< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Nieuw samengestelde gezinnen » vraagje rond samenwonen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Nieuw samengestelde gezinnen
vraagje rond samenwonen
06/08/2008 @ 22:58
even ano

hallo,

ik heb even een vraagje en doe dit liefst even ano.

ik ken mijn vriend al een aantal jaar, in zijn relatie ging het helemaal niet goed en is zolang bij zijn ex gebleven alleen voor de kids.
sinds een half jaar is hij er bij weg en ondertussen is heel de scheiding bezig (moeten nog wel een eerste keer tekenen, maar de zaak rond hoederecht en zo is al voorgekomen)
momenteel wonen wij nog apart, maar weet er iemand vanaf wanneer wij eigenlijk mogen samenwonen en aan kinderen mogen beginnen
heel de situatie begint wat zwaar door te wegen en mijn kinderwens is heel groot

groetjes en alvast bedankt
ano'tje
Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 12:40
Babyke*

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoe bedoel je vanaf wanneer?
Vanaf dat je 18 bent mag je zelf beslissen om te gaan
samenwonen. Ik snap niet wat je vraag is?

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 12:43

Volgens mij mag dat al wel hoor! Je mag alleen nog niet met hem trouwen als hij in scheiding ligt, maar dat zul je wel begrijpen neem ik aan?!

Liefs en veel plezier met het toekomstige samenwonen!

[Laatst gewijzigd door Yvette* - 07/08/2008 @ 12:44] - Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 12:58
even ano

wat ik met mijn vraag bedoel is, vanaf wanner mag je eigenlijk samenwonen als een van de twee nog in een scheiding zit. ivm met overspel en zo
Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 13:09
Babyke*

Dat mag gewoon denk ik hoor,
maar idd niet trouwen. (wat me normaal lijkt.)

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 13:39
Britt

Online Status Stuur bericht
Echtscheiding op basis van schuld bestaat in België niet meer. Als je vriend aan het scheiden is wordt hij dan niet begeleid door een advocaat? Met zo'n vragen kan je daarbij terecht.

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 15:21
kristin

echtscheiding op basis van schuld bestaat niet meer, maar is nog wel een reden om de scheiding EOO te kunnen aanvragen + dat zij dan wel onderhoudsgeld voor haar kan vragen.
Je kan ook aan kinderen beginnen, maar als je vriend nog getrouwd is, dan dient de ex toestemming te geven om je vriend het kindje te laten erkennen.
Beter is gewoon om nog eventjes te wachten, op max 6 maand kan je gescheiden zjin met een EOT
Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 15:49
even ano

hallo,

bedankt voor de reacties
ja, vrees dat het langer dan 6maand zal duren, ze wringt ongelooflijk tegen
Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 16:33
Lotte

Kristin haar advies lijkt me het beste, zeker als je zegt dat ze zo 'tegenwringt.' Je wil niet riskeren dat je vriend dan jullie kindje niet kan erkennen of iets dergelijks he?
Hoe lang zijn jullie al samen en hoe staat je vriend tegenover een nieuw kindje? Zo snel na zijn scheiding, lijkt me niet evident. En niet om rot te doen, maar het lijkt me ook niet evident voor zijn vrouw. Als ze 'tegenwringt' betekent dat toch ook dat de hele situatie erg pijnlijk is voor haar... Als je ex dan nog voor je goed en wel gescheiden bent alweer een kindje verwacht??? Ik begrijp dat hij kinderen heeft met haar, je zal dus in de toekomst altijd nog met haar te maken hebben. Hoe erg het ook is voor jou om even te wachten: ik zou toch ook daarmee rekening houden!
Ik weet niet hoe oud je bent (als je bv. al 38 bent is wachten erger dan als je 23 bent, in de zin dat je kansen op een gezond kindje kleiner worden naarmate je wacht), maar als je nog jong bent zou ik toch echt wachten tot de hele situatie gestabiliseerd is (ook jezelf en je vriend de kans geven om te wennen aan samenwonen met elkaar enz.).

Sorry als het betweterig klinkt allemaal, uiteraard doe je uiteindelijk gewoon wat voor jou en je vriend goed voelt he :-)

Lotte
Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 10:39
Nijntje

Online Status Bekijk profiel
Hey Even Ano,

Klinkt me vrij bekend in de oren allemaal. Mijn huidige partner was ook nog bij zijn ex vrouw enkel voor de kinderen. Hij is toen uit eindelijk toch weg gegaan, zijn ex vrouw deed ook moeilijk. Wij zijn niet gaan samen wonen voor dat de scheiding officieel was dwz overgeschreven in de boeken van de burgelijke stand. Omdat als ze je laten betrappen op overspel, kan het altijd wel ergens tegen je gebruikt worden en niet alleen dat, we wilden ook voor ons eigen gevoel dat alles achter de rug was (ook voor de kinderen). Wanneer alles achter de rug is, heb je ook nog een hééééééééééééééle periode nodig om alles te verwerken en een plaatsje te geven zeker voor je partner in dit geval. Je mag een echtscheiding niet onder schatten hoor. In mijn geval heeft mijn partner er nog af en toe problemen mee en het is nu bijna 3 jaar geleden, het is niet niks om je kinderen iedere keer weer terug te brengen en te halen (co-ouderschap) en in contact te komen met je ex.
Als "stief"mama van de kinderen van je partner is het ook niet gemakkelijk om onmiddellijk alle puntjes op de i te krijgen. Ik had het in het begin ook moeilijk net zoals de kinderen. De kinderen konden het bijvoorbeeld niet leiden dat ik aan hun papa kwam en ik wou graag ook eens wat tijd voor ons 2 want ten slotte word je als vrouw "gedropt" in een gezin en als je daar geen ervaring mee hebt is het aanpassen hoor.
Wanneer we een uitstap doen of op vakantie willen gaan enzo... moet je er ook altijd rekening mee houden dat er nog een partij is hun echte mama. Ik geef je nu een stom voorbeeld, op vakantie als ze in de zee gaan zwemmen, zijn wij altijd super attent. Stel je eens voor dat een kindje in moeilijk heden komt en in het ergste geval verdrinkt, dat is een ramp voor iedere gezin. Maar je moet ook nog eens verantwoording gaan afleggen aan de "echte" mama hé.
Zo kan ik nog uren blijven verder schrijven.

Als ik mijn mening mag geven wacht nog even met kinderen, ik denk dat je er een beetje te licht over heeen gaat (is mijn mening hé)
Uiteindelijk doe je wat je zelf wil.

Link naar deze reactie
09/08/2008 @ 17:26
yess

tjeej zeg ik wist niet eens dat dat kan hier ik weet wel in amerika maar hier nooit van gehoord maarjah tis wel een vraag waar je ff goed over nadenkt!

bel anders een juridisch loket of bel een willekeurug advocaten kantoor op die kunnen je t zo zeggen!

succes!

Link naar deze reactie
10/08/2008 @ 15:21
even ano

Hey nijtje,

bedankt voor je reactie.

ik besef maar heel goed dat er nog zwaardere tijden kunnen komen.
de kids kennen mij en zijn zelf tegen mij komen zeggen dat ze mij als moeder wilde en zeggen heel spontaan mama tegen mij (ik verplicht ze zeker niet!)

in de eerste plaats zou ik al gewoon bij hem willen wonen om hem ook te kunnen steunen, want makkelijk is het zeker niet voor hem.
tja mijn kinderwens is groot, maar besef ook wel dat dat er nog niet direct inzit. Maar doordat ik mee voor zijn kids kan zorgen, wordt dat gevoel op dat moment wat 'onderdrukt'.

zal nog even moeten doorbijten, vrees ik.

mercikes!
Link naar deze reactie
10/08/2008 @ 18:34
Nijntje

Online Status Bekijk profiel
Hey Even ano,

T ja ik had ook een grote kinderwens en heb ook op mijn tandjes moeten bijten, nu zijn we eindelijk begonnen aan een kindje van ons tweetjes. Maar als je door deze beproeving komt, dan kom je er als koppel wel super sterk uit. (dat gevoel hebben wij toch).

Wat betreft dat mama zeggen van de kinderen, ik zou daar niet al te veel op ingaan. De kinderen hier zeggen ook soms nare dingen over hun echte mama, maar voor hetzelfde geld vertellen ze ook zulke dingen over ons tegen hun mama.
Maar het is in iedere geval wel al positief dat je goed kan opschieten met de kinderen van je vriend. Ik heb dat geluk hier ook, ze vragen immers zelf achter een zusje of broertje.

Alvast veel succes en veel geduld.

grts

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 00:42
Winnie the pooh

hallo ano
men ondertussen ex was ook nog aan t scheiden van zn 1ste vrouw toen ik zwanger van hem werd en tja natuurlijk zijn we betrapt op overspel maar toen was zijn scheiding direkt rond nu ben ik van hem 4j gescheiden van hem en ben nu gelukkig met men nieuwe parner waar we samen zwanger zijn en die heeft al de erkenning gedaan van ons ongeboren kindje zelfs men kinderen die ik samen heb met men ex die zeggen zelf van pake en willen zelfs zijn naam dragen omwillen dat men huidige parner echt hun het vadergevoel geeft en dat krijgen ze niet van hun biopapa
groetjes
winnie
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]