< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kleuters » Ongebrip tgo energieke kleuter

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Kleuters
Ongebrip tgo energieke kleuter
13/08/2008 @ 17:51
Emmeke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Probleem is, Kaatje, je weet niet of hij het kan tot je hem meeneemt hé!
Gisteren is heeft mijn zus hem meegenomen naar Aquatopia. Hij bleek het daar maar een griezelige bedoening te vinden. Te donkere gangen etc. En hij is bang van zeesterren die tegen het glas plakken Dat had ik nooit kunnen voorspellen!
Hadden we het wel geweten, dan hadden we een andere bestemming kunnen kiezen. Maar je weet zoiets nooit op voorhand, je leert al doende!

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 18:20
Kaatje

Wij gaan vol goeie moed naar de zoo, en na een kwartier ofzo zegt hij: gaan we nu dan terug naar de trein? die bleek veel interessanter dan de dieren, hihi.

Ik heb een vriendin die zo wel beslist heeft de komende jaren niet meer haar kinderen mee op restaurant te nemen, omdat ze zo hevig zijn, en zich zo misdragen, dat ze zelf alleen maar stress en gene plezier van haar uitje heeft.. binnen een paar jaar nog es proberen zei ze, als ik er beter mee kan praten.

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 18:20
Isabelle

Ja, dat is zo....al doende leer je. laatst zat ik bij de dokter in ene overvolle wachtzaal, de oudste was mee. Toen ik iedereen daar zag zitten, kreeg ik het al warm want zou hij dat wel kunnen volhouden? En...stilzitten?
Maar wonder boven wonder...hij heeft zich voorbeeldig gedragen. Er lag gelukkig wel wat speelgoed en wat boekjes. heb hem de hele tijd niet gehoord!

Dus ik wil maar zeggne dat je het ook niet altijd op voorhand weet, hé? Je kan best een stilzitter hebbne, maar als ze moe zijn, zijn ze moe, hé. En het ene kind wordt daar al eens wat vervelend van. het andere misschien niet...tja, so be it.
Ik ga me er alvast niet druk in maken.

Emmeke, meid...trek je van die reacties daar in de kerk niets aan. En bedenk maar dat zo goed als elke ouder wel eens met een vervelende situatie geconfronteerd wordt, waar het schaamrood je op de wangen staat. Het is met vallen en opstaan, ook voor ons

alvast veel succes er nog mee en ook met je tweede spruit!

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 20:08
oem 3isaa

Online Status Stuur bericht
bang voor zeesterren die tegen de ruit plakken!!! hihihihi prachtig!

ik heb dus zo'n hevig kind... ben al begeleid e.d. tja... het zij zo. ga er absoluut niet om binnen zitten!

resultaat? ik kan heel goed tegen rennende, gillende en schreeuwende kids! elk nadeel kent z'n voordeel...

mijn 2e zoontje daarentegen is een heerlijk rustig manneke. luistert nu al best goed (nog geen 1,5) en kan uren heel rustig spelen, of in het rond kijken.

beide zoons hebben toch echt dezelfde opvoeding!

[Laatst gewijzigd door oem 3isaa - 13/08/2008 @ 20:09] - Link naar deze reactie
17/08/2008 @ 20:16
Lies

Online Status Stuur bericht
Ik vind dat toch ook moeilijk he. Ik heb wel een actief maar vooral een nieuwsgierig kind, en hij moet overal het naaldje en het draadje van weten.
En ja, in een winkel wordt hij ook al eens vervelend.
En ja, in een mis loopt hij ook al eens rond (al waren de meeste missen die ik bijwoonde er op voorzien met kleurpotloodjes en boekjes voor de kleintjes!)
Hij is nochtans eigenlijk wel heel braaf (zegt iedereen), maar ook hij vind het niet altijd simpel om het juiste gedrag te tonen.
Ik vind dat opvoeding wel meespeelt, maar aanleg ook hoor. Ik heb wel het geluk dat hij buitenshuis een stuk braver is als binnen.
(mijn schoomoeder vond het zo een braaf kind - tot ze bij ons thuis een paar weken geleden eens een scene meemaakte: 'zo kende ze hem toch niet' - hahaha)

groetjes
Lies

Link naar deze reactie
17/08/2008 @ 22:12
wendy verachtert

Hoikes,

Ik stond zo vorig jaar eens aan de kassa met 3 kinderen. Een rij verder staat er een kleutertje te klieren. Voor mij 2 oudere dames tegen elkaar, wat een opvoeding, het moest de mijne zijn etc.. toen kwam de opmerking hoe goed de mijne opgevoed waren( voor ene keer stonden die eens braaf te wachten). Ik heb botweg geantwoord dat wanneer ik de oudste(ass en adhd) mee had ze ook zo over mij zouden kunnen roddelen. En dat ze nochtans dezelfde opvoeding krijgen.

Ze wisten niet waar eerst kijken, al snel begonnen ze erover dat het niet altijd aan de opvoeding lag.

Je weet idd maar of je kind iets aankan wanneer je het met hem onderneemt.

Maar het grootste probleem is de dag van vandaag onverdraagzaamheid en intollerantie. Kinderen krijgen weinig of geen ruimte meer om op te groeien.

Mvg

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]