Hallo
Ik heb een schat van een dochter van 14 maanden en een stiefdochter van 15 jaar. Ik zou heel graag een tweede willen, maar mijn man twijfelt echt enorm. Ik begrijp het wel hoor, we moeten nog veel werken aan ons huis, ik maak een erg drukke en cruciale periode door op het werk en ons eerste kindje vraagt echt enorm veel aandacht (maar tis toch zo n lieveke) waardoor we allebei erg moe zijn. Hij is bang dat een tweede onze relatie in gedrag zal brengen. Als ik moet kiezen wil ik natuurlijk volledig voor onze relatie met ons drietjes (en stiefdochter erbij) natuurlijk gaan. Tenslotte wil ik echt wel de rest van mijn leven zo een toffe gezellige relatie met mijn man willen houden die we al altijd gehad hebben (met ups en downs natuurlijk). Ik zal ook nooit "toevallig" zwanger geraken door "toevallig" een pil te vergeten (met opzet dus zoals sommigen het wel eens doen) omdat ik vind dat we er echt allebei moeten achter staan. Tenslotte staan we er echt met zijn tweeen voor he.
Mijn stiefdochter zou het echt geweldig vinden om nog een broer of zus te krijgen, maar papa dus niet zo. WE kunnen er wel over praten, maar nu is hij een beetje sip omdat hij denkt dat hij me verdriet aandoet en me tekort doet als we geen tweede nemen. Dus dat wil ik ook niet, ik zie hem veel te graag, maar ik ben eerlijk en het doet me echt pijn te weten dat er geen tweede meer zou komen. Ik voel het zo enorm, die drang. NOg een paar jaar wachten wil ik ook niet want dan is mijn man nog ouder (is nu al 41). Ik moet me er dus maar over zetten, maar ik wil het echt niet. Ben echt wel sip. Wie zit in hetzelfde schuitje? Wie heeft ervaring? Bij wie was het ook zo? WIe heeft haar man kunnen overtuigen?
Dank je alvast!!
Ike