatig vochtafdrijvende baxters (door een volledige gastric bypass heb ik geen maag meer en kan dus enkel inspuitingen en baxters krijgen voor opname van medicijnen, vit. enz...)
de baby groeit perfect volges de curve.
heb soms wat lage rugpijn, borsten wringen een beetje tegen maar dit alles weegt niet op tegen het mooie cado dat je bij de geboorte krijgt.
als alles verloopt zoals het hoort worden we ergens in november de trotse ouders van kindje zeven :)

dit is dan wel zeker de laatste zwangerschap .

elke bevalling werd ingeleid maar ik herstelde telkens super snel, hopenlijk kan ik terug na één of 2 nachtjes naar huis :)

greats nic

ps je voelt zelf je eigen lichaam aan doe wat je zelf wil want artsen vinden grote gezinnen vaak niets !!

Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 21:46
Malika

Online Status Stuur bericht
Bedankt voor de reacties.

Ik was erg onder de indruk van je verhaal maxnic, en dan klaag ik over pijn ik bedoel maar... petje af hoor. Ik ben ook zeker niet van plan om te stoppen en omdat mn herstel wel sneller ging als wat Annick beschrijft ga ik ook zeker niet te lang wachten ( misschien over een jaar of 1,5 ??? wie weet ).

Groetjes Malika

Link naar deze reactie
16/08/2008 @ 11:02

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
we wensen je alvast succes

greats nic

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]