< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Lieve engeltjes in de hemel » Mijn sterretje

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
22/08/2008 @ 15:28
Bloem

Online Status
Hoi allemaal,

Poos geleden heb ik mijn verhaal ook hierneer gezet, en jullie om jullie meningen gevraagd.
Toch heb ik vorige week dinsdag mijn abortus laten doen.
De huisarts had gezegd dat mijn sterretje 6 weken oud was, toen ik op de "stoel"/behandeltafel lag bij Stimezo, en mijn echo kreeg, bleek mijn sterretje al 13 weken oud te zijn, het kon nog net.
Ik vond het al zo emotioneel, dat maakte het nog erger, alles ging allemaal zo snel, zoveel pijn dat ik 3 extra spuiten heb gehad..
Ook bleek ik dus B-negatief te zijn van bloedgroep dus kreeg er nog een dikke spuit bij, omdat mijn lichaam anders anti stoffen gaat maken tegen de volgende zwangerschap en ik spontaan een miskraam krijg. Dit heeft me heel erg bang gemaakt, het lijkt me dus echt verschrikkelijk. Ik wil over een paar jaar DOLGRAAG een babytje, nu kon het niet anders, zit met school, geen eigen huisje en heb er nu gewoon geen geld genoeg voor.
En ik wil dat mijn kindje gelukkig ter wereld wordt gebracht, en dat het geen problemen staat te wachten!

Toch... denk ik elke dag eraan, het zou nu al meer dan 14 weken zijn geweest, ook voelt mijn buik een stuk leger hoor, en heb er vaak heel erg veel verdriet van, het gevoel dat niemand mij begrijpt.
Nu ga ik opzoek naar een praatgroep voor mensen die hetzelfde als me hebben meegemaakt (of een soort-van natuurlijk) om daar te praten over de dingen, dat lijkt me heel erg fijn, en voorál omdat dat mensen zijn die precies weten waar ik over praat!
Ik zou in Februari zijn bevallen, en omdat ik me nu al rot en verdrietig voel ben ik bang dat dat als ik er niks aan ga doen; het in Feb nog erger wordt.
Ook vraag ik me elke dag af wat het geworden zal zijn, maar denk dat ik dat altijd zou blijven doen...

Our little star is shining high in the sky, in hands of an Angel.
die tekst is in me opgekomen, en geeft me toch een beetje een "warmer" gevoel.
Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 15:47
a

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Je heb een verkeerde toppic gekozen vrees ik

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 15:56
k'tje

@a: Ik denk dat Bloem haar verhaal bewust hier heeft gezet, al denk ik ook wel dat het verkeerd kan overkomen. Zeker als je haar eerste topic niet gelezen hebt.
Voor haar is haar kindje ook een sterretje, omdat ze gedwongen is tot abortus. Maar ik kan je volgen hoor, a, dat je dit niet helemaal de juiste plaats vindt.

Toch hoop ik voor Bloem dat ze hier toch wat steun en troost vindt. Voor haar is dit ongetwijfeld ook een moeilijke tijd.

K'tje
Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 15:58
a

K'tje , sorry probeerde echt niet hard over te komen en mijn excuses als dat zo was .. ook aan jou Bloem mijn excuses .

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 16:33
Joyce1982

ik wil je veel sterkte wensen... ik denk niet dat je je sterretje ooit zult vergeten, en ik denk als je op latere leeftijd een kindje krijgt.. dat je nog altijd aan je sterretje zal denken.. maar over een tijdje zal je het wel een plaatsje kunnen gaan geven...

sterkte meid...

joyce

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 16:33
dieke 9Maand Moderator

Hey Bloem

Hoewel ik begrijp dat je verdriet hebt en het moeilijk hebt, kan ik a's reactie toch ook wel begrijpen. Hier schrijven veel mama's die hun kindjes zijn verloren door doodgeboorte, omdat er iets genetisch mis was waardoor het kindje niet levensvatbaar was,...

Ik ben zelf leerkracht en heb al tienermeisjes begeleid die het moeilijk hadden na een abortus. Hen doorgestuurd naar de juiste diensten, een praatgroep, zelf met hen gepraat... En toch heb ook ik het nu moeilijk met abortus. Nu mijn eigen kindje dood geboren is op het einde van de zwangerschap, vind ik ook maar moeilijk woorden om steun te kunnen bieden aan meisjes/vrouwen die een gezond kindje hebben laten aborteren. Ik hoop dat je begrijpt dat ik nu gewoon eerlijk, recht uit mijn hart spreek en dat dit geen veroordeling is naar jou toe. Misschien is het bij mij ook allemaal nog te vers, het verdriet.

Als ik er zo over nadenk, is er hier op de site ook niet echt een rubriek waar je ergens anders terecht kan. 'Soms gaat het mis' gaat vooral over miskramen (dus zo ongeveer t.e.m. de 12de week van de zwangerschap) maar dat is natuurlijk ook niet hetzelfde als abortus.

Ik wens je het allerbeste. Blijf maar vaak naar die praatgroep gaan, mij helpt het contact met lotgenoten ook vooruit.

Groetjes,

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 17:57
Anne-Sophie

Ik denk eigenlijk net als Dieke en wens je veel sterkte.

Groetjes,
Anne-Sophie

Link naar deze reactie
23/08/2008 @ 17:01
yess

jullie kunnen me onterrecht vinden of cru maar dat is niet mijn bedoeling het enigste wat ik wil zeggen is dat 'gedwongen' abortussen niet meer gedaan worden, er wordt in het gesprek voordat je naar de behandel kamer mag gaan, gevraagd naar de redenen en ze houden rekening met je gevoelens. mochten ze maar enig idee hebben dat je het echt niet wil maar dat het voortkomt uit een ander, gaat het niet door!

doen ze het wel zijn ze strafbaar met alle gevolgen van dien! en ben nog niet in het nieuws tegen gekomen hier in nl dat die zijn uitgevoerd in 2007/2008. zijn ze wel neem ik mijn woorden terug.

en hoe ik dit weet is omdat ik in juni er zelf ben geweest en er snel weer ben weggegaan.

tuurlijk vind ik het erg voor bloem, maar IK VIND wel dat je er zelf bij bent geweest. en zoals ik al zei in je topic 'wat moet ik doen' gebruik deze keuze meid om op je eigen benen te leren staan, en wens je natuurlijk alle goeds toe dat je dit een plekje mag geven.

het is natuurlijk ook een zeer gevoelig onderwerp en mening lopen zo uiteen

sterkte met verwerk

Link naar deze reactie
23/08/2008 @ 20:14
a

Yess , ik vind het nogal een harde opmerking . Okay ik heb zelf gezegd dat ik het niet de gepaste plaats vind maar dat om dezelfde reden van Dieke en anderen . Er hebben hier vrouwen een kindje verloren die er ALLES voor zouden doen om hun kleintje terug te krijgen , maar dwz dat ik het niet erg vind voor Bloem maar het is niet te vergelijken met de andere verhalen hier.
En ik ken het verhaal NIET achter Bloem . Wat als zij een tienermeisje is ? Er helemaal alleen voor staat ? Gedwongen wordt want ondanks dat het je eigen lichaam is kan je mentaal zo hard gepusht worden dat een gesprek voor de behandeling niet opweegt tegen de dagen , weken , ... waar je mentaal of misschiem wel lichamelijk "mishandeld" wordt ?
Ik heb het zelf ook erg moeilijk met abortus maar er zijn "verschillen"

Link naar deze reactie
24/08/2008 @ 00:15
yess

a. met jou zin is niets mis mee, ook dat is niet kwetsend bedoeld.

ik zou dat gevoel denk ik niet aankunnen om je kindje te verliezen ik vind zoiets zooo onmenselijk, zo puur van je zelf gemaakt met alle liefde waar je zelf je leven voor wil geven. ik volg dieke sinds haar eerste getypte woorden over haar lieve gust, ik lees met dikke tranen het verlies van jou sterretjes en dat van elke sterrenmama en hun mooie mooie kindje, elke dag besef ik dat het wel eens mis zou kunnen gaan wat mij meer doet beseffen hoe geprezen je mag zijn om een zwangerschap normaal te mogen uitdragen

ik vind ook niet dat ik mag oordelen over bloem haar besluit en dat doe ik absoluut niet! dat zou ik niet eens kunnen!
ik weet als geen ander hoe het is om als tienermoeder te leven ik was 16 toen ik zwanger raakte en me zooo al1 voelde en niemand me begreep ik overal werd geweigerd en veroordeeld zelfs door mijn eigen familie. en dat zo een keus heeel erg dramatisch 'verleidelijk' is, dan maar de verwerking dan alles verliezen denk je op dat moment, vooral omdat je alles geloofd wat er naar je voeten gegooid wordt, maar gedwongen mag echt niet je bent er dus zelf bij ookal wordt je tot het uiterste gedreven.
ik vind het ook heel moedig dat ze dat besluit heeft kunnen maken echt. hoeveel kracht moet je hebben om je kindje te verliezen en daar weer bovenop te kruipen met meer terugvallen, twee stappen vooruit drie achteruit. en dan niet te verstaan je eigen frummeltje terwijl je bij bent en besef hebt dat je weet wat er te wachten staat wordt geaborteerd... luguber gewoon.. dat is mijn reden geweest om het niet te doen niet toen ik 16 was en niet in afgelopen juni

er zijn zoveeeel instanties en jonge tienermoeder projecten, ik heb mijn steun daarbij gezocht en hulp. zo had ik al snel een huisje een inkomen kon zelfs naar school blijven gaan en meer begrip van hun gekregen dan mijn eigen familie. in die topic van bloem is haar een andere kant laten zien, maar zoals hier boven geschreven begrijp haar angst als geen ander

ik ben niet hard ik ben realistisch, ik scheld haar niet uit en noem het totaaaal geen eigen schuld, vind haar juist moedig want ik heb het niet gekund (ook niet gewild). snap je

het liefst geef ik haar, eigenlijk jullie allemaal een toverstafje en dat er maar 1 wensje uit mocht komen..

[Laatst gewijzigd door yess - 24/08/2008 @ 00:20] - Link naar deze reactie
24/08/2008 @ 00:35
a

Yess mooier kan je het niet zeggen

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 14:57
NDH

Online Status
Bloem,

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd !

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 18:51
Babyke*

Ik begrijp Yess haar mening volledig.
Het klopt trouwens ook dat abortus zelfs niet volledig ''legaal'' is
en dat er een echte reden moet zijn.
Tenslotte heeft ze het papier zelf moeten tekenen.
Maar goed, dit is natuurlijk mijn mening

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 20:25
nele

hey meiden,

hier zit iedereen met zijn eigen verdriet en zijn eigen verhaal.

ik wil toch even iets zeggen voor Bloem: ik heb haar verhaal gelezen in een andere topic die ze is gestart. Zij is inderdaad een tienermeisje die door haar vriend en haar moeder gedwongen is tot een abortus.
Persoonlijk heb ik de indruk dat Bloem nog te jong is om zich tegen dergelijke emotionele druk van haar omgeving te verzetten ook al was ze erbij. (Sorry Bloem als ik je hiermee kwets!) Misschien hebben ze in het ziekenhuis ook te weinig tijd genomen om naar haar te luisteren

iedereen veel sterkte en moed voor de toekomst gewenst want iedereen kan het gebruiken!
Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 19:02
giggles

Hey bloem,

Heel veel sterkte.

Trek je niets aan van de reacties van andere mensen.
Jij hebt nu voor jou de "beste" keuze gemaakt. ook al heb je het nu erg zwaar.
Over enkele jaren zal je zeker, net als de meesten onder ons hier een babytje in je armen kunnen sluiten!!

Groetjes

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 12:49
Steffie

Ik heb Bloem haar verhaal voordien ook gelezen en ik begrijp niet hoe ze het toch heeft kunnen doen... Ze wou het zelf niet... Op 5 of 6 weken is het al niet meer menselijk, maar nog menselijk genoeg omdat het hartje nog niet klopt...
Op 13 weken... Ik begrijp zelfs niet dat de dokter het nog heeft uitgevoerd, ik dacht dat het tot 3 maanden was?

Ik wist niet wat Bloem uiteindelijk beslist had, dat heb ik pas dit weekend gelezen en ik schrok dat ze toen al 13 weken ver was...
Vrijdag ging ik op 11 weken zelf bij de dokter langs voor een echo. Ons kleintje van amper 4cm groot was zo actief, dat ik echt op die moment gezegd heb dat ik niet begreep dat iemand zoiets nog kon laten weghalen... Ik stond echt perplex toen ik las dat Bloem nog verder was dan mij...

Meisje, ik hoop echt dat je hierover geraakt als dit niet je volle keuze was... Ik zou het echt niet gekund hebben, niet op mijn 18 en niet later, nooit... Ik ben van de mening dat hoe moeilijk elke situatie ook is, alles met de tijd wel op zijn pootjes terecht komt... Bovendien ben ik van de harde mening dat als je oud genoeg bent voor sex, je ook maar je verantwoordelijkheid moet opnemen...

Maar je keuze is genomen en er is geen weg terug... Eerlijk, ik zou niet met jouw gevoel willen leven nu... Ik heb zelf een spontaan mk gehad de maand voor deze zwangerschap en dat vergeet je al gewoon nooit meer in je leven... Als je er dan nog eens bewust voor kiest... Als dit op je doorweegt zou ik zeker hulp opzoeken en met iemand praten...
Ik weet dat er in China nog ergere praktijken bestaan en dat je zelfs in Engeland abortus kunt laten uitvoeren tot 6 maanden... Daar kan ik al helemaal niet bij met mijn gezond verstand...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]