[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 28/08/2008 @ 10:06 | Hey Nadine, dat is inderdaad niet fijn!! Mijn dochtertje (is 2j2m ouder dan m'n zoontje) heeft dit ook, maar gelukkig niet constant. Ze kunnen evengoed fijn samenspelen. Misschien kan je volgende zaken eens proberen? - Samen een boekje lezen. Met je beide kinderen op schoot, zodat je zoontje zich gelijk voelt aan z'n zusje. Is ni simpel, maar het gaat wel hoor. Of anders, de kleinste in de relax, en jij ernaast met je zoontje op schoot. - Proberen om spelletjes te spelen met beide kinderen, bijvoorbeeld met de bal rollen. - Eens een "zoondag" inlassen. Ofwel je dochtertje eens naar familie doen en je zoontje alle aandacht geven. Ofwel jij of je man samen met je zoontje een uitstapje maken, zodat hij de aandacht niet moet verdelen. - Indien mogelijk (kan ni altijd, natuurlijk): op het moment dat je dochtertje in bed moet, dat de andere ouder met je zoontje bezig is, zodat hij afgeleid wordt. - Zingt hij graag? Mijn dochtertje is in de auto snel af te leiden door te zingen. En dan valt de jongste gewoon in slaap als hij echt moe is, dat stoort hem niet (maar als ze roept, da's iets anders natuurlijk). Dus misschien kan je dat eens proberen als hij in de auto weer begint te roepen. Meer kan ik voorlopig niet bedenken. En ik weet het: 't is allemaal makkelijk gezegd, tot je er zelf voorstaat! Ik hoop dat je van iemand "de gouden tip" krijgt! ![]() K'tje |
| 28/08/2008 @ 14:59 | Hey, en kan je zoontje helpen met de verzorging? Gewoon de simpele dingetjes. Pampertje vasthouden, doekjes geven, eens een bodyke uitzoeken, helpen met het badje,... zodat hij niet steeds moet wachten (want een minuutje wachten duurt voor zo'n kleintjes lang natuurlijk)? Bij mijn dochtertje hielp dat goed, maar goed, dat is nu eenmaal al een poppe-madammeke, dus die deed hetzelfde dat ik deed, maar dan met haar poppen. Maar daar heeft je zoontje misschien geen interesse in. Misschien ook op voorhand duidelijk zeggen wat je gaat doen: nu doe ik .... met jouw, en daarna (bijvoorbeeld: als zusje wakker wordt) ga ik ... met je zusje doen. Dan weet hij dat hij op dat ogenblik jouw aandacht heeft, en kan je achteraf zeggen dat hij verwittigd was. Niet verwijtend bedoeld, natuurlijk, maar je kan hem er tijdens de bezigheid enkele keren aan herinneren: denk eraan, als zusje wakker wordt, ga ik ... doen. 't Zijn maar ideekes, hé. Als er me nog iets te binnen schiet, hoor je me wel. ![]() ![]() K'tje |
[Reageer]

Onze zoon (4j) pest/plaagd onze dochter van bijna 11 maanden