[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 09/08/2008 @ 19:20 B | Ik denk ook dat het nog wat vroeg is hoor! En zeker als ze wat bang is... opletten dat ze geen hekel aan het fietsen krijgt! Succes |
| 10/08/2008 @ 21:38 nijntje | Hallo, wij hebben hier ook eentje die kan fietsen van zijn 3j en 4maand ongeveer. Zorg ervoor dat het fietsje niet te groot is,ze moet goed met het platte van haar voetje op de grond kunnen. Zo heeft mijn zoontje een tijdje gefiets gewoon door te lopen op de grond. Hij leerde zo goed zijn evenwicht houden.Dan hebben we in het gras leren fiesen,hier loopt ons gras wel wat naar beneden,dus is iets gemakkelijker,we gaven hem een duwtje en liepen mee met hem een klein beetje vast te houden,het lukte vrij vlug. |
| 19/08/2008 @ 09:02 c-ke | Hoi, Inderdaad, zoals al meermaals geschreven: een loopfiets is het ideale. Was in juni naar de fietswinkel geweest voor zo'n soort veiligheidsvestje met handvat op de rug om te leren fietsen, maar ze hadden dat daar niet meer en deden dat ook niet meer in. Daarop vroeg die man of ze al een fiets had, waarop ikke zei van 'eentje met zijwieltjes'. Daarop zei die van haar pedalen en zijwielen eraf te halen en het als loopfiets te gebruiken, totdat ze haar evenwicht erop zou gevonden hebben. Van zodra ze hun voeten in de lucht houden terwijl ze aan het bollen zijn hebben ze hun evenwicht leren vinden en zijn ze klaar om over te stappen. Nu, het gebruik van een gewone fiets als loopfiets vind ik persoonlijk niet zo goed omdat die naafstangen (waaraan de pedalen hangen) erop blijven en die draaien mee rond en ze slaan daar al eens snel met hun enkel tegen. Uiteindelijk ben ik voor 50€ een loopfiets gaan kopen en had ik zoiets van 'als ze hem niet meer gebruikt, verkoop ik hem 2e hands'. Wel, eind juni heeft ze hare loopfiets gehad en regelmatig ging ze daar eens mee fietsen (of rondlopen), voor een 10 minuutjes (want dan was ze dat beu). En voorbije zondag hebben we hare gewone fiets genomen zonder zijwielen, ze heeft ongeveer 20 meter gereden terwijl wij haar aan het zadel vasthielden en toen was ze er alleen mee weg. Fietst nu alleen, heeft dan gisteren zelf leren vertrekken en is de koningin te rijk dat ze dat nu alleen kan. Ik moet niet anders meer doen als toerkes met haar mee gaan doen. Ze is 3jaar en 2 maand en het gaat echt super. Dat loopfietske is een superding om hun te leren fietsen en is echt in opmars. Veel succes, |
| 19/08/2008 @ 09:52 ...... | Toen ik jong was heb ik zelf mijn neefje leren fietsen. Hij reed zonder zijwieltjes, maar er moest altijd iemand zijn fietsje vasthouden. Dat doe je dan en wanneer je voelt dat hij zijn evenwicht kan houden laat je los zonder dat hij het weet. Bij mijn neefje ging het. meters verder had hij wel door dat ik er niet meer was en toen heeft hij zich laten vallen op de grond. Hij was een beetje verschoten. De volgende keer heeft hij gewoon verder gefietst en stilaan begonnen de bochten steeds beter te gaan. |
| 25/08/2008 @ 18:18 Saskia | Ja een loopfietsje dat is het wonderfietsje. Mijn zoontje (3 jaar en 4 maand)en ook het buurmeisje (3 jaar en 2 maand) hadden er eentje gekregen half juli. En zij kunnen sinds vorige week fietsen op hun fietsje zonder zijwieltjes. En wij zijn dan nog 2 weken weggeweest en mijn zoontje heeft toen niet gefietst. |
[Reageer]

Hoe leren fietsen?

leugentje om bestwil??