[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 05/09/2008 @ 12:42 sproet | hallo, ik heb 2 weken geleden een MK gehad en mijn gyn raadde me aan om een cyclus te wachten alvorens terug te proberen om zwanger te worden. Ik lees hier bij verschillende mensen dat ze dezelfde boodschap hebben gekregen, maar de reden is telkens anders: herstellen van baarmoederwand, makkelijker rekenen vanaf wanneer zwanger, enzovoort... bij mij heeft de gyn gezegd dat dit was omdat er misschien nog restweefsel zit en dit soms pas bij de volgende menstruatie mee naar buiten komt. als dit blijft zitten zou dat de kans op een volgende MK vergroten. ik moet dus een week na mijn eerste op controle om te kijken of alles weg is. maar als dit echt de reden is, waarom mocht ik dan niet gewoon na het bloeden meteen teruggaan om te controleren of alles weg was? dan konden we er misschien meteen weer aan beginnen...door al de verschillende redenen die worden gegeven en vooral door 't feit dat sommigen dan weer niet blijken te moeten wachten, begin ik me toch vragen te stellen. weet iemand hier het fijne van? |
| 05/09/2008 @ 17:29 suzanne ![]() | Mijn gyn zei toen, als je lichaam er niet klaar voor is, word je toch niet zwanger, dus probeer maar gewoon! sterkte en hoop op een snelle zwangerschap |
| 06/09/2008 @ 11:46 Femke | Volgens mijn gynaecoloog is het vooral omwille van psychologische redenen dat men bij een vroége mk aanraadt om er een maand over te laten gaan. Hij zei dat vrouwen zich vaak schuldig voelen als ze direct na een mk opnieuw zwanger zijn en het dan later toch weer mis gaat (wat altijd kan). En hij zei er ook bij dat je inderdaad niet zwanger wordt als je lichaam er niet klaar voor is. Bij mk na +12 weken zit het allemaal wat anders ineen. |
[Reageer]

waarom 1 cyclus wachten na miskraam?
op controle om te kijken of alles weg is. maar als dit echt de reden is, waarom mocht ik dan niet gewoon na het bloeden meteen teruggaan om te controleren of alles weg was? dan konden we er misschien meteen weer aan beginnen...