< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Help!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
02/10/2008 @ 11:03
Whiterose

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
help!
Hallo Mama's.

Ik weet niet of ik deze vragen bij voeding of slapen moet zetten,daarom doe ik het maar bij beide.

Mijn zoontje krijgt vanaf gister voledige fles voeding,omdat de borstvoeding helaas niet liep en het ook niet verzadigde.

Omdat ik met borstvoeding elke 2 uur gaf,hij ook zoveel kwam,brak dat me ook beetje op.
Nu ik met fles ben begonnen moet ik volgens het consultatie bureau 6 flesjes geven op een dag.Zei vertelde rond deze tijden:
7u 10u 13u 16u 19u 23/24u en dan de nacht niks,
Ik vond het best heftig een baby van 2.5 weken snachts al niks meer aanbieden?
Vannacht geprobeerd en zoals verwacht kwam hij na zijn voeding van 24:00 om half drie alweer,ik heb klein flesje gemaakt van 100ml en 2 schepjes zodat ie toch wat binnenkreeg want hij had echt honger,
Nou halverwege het flesje viel ie in slaap en een uur laten weer huilen huilen,om kwart voor 4.
Uit eindelijk maar uit bed gegaan en hem getroost en speen gegeven en even laten is hij in slaap gevallen tot kwart over 7 smorgens.
Volgens CB moet hij snachts wennen aan geen voeding en kan het paar dagen heftig worden door dat ie veel huilt etc,
maar ik vind het beetje raar idee om hem niks te geven snachts terwijl hij er wel voor komt.

Nu besprak ik dit met andere maar iedereen zegt wat anders,
hopelijk kunnen jullie mij nog een beetje advies geven.

Alvast bedankt,

liefs

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 11:06

Je kind geeft zelf aan wanneer het moet eten hoor....
Je kan toch niet verwachten dat een baby van 2.5 weken al op uur en tijd eet??

Het is ook een kwestie van aanvoelen, dus volg je moederinstinct!!

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 11:10

Online Status
hoi
nou ik heb een dochtertje van nu 4 maanden en ze sliep eigenlijk met 3 weken de nacht door maar vanaf 8 weken ong kwam ze weer snachts nou ik zeg zo als ze komt heeft ze honger en ze krijgt gewoon eten als ze komt en ze drinkt ook der fles van 180 helemal leeg maar je zei 100ml gegeven met 2 schepjes maar tis toch 90 ml met 3 schepjes
gr jose

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 11:18
Whiterose

ja ik geef 120ML met 4 scheppen
maar consultatie bureau gister zei doe snachts dan 100ML 2 scheppen als hij echt niet doorwilt slapen...

maar goed, ik geef hem gewoon normale nachtvoeding erbij,en dan zit hij maar op 7 voedingen hoor,ik vind het zo apart dat ze hem al wouden door laten slapen.

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 12:05
Elsje

Ik heb een zoontje van bijna 9 maandjes en ong om de 3-4(?) weken moet ik hem nog een extra fles geven 's nachts. Precies telkens bij of voor een sprongetje.
Niet teveel doen wat Kind en gezin zegt, beschouw het enkel als een advies, probeer het eens, en als het niet lukt, doe verder zoals je denkt dat het goed is. Geen enkele baby is een modelbaby!

Groetjes

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 14:31

Online Status
nou wat het buro hier zegt trek ik me nie zoveeel aan ik doe toch wat me ingeeft want ze dachten hier ook dat sanne koemalk allergie had ik dure voeding kopen en da geeft nie heb het er dan voor over maar na een week of 6 had ik zoiets van bekijk het ze spuugde iedere keer de halve fles eruit kwam om de 2 uur da ze honger had huilde veel dus heb ook gezegt o het buro ga me eigen gevoel na en ga over o nutrilon voor hongerige babys want dit kan nie ga nie om de 2 uur eten geven zo gek ben ik nie nou ben over gestat en ze doet het perfect en da ze wsnachts komtvindik ook nie erg vind het wel lekker snachts kom ze lekker bij meliggen daarnafflekker knuffe en dan weer lekker slapen honger is honger zeg ik maar ze kom nie ver niks
en de huisarts zei ook als ze echt koemelk heeft had je da al lang gezien want dan krijgen ze rode kringen rondde mond nou en da heeft ze nie en met groente of fruit ha merk ik ook niks

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 14:42
Mieke

Online Status Bekijk profiel
geef je kindje gewoon eten als het er om vraagt, zou ik zeggen zeker nu hij nog zo klein is. Er zijn kindjes die rond deze leeftijd geen voeding snachts meer vragen maar dat is zeker niet zo voor iedereen.
Mijn zoontje was 9 weken toen hij niet meer voor een nachtvoeding vroeg. Daar voor werd hij snachts altijd rond 4 u wakker voor een voeding en ik hem die ook altijd gewoon gegeven. Je moet je niet te blind staren op het advies van het consultatie bureau, volg gewoon je moederinstinct dat is nog altijd het beste en kindjes van 2.5 week hebben nog niet echt een vast slaap en eetschema dat heb ik bij mijn zoontjes pas sinds ongeveer een maand en hij word nu binnen twee weken 5 maand dus gewoon alles lekker op tempo van je kindje doen

groetjes en veel succes nog

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]