< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Zijn er nog mama's met extreem LANGE slapers?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Zijn er nog mama's met extreem LANGE slapers?
01/10/2008 @ 14:14
Erika

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Zijn er nog mama's met extreem LANGE slapers?
Mijn oudste dochter was een droom : op 3,5maand sliep ze de klok rond.
Mijn jongste, overtreft onze stoutste dromen: die slaapt van 21u tot 11u 's morgens!
die eet 4x 210cc en is verder overdag wel veel wakker.

Zijn er nog mama's met zo'n langslapers?
Krijg veel jaloerse reacties, maar ik heb van in't begin een strak ritme, regelmaat en rust gehanteert, overdag parkje beneden in't licht, 's avonds wassen, pyjama, fles, bedje in... zowel jongste als oudste.

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 14:20

hey erika,

hier ook en ook altijd een strikt schema en vast ritme aangeleerd.
hier heeft hij al maanden zelfde ritme, smorgens 9 u uit bed flesje, rond half 11 in bed voor dutje, half 1 warm eten, 13 u zijn bed in voor middagdutje slaapt ongeveer 1,5 a 2 uur, dan spelen, 16 u fruitpap, rond half 5 weer zen bedje in dan doet hij half tot uurke dutje, 18 u zijn badje in, 19 u flesje en rond half 8 zijn bedje in tot smorgens 9 uur.

ik hoop dat men dochtertje ook zo een langslaper is want is echt zalig, smorgens ben ik al wakker aangekleed en ontbeten als men zoon wakker wordt, men huishouden wordt netjes gedaan tijdens de dutjes. zodat ik tussen de dutjes door veel met hem kan bezigzijn en spelen.
ik vind het ook zalig en zal met men dochter van kleinsaf zeker ook gewend maken met dit ritme

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 14:27
ikke

dien van ons is 2 maanden en slaapt al door vanaf dag 1, ttz, 7 uur na elkaar, door de dag sliep hij altijd minimum 4 uur maar meestal 5 à 6 uur.
Nu slaapt hij meestal van 20u tot 7 uur, en ja ook wij krijgen veel jarloerse reacties maar als je dan kijkt hoe zij het doen zonder regelmaat tja.
Net als jullie is hier regelmaat, rust en ritueel de boodschap;
BV altijd zelfde uur eten. Bij borstvoeding zeggen ze altijd dat het moet op vraag en aanbod maar dat werkt hier totaal niet, dus hanteren wij een eetschema en dat werkt prima.
Overdag slapen in het park, 's avonds badje op hetzelfde uur nog een laatste maaltijd in pijama en bedje in. Geen problemen met inslapen en s nachts wordt hij niet éénmaal wakker.
Huilen doet hij bijna nooit enkel de eerste 3 weken maar eens het schema duidelijk was hadden wij ineens een heel gelukkig kindje.
Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 15:20
Els296

Hier ook een flinke slaper hoor. Z'n schema ziet er als volgt uit :
6u eerste voeding -- slaapt tot 9u verder
9u30 tweede voeding -- effe spelen tot 11u
11u bedje in en slapen tot 13u
13 u voeding --- effe spelen tot 15u
15u bedje in en slapen tot 17u
17u vierde voeding -- effe spelen tot 19u
19u slaapje tot 20u
20u wakker tot 21u
21u badje in en om 21.30u papje en bedje in.
En dan slaapt hij lekker door tot 6u. Dan maak ik hem wakker voor z'n voeding.
Zalig... Idd veel jaloerse reacties, maar hier ook vanaf dag 1 een vrij vast schema. Vooral 's avonds. In de dag zag ik wanneer Sten moe was, maar nu begint er flink regelmaat in te komen.
Genieten dus!

Groetjes
Els

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 21:52
sarah

hey,

ook hier een droom voor het slape.
kylian gaat om 19uslape(soms 18u30) en slaapt tot 9u/9u30.
hij sliep sins zijn 6weke al door.

gr sarah

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 22:00
sarah

ps: Ook steeds strak schema.

9u/9u30 opstaan en eertse flesje 240ml 8schepjes.
Spelen of is weggaan
12u groentepap en nadien middagdutje tot een uur of 14.
Spelen.
15u Fruitpap
Spelen
17u30 krijgt hij zijn badje
18u tweede flesje.
18u30/19u slape.

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 22:05
Marge

Online Status
Toch even reageren, want jullie laten het lijken alsof mensen wiens kinderen niet zo veel slapen gewoon geen strak genoeg schema volgen. Ik vrees dat dat een utopie is. Jullie hebben blijkbaar geluk met jullie slapertjes, maar dat is niet bij iedereen zo. De een slaapt langer/beter dan de andere...

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 22:10
tes

hoi erika,

heerlijk zulke slapers!!!

onze dochter is ook 3 maand en zit ook op 4 voedingen..... alleen beginnen wij om 7uur dan om 11:30 16:00 en 20:30.... dus een iets kortere nacht..... wij moeten haar ook om 7:00 wakker maken, maar doen het toch, omdat anders de suikerspiegel te ver kan dalen.....
dus pas wel even op dat de nacht niet te lang wordt, maar geniet vooral van je kindjes en luister naar je eigen gevoel.

groetjes tes

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 18:50
Sara

Online Status Bekijk profiel
Ook wij hebben een goed slapertje maar in tegenstelling tot de vaststellingen hierboven volgden we daarvoor geen strak schema hoor. Ik voel me wel wat aangevallen door de stelling dat het "logisch is dat kindjes niet goed slapen want jah, je volgt geen vast ritme". Wij hebben dat de eerste weken een enorm slecht slapertje gehad, en wel geprobeerd een schema in te bouwen en ons daaraan te houden, maar nu mag er mij toch wel eens iemand komen vertellen hoe je het klaarspeelt om je kindje van amper een week of twee oud op vaste tijdstippen wakker te houden en te laten slapen, dat werkte gewoon niet! Ze sliep zelfs ondersteboven als het moest, kietelen, uitkleden, ... niets hielp. En 's nachts wakker natuurlijk, die eerste 6 weken zelfs bijna constant. Zelf ben je dan natuurlijk ook helemaal gek na zo'n dag met een schema en een kindje dat er volledig van afwijkt en uren aan een stuk klaarwakker in haar bedje ligt, maar dan wel slaapt onder haar speelboog. De ene dag was ze de hele dag wakker en kreeg ik haar met geen stokken in slaap, de andere dag sliep ze heel de dag door. Geloof me, dit helse "schema" heb ik 2 weken lang volgehouden (sta er nog versteld van), maar ik was gewoon OP daarna! Zo'n verhalen als hierboven dat het dan nog mijn eigen schuld was dat mijn kleintje 's nachts zo slecht sliep die eerste weken, zouden me erg pijn hebben gedaan want ik deed echt wel mijn best overdag! Ik kan gerust stellen dat ik pas echt van mijn kindje kon gaan genieten toen ik dat schema losliet en haar gewoon in haar wiegje legde als ze in slaap gevallen was, en haar gewoon fijn wakker liet zijn en liet spelen als ze wakker was (tuurlijk niet 's nachts!). Het enige waar ik echt op stond waren de uren van haar flesjes overdag. Voeding op vraag lukte gewoon niet want ze vroeg amper om haar flessen... En natuurlijk zorgde ik er ook voor dat ze overdag constant in het licht sliep/speelde/at, en was ik actief met haar bezig als ze wakker was (tja, mijn strijk moest maar wat wachten...), en 's nachts voedde ik haar met een zachte schemerlamp en maakte ik het allemaal zo kort mogelijk. Da's al. Mijn meisje sliep plots op enkele dagen tijd vanzelf wat vroeger in en wat later door 's nachts, het is een kwestie van dagen geweest toen ze plots van 5u tussen 2 voedingen naar 8u ging en dat deed ze helemaal zelf. En inderdaad, nu zitten we ook aan een schema zoals hierboven, maar dat is er automatisch gekomen. Sommige dagen wijkt ze daar wat van af zonder daarom vervelender te zijn, en jongens toch ze heeft mijn zegen dan, ze is nog zo klein. Zelf zijn we toch ook niet elke dag op hetzelfde uur wakker en kunnen we toch ook niet telkens op hetzelfde uur in slaap komen, of wel soms?

Ik denk ook wel dat vele kindjes echt gebaat zijn met zo'n regelmaat, maar het lukt heus niet bij elk van hen. Veel hangt af van het karaktertje van je kleintje, van hoe goed ze eten en verteren, of er reflux of krampen in het spel zijn of niet enz. En vooral veel geluk hebben, want ik beschouw mezelf eerder als een geluksvogel dan als iemand die zo'n fantastische mama is dat haar kindje nu al doorslaapt. Dat ze doorslaapt is in de eerste plaats haar allereerste eigen super-kunnen, en ben er heel blij mee en geef ze wel honderd kusjes per dag als bedankje! Moest ik toch effe kwijt...

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 19:27

Ik ben ook helemaal VOOR de "rust en regelmaat". Bij ons heeft dit ook fantastisch gewerkt!
Ik kan me ook wel voorstellen dat sommige mensen wat flexibeler zijn en willen zijn en dat hun kind hier heel goed mee omgaat. Onze zoon heeft nog nooit bij ons op de kamer geslapen, nooit in de box geslapen, gewoon lekke rin zijn vertrouwde bedje met zijn tutje....dat ding gaat zijn bedje ook niet uit, en dat weet ie echt....heel apart is dat. Mijn zoon ligt al in bed VOORDAT hij gaat gapen of in oogjes wrijven....soms moeten we wel het schema wat aanpassen, maar dat hoort bij de leeftijd. HIj gaat dus altijd op vaste tijden naar bed, ook al toont hij niet moe. Hij sliep snel al door, toen ie nog jong was en nog steeds slaapt ie veel. Hij was na de voeding altijd max. 1 uur wakker....dat is nu na 9,5 maand natuurlijk wel wat anders.

Hier gaat het als volgt:
* 09.00 -> 1 boterham + boter + beleg en 120 cc water + 4 sch. (koud uit tuitbeker)
10.30 terug naar bed en dan slapen tot ca 12.00/12.30
* 12.30/13.00 -> 1 boterham + boter + beleg en 120 cc water + 4 sch. (koud uit tuitbeker)
14.30/15.00 terug naar bed en dan slapen tot ca 16.30/17.00
* 17.00 -> 200 gram bestaand uit groente+vlees/vis+aardappel/pasta/rijst en dan nog kwark en/of fruithap
* 19.30 -> 200cc water + 6 sch. (warm, uit tuitbeker of speenfles)
20.15 gaat meneertje naar bed om te slapen tot 09.00 uur.

Hij slaapt op 24 uur dus ruim 17 uur.

Tussendoor krijgt hij nog weleens een stukje brood of een lange vinger, maar dat gebeurd heel weinig eigenlijk.
Hij is heel lief, tevreden en gemakkelijk, eet altijd alles op en laat zich makkelijk naar bed brengen en gaat meteen slapen, wordt ook nooit wakker in principe (DUIMPJE....)

Ik ben superblij met mijn makkelijke zoon, maar besef heel goed dat sommige andere ouders iets heeeeeel anders meemaken, zelf ben ik zelfs bang voor een tweede...gaat dat ook zo makkelijk of gaat hij of zij me uitputten?

Kooppie

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 22:31
Erika

Weet ge,

natuurlijk kunt ge 1x een geluksvogel zijn en met broer/zusje pech hebben ...
Maar ons 2de boeleke 2w te vroeg, geel, reflux, koemelkallergie... slaapt ook klokje rond 's nachts ...
kan toch gn toeval meer zijn dan ...?

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 22:49
Marge

Online Status
Nee misschien geen toeval. Kan in de genen zitten dan hè... Trouwens, twee op twee kan idd nog steeds toeval zijn.

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 11:40
Lin

Online Status
Oei, bij ons totaal geen regelmaat...
Ik geef mijn dochtertje de eerste keer eten wanneer ze 's ochtends wakker wordt, en dat varieert van 6u tot 8u, en dan geef ik haar altijd om de drie uur eten, maar als ze nu aan het slapen is laat ik haar wel voortslapen.
Ze slaapt toch al wel even door. Normaal gezien toch tot 7u, al is ze sinds deze week altijd rond kwart voor zes al wakker.

Ik weet niet wat het beste is, want ik zie aan jullie schema's wel dat zij overdag veel minder slaapt.
Wat wel zo is, is dat wij allebei ook heel onregelmatig werken. Elke dag andere uren, en elke week ziet er anders uit, dus misschien maar beter dat ons dochter hier ook wat aan gewoon wordt?

Zoiezo moet ieder voor zich doen wat het beste bij zijn levenstijl past...

LIN
Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 12:19
karin

Hoi,

Hier ook eeen goede slaper, en heel erg bang voor de 2de. Mijn zoontje slaapt altidj goed en vooral 's nachts. Ik weet niet meer vanaf wanneer hij ging doorslapen maar altijd als hij huilde en eten kreeg sliep hij daarna zo weer door. Dus nooit nachten met hem opgezeten. En Nu nog steeds.

Hij is nu 2 jaar en 8 maanden en slaapt van 20.00 - 9.00 (soms ook wel 10.00). Verder slaapt hij overdag nog zo'n 2 1/2 uur. maar moet eerlijk zeggen da we geen strak ritme aanhouden, Ik maak hen niet wakker 's morgens maar wacht op hem (heerlijk want zo kan ik ook uitslapen) en 's middags gaat hij naar bed rond 13.30. Verder Moet hij 2 dagen om 7.00 wakker gemaakt worden ivm creche (werk mama) maar dat is echt een ramp voor hem hoor. En ik vind dat ook zo zielig, maar ja moet wel.

Nu met 2de op komst hoop ik echt dat zij ook zo is.... Maar als ze op haar ouders lijkt dan zal dat wel. En idd veel jaloerse reacties, vooral die van "wacht maar die van mij sliep eerst ook lang, komt nog wel vroege opstaan". Ja nu zijn we toch al een hele tijd verder.

Waar ik wel vooral blij mee ben is dat mijn zoontje overal goed slaapt, maakt niet uit waar en wat voor bed als het maar op een eigen kamertje is. Hij slaapt dus ook bij anderen goed.

Gr Karin

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 17:07
Stardust

Lobke is ook een hele goede slaper 's nachts, maar bij ons zit er langs geen kanten regelmaat in! Alleen voor de nachtdut dan. Ze gaat altijd tussen 21u en 22u slapen, ook al heeft ze tegen 22u nog geen ene keer gegeeuwd. En steevast wordt ze tussen 8u30 en 9u wakker. Maar alleen 's nachts wordt ze ingebakerd, mss heeft dat er iets mee te maken. Overdag bakeren we haar niet in, ik heb een beetje schrik dat ze dan denkt dat ze aan haar nacht moet beginnen en dan heel lang slaapt en 's nachts wakker is. Dus het inbakeren enkel voor 's nachts!

Overdag pas ik mijn schema aan haar aan. Als ze ernaar vraagt, krijgt ze eten. Geeuwt ze, wordt ze in haar box gelegd om te slapen. En zo lukt het best! Geen enkele dag is hetzelfde. Als ze wat ouder is, dan kan ik nog een schema beginnen maken, ze is een hele makkelijke baby. Tegen dat ze naar de OM moet (als ze 4.5 maanden is), wil ik er wel ongeveer wat regelmaat in hebben, en daar zijn we nu wat aan bezig. Normaal komt ze altijd rond 2.5u na de vorige maaltijd voor eten, nu ben ik het aan het rekken tot 3u erna. Het gaat al heel wat beter nu, in het begin was het een gekrijs van hier tot ginder.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]