< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » zwangerschapsstriemen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
zwangerschapsstriemen
06/08/2008 @ 11:46
Beertje

Online Status Stuur bericht
Hallo iedereen,

Ik heb al een beetje op het internet rondgesnuisd rond het onderwerp striemen en heb gemerkt dat amamdelolie van Dr. Kneipp wel goed is. Sommige beweren dat je beter bent met speciale producten van de apotheek en andere zeggen dan weer dat het niet beter is dan een gewone vettige olie. Ik zit nu in het begin van mijn zwangerschap en zou toch graag binnen enkele weken beginnen met het gebruiken van iets tegen striemen. Vooral omdat ik in mijn puberteit nogal wat striemen gekregen heb aan mijn billen, wil ik het nu toch graag proberen voorkomen. Is er iemand die me wat meer informatie kan geven rond echt doeltreffende producten?

Bedankt!

groetjes,
Beertje

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 11:49

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Beertje,

Bij deze het slechte nieuws dat er geen enkel middeltje is dat straie kan voorkomen.
Mensen die zeggen dat iets heeft gewerkt zouden zonder dat middel ook geen straie gekregen hebben.
De smeerseltjes trekken alleen in de bovenste huidlaag en de straie zit in de onderste huidlaag.
Dus smeren is voor een lekker zacht huidje maar je kunt er absoluut geen straie mee voorkomen!!

Groetjes,
Astrid

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 11:56

Hoi!

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb heel mijn zwangerschap gesmeerd met een product van de apotheek, en mijn buik staat vol met striemen...
Je hebt er aanleg voor of niet...
Ik vind het zo erg niet, het hoort er nu eenmaal bij, bij zwanger zijn...
Je lichaam krijgt op korte tijd toch heel wat te verduren...

Kus,

Nathalie

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 11:57
Beertje

Hey Astrid,

Dat is jammer om te horen.... . Is niet echt nieuw want heb het nog al sporadisch gelezen. We kunnen alleen maar hopen dat het niets zal zijn of toch beperkt.

Succes verder!

groetjes,
Beertje

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 12:16
Beertje

Dag Nathalie,

Bedankt voor je reactie! Is natuurlijk spijtig om te horen... . We zien inderdaad wel.

Succes met de bevalling!

groetjes,
Beertje

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 12:22
Lief!

Hoi hoi,

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar heb van verschillende mensen gehoord dat zodra je zwanger bent iedere dag in moet smeren met baby olie. Het is niet duur dus je kan het proberen.. ben er zelf al mee begonnen.
We zien wel of het werk

liefs

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 14:52
lila

Hallo!

Ik smeer met een product van bij de apotheker. Ik heb ook al vaker gehoord dat wel smeren geen garantie is op geen striemen.

Ik vind het vooral zalig om over mijn buik te (laten) masseren

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 15:54
cindy

Hallo,

Ik heb voorlopig geen zwangerschapsstriemen. Tijdens mijn vorige zwangerschap ook niet gekregen. Ik smeer me wel elke dag na het douchen in met gewone body lotion van Dove. Maar ik doe dit altijd, elke dag, ook als ik niet zwanger ben. Zo heb je een goed gehydrateerde en soepele huid. Weeg normaal gezien 54kg, dus m'n velleke moet heel wat groeien en doet het dus toe nu toe prima.
Lekker smeren dus! Kwaad kan het zeker niet!

Groetjes

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 18:15
someone

mijn verloskundige vertelde ook dat er helemaal niets helpt tegen striemen. Ik heb ook een landkaartje op mijn buik staan inmiddels en vind het wel best...
Smeren is overigens wel lekker en fijn dus het kan nooit kwaad om te doen, maar ga er niet vanuit dat het daadwerkelijk je striemen tegen zal houden.....

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 20:42
Flora

Online Status
Hoi,

Ik smeer een creme die de gyneacologe me heeft voorgeschreven, het is op basis van zoete amandelolie. Of het nu helpt of niet, het voelt alleszins heerlijk weldadig aan op mijn vel en het ruikt erg lekker. Ik doe het elke avond, zodat ik me achteraf niets kan verwijten, mochten de striemen er toch doorkomen.

groetjes
Flora

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 13:58
Barbara

Ik ben bij mijn vorige zwangerschappen telkens (heel veel verzwaard rond de 20kg) en had een buik om U tegen te zeggen (hoewel ik niet-zwanger geen buikje heb)! Ik heb bij beide zwangerschappen niets gesmeerd, of het was eens wat uiercrème ... En heb nog nooit 1 striem gehad. Ook mijn zussen hebben er geen en bij mijn moeder -die 4 kinderen heeft- geen striemetje te bespeuren... Ik denk dus ook dat het erfelijk is... We zullen zien, ik ben deze keer zwanger van een tweeling, vraag me af of ik het deze keer ook striemenvrij zal kunnen houden...

Link naar deze reactie
16/11/2008 @ 11:35
aspatatje

striemen
ik ben nu 13 weken zwanger en ik begin er ook al te krijgen op mijn heupen, hoewel ik mij elke dag insmeer met cacaoboter! aangezien ik gestopt ben met roken mag ik niets eten wat vettig is want ik kom onmiddellijk een kilo bij als gevolg dat ik al bijna 5 kilo aangekomen ben niet leuk dus!!!

Link naar deze reactie
16/11/2008 @ 18:55
amina

Online Status
hallo, proficiat met je zwangerschap. Ik zou je willen zeggen dat elk lichaam anders is. Ik heb ook al vanaf mijn 14de striemen op mijn billen, en dat terwijl ik heel slank ben. Vorig jaar met de zwangerschap van mijn dochtertje had ik ook schrik voor striemen te krijgen op mijn buik, wel ik heb een paar keer amandelolie gesmeerd en ben daarna gestopt. Ik heb geen 1 striem op mijn buik gekregen. Ik zal u zeggen, de olie, kan een beetje helpen, maar doet geen wonderen, als je buik snel uitzet, zal je waarschijnlijk striemen krijgen, omdat de onderlaag van de huid, ni soepel genoeg is, en daardoor ontstaan die scheurtje die men striemen noemt. Maar of nu nu smeerd of ni, veel zal het ni uithalen. Gewoon hopen dat je buik niet ineens heel dik word, zou ik zeggen, succes. xxx

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 19:39
Daisy

helpt het of ni, ik smeer elke dag amandelolie die ik bij de apotheek heb gehaald, zeer goedkoop en kan dus zeker geen kwaad; 100 ml voor 3 euro

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 20:06
Charenity89

Online Status Bekijk profiel
Hallo zwangere meiden,

Nou ik dacht ook ik ga smeren en smeren en heb ik ook altijd gedaan en ik heb nu alsnog strie.
Het ligt vooral aan je aanleg mijn moeder had het presies op de plekken waar ik het ook heb.
Khad tot aan mijn 7 maanden alleen kleine streepjes op me onder rug en beetje op me billen en nu (8 maanden en 3 weken)heb ik het ook op me benen tussen me benen en 6 aan de rechter kant op me buik en 2 aan de linker kant.
Wel 1 iets NIET krabben als het jeukt!!!want daarmee trek je je huid kapot. En lig je op je zij en voel je prikkeldraad probeer dan een beetje fel van onder je heup waar je op ligt naar je toe te halen dat het minder strak staat ;).

Olivia werkt wel goed vind ik zelfs het houdt het soepel en tegen jeuk helpt talg poeder en stom gezegt oud middeltje klein beetje spuug trek het meteen weg.

Succes meiden

liefs saskia

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]