< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kleuters » zindelijk worden s`nachts

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Kleuters
zindelijk worden s`nachts
12/08/2008 @ 09:11
Sientje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Ik zou graag willen dat mijn dochtertje van 4 s`nachts zindelijk wordt. Maar ik zit bij het probleem dat ze s`nachts stoelgang maakt in pamper. Overdag maakt ze geen stoelgang. Ze heeft vroeger wel constipatieproblemen gehad en heeft een ontwikkelingsachterstand.

sientje

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 14:57
FLIE

Hallo,

Eerlijk gezegd denk ik dat jij daar niets aan te willen hebt. Het zal echt alleen maar gebeuren als haar lichaam er klaar voor is. Het zindelijk worden is een rijpingsproces en dat kan je niet forceren.

Je hebt tijd tot je kindje 7 wordt, als er dan nog problemen zijn moet er ingegrepen worden.

Groetjes

Natalie

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 19:18
dieke 9Maand Moderator

Om het vorige berichtje aan te vullen: ik was zelfs 11 eer ik altijd droog was 's nachts. Zelf hebben wij hier geluk gehad met de oudste: die was 's nachts droog toen hij 3 was. Bij de middelste zie ik dat nog niet gebeuren, en we zien wel wanneer het gebeurt. Een bevriend koppel hebben een kindje van nog maar net 3 en zij laten 's nachts gewoon resoluut de pamper uit! Dat kindje moet volgens hen maar zindelijk worden door het te voelen... ik moet huilen in dat kindjes plaats: ik vond het als kind ook verschrikkelijk altijd in een nat bed wakker te worden.

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 19:46
Moi

Hallo,
Zindelijkheid is een rijpingsproces. Dit komt vanzelf, bij ene al sneller dan de andere.
Onze dochter was 3.5 en het gebeurde van de ene op de andere nacht.

Vooral niet forceren!
Moi
Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 19:48
Sabreintje

Hey,

mijn zoontje is 4 van april en nog niet droog 's nachts. We geven hem rustig de tijd ervoor... we zien in ieder geval een hele vooruitgang. Een paar maanden geleden was zijn pamper overvol; nu lijkt het alsof er maar één plasje in zit.
Vermits jouw dochter zelfs nog stoelgang maakt 's nachts zou ik haar zeker niet forceren. Straks maakt ze helemaal geen stoelgang meer en met een geconstipeerd kind ben je nog verder van huis! Ivm de stoelgang misschien eens raad vragen aan je huisarts? (Ik kan begrijpen dat je het maar vervelend vindt!) Succes!

Groetjes,
Sabrina

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 21:49
Kaatje

ik denk niet dat je dat kan leren hoor. Mijn zoon van 3 heeft al bijna een jaar geen pamper meer ' snachts, die waren toch gewoon altijd droog...
maar daar hebben wij nu es niks verdienste aan, dat kind doet dat gewoon uit zichzelf. Hij heeft op dat jaar tijd 3 keer een ongelukje gehad, en dat is dan nog mijn schuld, nl em vergeten te laten plassen voor hij ging slapen, oftewel nog echt veel gedronken vlak voor bed.

Mijn buurjongen was 6, en toen hebben ze die echt "geleerd" zindelijk te worden, door afgemeten hoeveelheden te drinken, op bepaalde tijdstippen wekker en toilet enz...

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 10:07
Sientje

Hallo,

Ik weet ook dat het een rijpingsproces is. Maar ik had gehoopt dat iemand een tip had in verband met de stoelgang.
Deze morgend kwam van haar kamer af en het eerste wat ze zij was dat ze in haar broek geplast had. Dus ze beseft het ergens wel.
Ze slaap nog altijd met een pamper,hoor. Ik doe ik haar niet uit zolang ze niet een hele tijd s`morgens droog is en de kaka doen in de pamper gestopt is.

sientje

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 10:29
Moi

Hey Sientje,

Onze dochter heeft ook een hele tijd kaka gedaan in haar pamper. Ze wachtte tot ze in bed lag en nog geen 15 minuten nadat ze in haar bedje lag: stoelgang. Dan riep ze ons, dus ze besefte wel degelijk wat ze gedaan had, maar toch riep ze niet op voorhand. Dat heeft zo maanden aangesleept, dag na dag. Frustrerend, hoor. Op den duur vroegen we ons ook af of dit normaal was, maar we durfden het niet aan iemand vragen. En dan, ineens was dat gedaan van de een op de andere dag, maar ze bleef met overvolle (natte) pampers wakker worden. Het was zelfs zo dat we haar gingen verschonen als wij gingen slapen. Als we dat niet deden, was 's morgens haar bed doornat. Een pamper kon de grote hoeveelheid pipi niet tegenhouden.
En dan ineens, ze was 3.5, was ze droog. Dat was eind augustus vorig jaar. Tot en met de kerstvakantie sliep ze nog met een pamper, die telkens 's morgens droog was. Ik had geen zin om 's morgens een bed te verschonen net voordat je moet gaan werken. Op den duur pruttelde ze zelfs tegen om 's avonds een pamper aan te doen. We hebben dan afgesproken dat ze in de kerstvakantie zonder pamper mocht slapen. Zo gezegd, zo gedaan. Nu zijn we 1 jaar verder en ze heeft nog nooit een accidentje gehad. Als ze moet plassen wordt ze wakker en gaat ze naar de WC.

Makkelijker gezegd dan gedaan: geen zorgen maken, niks van aantrekken. Het komt vanzelf.

Moi
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]