< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Lieve engeltjes in de hemel » Cadeautjes....

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
17/09/2008 @ 22:37
Even zonder naam...

Hoi meiden,
Vorige week is een kennisje van me haar kindje vlak voor de bevalling verloren. Binnenkort wil ik eens bij haar langs gaan.
Nou zou ik graag iets voor haar meenemen, en ook voor hun dochtertje van 3. Ik kan wel een bloemetje meenemen of zo, maar had graag iets anders.
Voor het dochtertje dacht ik aan van die lichtgevende sticker-sterretjes. Leuk of beter niet doen?
Voor de moeder weet ik het echt even niet. normaal ben ik best creatief, maar ik kan nu echt even niks bedenken....

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 22:52
Britt

Online Status Stuur bericht
misschien kan je iets meenemen voor het grafje van het kindje?

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 23:10
dieke 9Maand Moderator

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey daar

Die sterrenstickertjes kregen wij ook voor onze beide oudste kindjes. Dat vond ik reuzetof, dus doen.

Zelf kreeg ik een edelsteentje van iemand, met daarbij een mooi tekstje. Van iemand anders kreeg ik een heel mooi cadeautje maar ik weet niet goed of ik dat hier mag vermelden. Maar mooi lijkt me alvast een mooi gedicht dat je in een kadertje hebt gestopt zodat het kan opgehangen of ergens neergezet kan worden. Van mijn vroedvrouw kreeg ik een mooie theelichtouder die omhoog hing aan een houdertje. Er zat een tekstje bij dat erop neer kwam dat dat theelichtje Gust zijn wiegje moest voorstellen. Ze had er ook nog een takje lavendel aan geknoopt, onze Gust zijn plantje. Was heel lief.

Van nog iemand anders kregen de twee oudsten een speelmat om met autootjes op te rijden en onze Gust een bloempje voor op zijn grafje. Voor het overleden kindje kan ook een knuffelbeertje toch leuk zijn. Kan de mama beslissen of ze dat beertje op zijn grafje zet, of ergens bij haar thuis. Met de letters van de naam van het overleden kindje kan je ook veel kanten uit. Mij doet het alleszins erg veel deugd dat zijn naam hier ook in de woonkamer staat: er staan hier drie houten treintjes met de houten letters deraan (je kent die wel?) van onze drie jongens. Zo kan je misschien ook zelf creatief aan de slag. Ook fijn kan een windlicht zijn (waar je een kaarsje in kan zetten dat dan beschut is tegen wind en regen).

Ik vind het best wel op zijn plaats om het broertje/zusje van het overleden kindje 'gewoon' te geven wat je zou geven als hun broertje of zusje niet overleden was. Zij zijn grote broer/zus geworden en mogen daar zeker wel trots op zijn.

Zo, toch al heel wat ideetjes he?

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 23:34
Hilde

Ik kreeg van mijn oma een kindje in 2 opengevouwen handen in steen.
Van een hele goeie vriendin kreeg ik een me-to-you-beer met een roze dekentje met "special little girl" op.
Normaal ben ik niet zo voor beeldjes of beertjes, maar deze hebben een speciale betekenis.

De sterrenstickers hebben wij ook gekregen. Ze wachten op de nieuwe kamer

[Laatst gewijzigd door Hilde - 17/09/2008 @ 23:36] - Link naar deze reactie
18/09/2008 @ 09:55
Kelly

Toen mijn nicht haar kindje verloor op 25 weken zwangerschap heb ik een kaars gekocht voor buiten. Het zijn echte natuurmensen en daarom dacht ik onmiddellijk aan een kaars voor bij het rotstuintje (waar de as ook ligt van hun zoontje). Op de kaars stond een tekst in het engels. Ik weet niet meer precies hoe het ging maar het was iets in de aard van: er is nooit een einde maar steeds weer een nieuw begin, laat dit lichtje schijnen in jullie leven

Link naar deze reactie
18/09/2008 @ 16:40
@nneke

Online Status Stuur bericht
Ik vind het feit op zich dat je daar aan denkt al geweldig. Bij de begraving van onze zoon hadden veel mensen bloemen mee. Dat was allemaal heel mooi. Maar één collega had een beertje mee. Dat trof mij zo. Zo moest het zijn. Een beertje voor mijn kleine jongen. Het staat nu nog altijd bij zijn foto. Een kaars is ook mooi. Ik denk dat veel mama's net als wij een kaarsje branden bij een foto.

Link naar deze reactie
18/09/2008 @ 17:04
dieke 9Maand Moderator

Hoi

Ik heb vandaag nog 'kraambezoek' gehad (waarom blijf ik dat eigenlijk tussen aanhalingstekens schrijven?). Enfin, ik heb dus kraambezoek gehad. Hele lieve cadeautjes waar ik weer superblij mee ben:

-voor mij een doosje chocolaatjes voor bij de koffie. Errug leuk, want ik kan het toch niet over mijn hart krijgen zelf iets in huis te halen om te snoepen bij de koffie bij zulk bezoek. Voor mij lijkt dat soms dat ik hem verraad, terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is en ik dat 'snoepen' ook kan bekijken als het vieren van zijn geboorte.

-voor de jongens: voor alledrie zo'n klein cadeauzakje ('t is zo'n wit papieren zakje met touwtjes aan). Bij alledrie zit erin: een ballonnetje en een vormpje gemaakt met strijkparels (gemaakt door mijn 3 neefjes), met in dat vormpje de eerste letter van hun naam. Dan zit er bij de oudsten nog wat snoep in, bij de jongste een klein beertje en een tekening voor op zijn grafje.

Liefs!

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 16:08
Evy

Bij ons in de familie was er iemand met een tweeling waarvan 1 overleden is de dag na de bevalling.

Na het even te laten berusten zijn we op bezoek gegaan en ik had voor de beiden iets mee.
Een geschenkje van hun lijstje voor het een en een kaars met het overleden kindje zijn naam op. Ik vind het niet meer dan normaal dat dat niet mag vergeten worden.

Liefs
Evy

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]