[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 06/08/2008 @ 22:58 even ano | hallo, ik heb even een vraagje en doe dit liefst even ano. ik ken mijn vriend al een aantal jaar, in zijn relatie ging het helemaal niet goed en is zolang bij zijn ex gebleven alleen voor de kids. sinds een half jaar is hij er bij weg en ondertussen is heel de scheiding bezig (moeten nog wel een eerste keer tekenen, maar de zaak rond hoederecht en zo is al voorgekomen) momenteel wonen wij nog apart, maar weet er iemand vanaf wanneer wij eigenlijk mogen samenwonen en aan kinderen mogen beginnen ![]() heel de situatie begint wat zwaar door te wegen en mijn kinderwens is heel groot ![]() groetjes en alvast bedankt ano'tje |
| 07/08/2008 @ 12:40 Babyke* ![]() | Hoe bedoel je vanaf wanneer? Vanaf dat je 18 bent mag je zelf beslissen om te gaan samenwonen. Ik snap niet wat je vraag is? ![]() |
| 07/08/2008 @ 12:58 even ano | wat ik met mijn vraag bedoel is, vanaf wanner mag je eigenlijk samenwonen als een van de twee nog in een scheiding zit. ivm met overspel en zo |
| 07/08/2008 @ 13:09 Babyke* ![]() | Dat mag gewoon denk ik hoor, maar idd niet trouwen. (wat me normaal lijkt.) |
| 07/08/2008 @ 15:21 kristin | echtscheiding op basis van schuld bestaat niet meer, maar is nog wel een reden om de scheiding EOO te kunnen aanvragen + dat zij dan wel onderhoudsgeld voor haar kan vragen. Je kan ook aan kinderen beginnen, maar als je vriend nog getrouwd is, dan dient de ex toestemming te geven om je vriend het kindje te laten erkennen. Beter is gewoon om nog eventjes te wachten, op max 6 maand kan je gescheiden zjin met een EOT |
| 07/08/2008 @ 15:49 even ano | hallo, bedankt voor de reacties ja, vrees dat het langer dan 6maand zal duren, ze wringt ongelooflijk tegen ![]() |
| 07/08/2008 @ 16:33 Lotte | Kristin haar advies lijkt me het beste, zeker als je zegt dat ze zo 'tegenwringt.' Je wil niet riskeren dat je vriend dan jullie kindje niet kan erkennen of iets dergelijks he? Hoe lang zijn jullie al samen en hoe staat je vriend tegenover een nieuw kindje? Zo snel na zijn scheiding, lijkt me niet evident. En niet om rot te doen, maar het lijkt me ook niet evident voor zijn vrouw. Als ze 'tegenwringt' betekent dat toch ook dat de hele situatie erg pijnlijk is voor haar... Als je ex dan nog voor je goed en wel gescheiden bent alweer een kindje verwacht??? Ik begrijp dat hij kinderen heeft met haar, je zal dus in de toekomst altijd nog met haar te maken hebben. Hoe erg het ook is voor jou om even te wachten: ik zou toch ook daarmee rekening houden! Ik weet niet hoe oud je bent (als je bv. al 38 bent is wachten erger dan als je 23 bent, in de zin dat je kansen op een gezond kindje kleiner worden naarmate je wacht), maar als je nog jong bent zou ik toch echt wachten tot de hele situatie gestabiliseerd is (ook jezelf en je vriend de kans geven om te wennen aan samenwonen met elkaar enz.). Sorry als het betweterig klinkt allemaal, uiteraard doe je uiteindelijk gewoon wat voor jou en je vriend goed voelt he :-) Lotte |
| 10/08/2008 @ 15:21 even ano | Hey nijtje, bedankt voor je reactie. ik besef maar heel goed dat er nog zwaardere tijden kunnen komen. de kids kennen mij en zijn zelf tegen mij komen zeggen dat ze mij als moeder wilde en zeggen heel spontaan mama tegen mij (ik verplicht ze zeker niet!) in de eerste plaats zou ik al gewoon bij hem willen wonen om hem ook te kunnen steunen, want makkelijk is het zeker niet voor hem. tja mijn kinderwens is groot, maar besef ook wel dat dat er nog niet direct inzit. Maar doordat ik mee voor zijn kids kan zorgen, wordt dat gevoel op dat moment wat 'onderdrukt'. zal nog even moeten doorbijten, vrees ik. mercikes! |
| 12/11/2008 @ 00:42 Winnie the pooh | hallo ano men ondertussen ex was ook nog aan t scheiden van zn 1ste vrouw toen ik zwanger van hem werd en tja natuurlijk zijn we betrapt op overspel maar toen was zijn scheiding direkt rond nu ben ik van hem 4j gescheiden van hem en ben nu gelukkig met men nieuwe parner waar we samen zwanger zijn en die heeft al de erkenning gedaan van ons ongeboren kindje zelfs men kinderen die ik samen heb met men ex die zeggen zelf van pake en willen zelfs zijn naam dragen omwillen dat men huidige parner echt hun het vadergevoel geeft en dat krijgen ze niet van hun biopapa groetjes winnie |
[Reageer]

vraagje rond samenwonen