< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » Maand na cur. nog te hoge hcg-waarde.

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
Maand na cur. nog te hoge hcg-waarde.
13/09/2008 @ 13:35
Bie

Online Status Stuur bericht
Wie dit ook meemaakte, laat a.u.b. weten wat er zou moeten/kunnen gebeuren...

Half aug onderging ik een curettage (na een zwangerschap van 10 weken - vruchtje overleden op 8weken en 4dagen). Emotioneel was dit een heel zware periode, maar lichamelijk verliep alles redelijk vlot.
Nu, 1 maand na de curettage staat mijn hcg-waarde nog op 45. Volgens de dokter zou dit ondertussen 0 moeten zijn. Woensdag moet ik terug op controle bij de gyn. De dokter zei dat ik meer uitleg aan de gyn moest vragen, aangezien hij daar beter van op de hoogte is.
Ondertussen zit ik wel bang af te wachten wat er zou kunnen/moeten gebeuren.
Mijn gezond verstand weet ook dat je met een te hoge hcg-waarde geen eisprong kunt krijgen. Dit zouden we zeer spijtig vinden, maar wat is er lichamelijk aan de hand?
Na de cur moest ik 1 maand de pil nemen. Ik nam woe de laatste en kreeg vandaag mijn regels.

Wie heeft/had dit ook voor? Wat gebeurde er dan? Wat waren de gevolgen / oorzaken? En wanneer daalden die waarden bij jullie?
Laat me a.u.b. snel iets weten: goed of slecht - zodat ik al een beetje voorbereid ben op het bezoek bij de gyn.

Alvast bedankt!!
Bie
Link naar deze reactie
13/09/2008 @ 14:17
Eefken

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Heytjes,

Hcg zakt soms heeeel traag. Ik heb 5 weken moeten wachten eer mn hcg eindelijk weer op 0 stond na mn operatie (Buitenbaarmoederlijke zwangerschap). Mn hcg stond op het ogenblik van de operatie op een 4000 en een beetje ... Aangezien jij al 10 weken ver was vermoed ik dat jouw hcg nog wel een beetje hoger was ... dus het kan perfect normaal zijn dat het zo traag naar beneden gaat. Mn gyn had ook eerst verwacht dat het hcg onmiddellijk na de operatie zou beginnen zakken, maar toch duurde het dus een tijdje.
Alvast heel veel sterkte gewenst ... en hopelijk stijgt je hcg weer snel hé.

Groetjes,
Eef

Link naar deze reactie
13/09/2008 @ 15:49
Dotje

Online Status
Hej Bie,

ik heb ook een 5-tal weken moeten wachten eer m'n HCG op 0 stond.
De gyn zei wel : zolang het daalt, is het ok. Anders kan het zijn dat er een restje van het vruchtje is achter gebleven.
Nadien heb ik nog een dikke 6 weken moeten wachten op m'n , en de ronde nadien was ik weer zwanger !

Vervelend hé, hopelijk komt alles snel in orde !

Groetjes,

Link naar deze reactie
13/09/2008 @ 16:00
karen

Dat is idd niet abnormaal he, dat het zolang duurt eer je HCG weer 0 is. En trouwens 45 is al bijna niks meer.
Dus binnen een paar dagen is het werr 0 hoor maak je geen zorgen.
Link naar deze reactie
13/09/2008 @ 18:04
Bie

Online Status Stuur bericht
Bedankt allemaal,

Jullie stellen me al een beetje gerust!
Hopelijk staat de waarde snel op 0 en kunnen we er terug aan beginnen.
Bedankt voor jullie reacties en veel geluk allemaal!!

Moesten er nog anderen zijn die hetzelfde voor hadden, jullie mogen nog steeds reageren hoor! Het is stelt me gerust wanneer ik hoor dat ik niet alleen ben! Eigenlijk wel leuk dat we elkaar via deze weg kunnen helpen en onze verhalen aan elkaar kwijt kunnen!
Ik wens iedereen een snelle en prima zwangerschap en/of een vlotte, pijnloze bevalling, en/of een gelukzalig moederschap!!

Groetjes,
Bie
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]