[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 13/08/2008 @ 12:23 carmen | Mijn zoontje wordt volgende maand 4 jaar. Sinds kort betast hij heel vaak in de zetel zijn plassertje. Meestal als hij zijn pyama aangeeft of net uit bad komt met zijn peignoirtje aan. Maw als die dus makkelijk 'bereikbaar' is. Onlangs gingen we samen onder de douche en toen merkte hij op dat mama niet zo'n plasser heeft en heb ik uitgelegd dat er nu éénmaal jongens en meisje zijn.Veronderstel wel dat ook kleuters geconfronteerd worden met hun seksualiteit, maar is 4 jaar niet wa vroeg of is dit normaal? |
[Reageer]

betasten plassertje

). Heel vaak zit hij ook met zijn piemel te spelen en dan "kijk mama, gjooooot". Ontdekking van het eigen lichaam begint al veel vroeger dan 4 jaar, dus maak je niet ongerust. Het hoort er nu eenmaal bij, al durf ik ook wel eens zeggen dat hij nu wel even van zijn piemel moet afblijven en vooral zichzelf geen pijn doen. Echt sexualiteit denk ik niet dat het is, al heb ik al bemerkt dat hij dan met zijn piemeltje tegen de mat begint "aan te rijden", dus waarschijnlijk ervaren ook zulke kleine mannetjes ook een vorm van plezier eraan zonder dat het evenwel als sex dient bestempeld te worden.
)