< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » waarom 1 cyclus wachten na miskraam?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
waarom 1 cyclus wachten na miskraam?
05/09/2008 @ 12:42
sproet

Online Status
hallo,
ik heb 2 weken geleden een MK gehad en mijn gyn raadde me aan om een cyclus te wachten alvorens terug te proberen om zwanger te worden. Ik lees hier bij verschillende mensen dat ze dezelfde boodschap hebben gekregen, maar de reden is telkens anders: herstellen van baarmoederwand, makkelijker rekenen vanaf wanneer zwanger, enzovoort... bij mij heeft de gyn gezegd dat dit was omdat er misschien nog restweefsel zit en dit soms pas bij de volgende menstruatie mee naar buiten komt. als dit blijft zitten zou dat de kans op een volgende MK vergroten. ik moet dus een week na mijn eerste op controle om te kijken of alles weg is. maar als dit echt de reden is, waarom mocht ik dan niet gewoon na het bloeden meteen teruggaan om te controleren of alles weg was? dan konden we er misschien meteen weer aan beginnen...
door al de verschillende redenen die worden gegeven en vooral door 't feit dat sommigen dan weer niet blijken te moeten wachten, begin ik me toch vragen te stellen. weet iemand hier het fijne van?

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 13:25
Chica

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik weet het ook niet. Ik moest 1 cyclus de pil innemen, ik zou dan na het stoppen van de pil direct een doorbraakbloeding krijgen (wat niet het geval is) en dan zou ik normaal nog 1 normale menstruatie moeten krijgen en dan mochten we er terug voor gaan.

Ik heb de pil dan wel genomen maar mijn regels komen niet door. Als ze erdoor komen dan beginnen we er direct aan, ik ga geen cyclus meer afwachten.

Chica

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 13:31
Veerle

Ik mocht na mijn vorige mk (spontaan, geen curettage) meteen klussen voor het eitje dat toen klaar zat. De gyn had toen dus wel uitgebreid gecontroleerd of alles in orde was. Hij zei dat je na een vroege (6w), spontane mk niet echt moet wachten. Na een curettage of latere mk best wel.

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 13:40
linda

Online Status Stuur bericht
Ik moest na mijn curretage ook 1 maand wachten. Mijn gyn gaf aan dat dit voornamelijk met het herstellen te maken heeft. Als je gewoon je ms doorkrijgt is dat een teken dat het allemaal goed zit. Ik moest na een maand dus ook op controle komen. Door een curretage is het natuurlijk best even aangetast. Ik mocht dan 2 wk ook niet zwemmen of sex hebben.
Ik heb na mijn curretage veel last gehad van onregelmatige periodes en mijn onstabiele hormoonhuishouding.

Ik wens je veel sterkte toe!

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 17:06

Online Status Bekijk profiel
Hallo

ik heb ook een curettage achter de rug (februari al) en ik moest van mijn gyne niet wachten, wij mochten er meteen weer voor gaan.
Ik denk dat het wat van gyne tot gyne afhangt, geen idee eigenlijk waarom anders...

Groetjes

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 17:29
suzanne

Mijn gyn zei toen, als je lichaam er niet klaar voor is, word je toch niet zwanger, dus probeer maar gewoon!
sterkte en hoop op een snelle zwangerschap

Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 11:46
Femke

Volgens mijn gynaecoloog is het vooral omwille van psychologische redenen dat men bij een vroége mk aanraadt om er een maand over te laten gaan. Hij zei dat vrouwen zich vaak schuldig voelen als ze direct na een mk opnieuw zwanger zijn en het dan later toch weer mis gaat (wat altijd kan). En hij zei er ook bij dat je inderdaad niet zwanger wordt als je lichaam er niet klaar voor is. Bij mk na +12 weken zit het allemaal wat anders ineen.
Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 08:24
Chica

Toen we geen hartje meer hoorde heeft mijn gynecoloog de mogelijkheden uitgelegd wat we konden doen. Wachten tot het vruchtje ervanzelf afkomt, pilletjes nemen + curettage of curretage.

Ik vroeg nadien hoelang we moesten wachten op een volgende zwangerschap. Ze zei 1 maandje de pil daarna nog 1 cyclus afwachten en dan mag je terug starten.

Ik heb de pilletjes gekregen en ook een curettage omdat mijn baarmoeder nog niet helemaal leeg was. Toen ze na de ingreep op de kamer kwam zei ze. 1 maand de pil nemen en voor de rest heeft ze niets meer gezegd.

Ik zou mss denken... als je een curettage krijgt is je baarmoeder helemaal schoon en mag je er direct terug aan beginnen. Als het vruchtje er spontaan afkomt blijven er mss wel meer stolsels achter die bij een normale menstruatie er nog afkomen?

Chica.

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 19:29

Hej,
Bij de 2 miskramen zei de gyn, als je ongesteld word is je lichaam er klaar voor en mag je weer zwanger worden. Wordt je niet direct ongesteld dan is je lichaam er niet klaar voor en is het nestje nog niet geschikt voor een nieuwe baby. Eerst MK heeft het drie maand geduurd voor ik ongesteld werd. maand erop zwanger. Bij de tweede heeft het 1 maand geduurd, maand erop zwanger. Nu zijn we onze zoon verloren na 20 weken zwangerschap. Moet morgen naar de gyn en ben benieuwd wat hij gaat zeggen. In het ziekenhuis vorige week zei hij dat het herstel van het lichaam ongeveer 3 maand zou duren. Ga hem vragen of ik indien sneller ongesteld er ook sneller aan mag denken terug zwanger te worden. Heb deze keer wel een mini bevalling gehad, dus het herstel zal misschien iets langer duren. Ik laat het je weten morgen wat hij gezegd heeft.

Link naar deze reactie
18/09/2008 @ 18:46

hoi, zoals beloofd dus de uitleg van d egyn. moeten 2 cyclussen wachten. Dit om er zeker van te zijn dat er niet smeer in de baarmoeder is achtergebleven. Op de echo deze morgen was alles weg, maar een echo ziet niet alles, dus eerst 2 keer ongesteld en dan mag ik terug zwanger worden. vroeger zou geen kwaad kunnen, maar als niet alles terug proper is kan er een nieue MK volgen en dat wil ik zoveel ogelijk uitsluiten, dus we wachten braaf 2 keer de duivels af hier.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]